Thailand, Noord-Laos, Noord-Vietnam, Filipijnen

Stel hier al je vragen over het Zuid-oostelijke gedeelte van Azië.
Plaats reactie
Claire90

Thailand, Noord-Laos, Noord-Vietnam, Filipijnen

Bericht door Claire90 »

Hallo iedereen!
Ik zou heel graag jullie hulp willen hebben..!

Half oktober vertrek ik naar Bangkok en heb ik 2,5 maand de tijd om Azië te ontdekken, begin januari wil/moet ik in Australië zijn. Nu loop ik echter helemaal vast op de route die ik precies af wil leggen vanuit Bangkok.

Wat denken jullie hiervan?
3 weken: Bangkok/Ayutthaya/Chiang Mai/Chiang Rai en dan over de grens naar Laos, Huay Xai.
2 weken: Huay Xai//Luang Prabang/Nong Khiaw om op één of andere manier in Vietnam te komen en Noord Vietnam te ontdekken.
3 weken: Noord Vietnam. Sowieso eindigen in Hanoi om naar Filipijnen te vliegen.
2 weken: Manila en omgeving.

Thailand en Laos heb ik dus al enigszins uitgestippeld, de rest is me nog vrij onduidelijk, maar ik kan door de bomen het bos niet meer zien. Is het überhaupt te doen om vanuit Thailand over land in Hanoi te geraken (en hoe dan?) of moet ik perse vliegen? Ligt er nog iets op die route dat ik móet zien?!
Ook zit ik heel erg met het boeken van de tickets. Hoe ver van tevoren moet ik dat doen? Ik ben bang dat ik m'n hele reis van begin tot einde uitgestippeld moet hebben als ik niet teveel geld kwijt wil zijn, maar dan gaat de spontaniteit ook verloren... Help!

Mocht iemand toevallig dezelfde route af willen leggen in dezelfde periode, aarzel niet contact met me op te nemen!
Erik
Site Admin

Re: Thailand, Noord-Laos, Noord-Vietnam, Filipijnen

Bericht door Erik »

Hé Claire,

Wat mooi om al zo snel zo'n mooie lange reis te gaan maken. Ik ben alleen in Thailand geweest dus ik kan je alleen daar wat tips over geven. De route die je hebt aangegeven en de bestemmingen die je van plan bent te gaan bezoeken zou ik zelf ook zo ingevuld hebben. Ook de drie weken lijken me realistisch aangezien ik ongeveer hetzelfde aantal plaatsen heb bezocht tijdens een vakantie.
Ik weet niet of je naar de Filipijnen moet willen gaan en je niet beter je tijd in Vietnam en Noord-Laos kunt besteden. Er is voldoende te doen en het sluit ook mooi aan op een standaard route die vele reizigers maken. Waarschijnlijk doe je de Filipijnen te kort door er maar twee weken naar toe te gaan.
Plaats reactie