Telefoon abonnement

Plaats hier het overige wat je niet kwijt kunt onder de continent-hoofdstukken. Bijvoorbeeld vragen over tickets of tips die je graag wilt horen over je volgende reis.
Plaats reactie
gijsmm

Telefoon abonnement

Bericht door gijsmm »

Dag reizigers ;),

Aangezien ik hier nieuw ben en nog niet zo goed de weg en niet goed weet hoe ik in het forum moet zoeken stel ik de vraag maar in dit forum. Excuses als deze vraag al eens gesteld is.

Ik heb een abonnement lopen bij Vodafone en wil deze eigenlijk wel stopzetten voor mijn 5 maand durende trip door Azie.
Vodafone biedt deze mogelijkheid aan om het tijdelijk stop te zetten maar wie heeft hier ervaring mee?

1) In hoeverre is een mobiel voor noodgevallen noodzakelijk in Azie? En zijn er andere alternatieven? Extra goedkoopmobieltje met prepaid kaart?;
2) Als het abonnement stopstaat voor deze tijd, kan ik de mobiel dan wel gebruiken voor bijvoorbeeld whatsapp als ik een keer wifi ergens heb?;

Ik heb namelijk een best duur abonnement waar ik al een jaar van baal (60 euro p.m. 8)7 ) en dit is toch voor 5 maand 300 euro die ik goed kan gebruiken. Uiteraard hoop ik ook de mobiel zo weinig mogelijk te hoeven gebruiken.

Alvast bedankt voor jullie reacties.

Groeten,
Gijs
Metor
Wereldreiziger

Re: Telefoon abonnement

Bericht door Metor »

Geen ervaring mbt het stopzetten van een abo, kan je beter Vodafone over mailen/bellen.
Maar ik haal meestal voor een enkele euro een prepaid simkaart in elk land. Kan ik lokaal bellen, om een hostel te reserveren bijvoorbeeld.
Whatapps gaat op ingestelde nummer. Over is zo'n beetje Wifi dus je kan overal gewoon whatsappen zonder dat er iets verandert.
Tomm
Wereldreiziger

Bericht door Tomm »

Toevallig zit ik ook bij vodafone en ook ik vertrek eerder dan me Abbo is afgelopen, en een vriendin van me werkt bij vodafone. Tip van haar, afkopen en dan op prepaid laten zetten zo behoudt je je nr. Iets anders is er niet echt, betalen moeten we toch.

En idd in Azië gewoon een simkaart kopen scheelt aanzienlijk. (ervaring mee)
Sandervh
Reisexpert

Bericht door Sandervh »

Zelf had ik ook een lopend abbo bij vodafone, deze tijdelijk "gepauzeerd". De tijd dat je hem pauzeerd, komt gewoon achter aan de looptijd van je abbo bij natuurlijk.

Verder antwoord op je 2 vragen:
1. Ik persoonlijk vond het niet echt nodig, denk dat het meer voor de thuisblijvers een geruster gevoel is. Dus kocht in elk land een prepaid sim kaartje en stuurde even een smsje met mijn nieuwe nummer. Alleen in vietnam heb ik intensief gebruik gemaakt van de lokale sim kaart, maar dat kwam alleen omdat ik google maps veel gebruikte voor navigatie.
2. Tuurlijk kan je je mobiel via WIFI nog gewoon gebruiken voor whatsapp en dergelijke. Let wel op als je een lokaal sim kaartje gebruikt dat je bij whatsapp aangeeft dat je NIET het nieuwe nummer wilt gebruiken. Anders ontvang je dus niet meer de berichtjes van vrienden die ze naar je gepauzeerde nummer versturen. Whatsapp en dit het pauzeren staat verder helemaal los van elkaar.
Reisagenda 2015: Maart '15 midweek skiën Oostenrijk - Mei "15 4 weken Colombia - Juni/juli "15 1 week Schotland En nu is het geld op...
Travelvideo: Living on the Edge - A bikers legacy through Vietnam
Travelvideo: Colombia 2015
Tomm
Wereldreiziger

Bericht door Tomm »

Pauzeren van je abbo kan voor minimaal 3 maanden tot maximaal 9 maanden
Kuess
Wereldreiziger

Bericht door Kuess »

Mijn vriend gebruikt hier nooit zijn Israelische simkaart. Altijd vliegtuig modus. Hij whatsappt de hele dag door :P Maar wel alleen als hij dus inderdaad wifi hebt. Dus dit kan gewoon :)

Kun je dat abonnement niet omlaag laten zetten? Je herinnert me er weer aan waarom ik een goedkoop sim only abonnement heb dat ik terug kan zetten naar 4 Euro per maand als ik lang weg zou zijn :)
.:: Sapere Aude ::. - Horatius 20BC
Plaats reactie