Syrie, Sudan en Ethiopie naar Zuid-Afrika per auto

Plaats hier je overige vragen over Afrika die je bij de andere sub-forums niet kwijt kunt. (Bijvoorbeeld: Lesotho, Swaziland, Mozambique, Zimbabwe, Botswana, Namibië)
Plaats reactie
threelefthands.com

Bericht door threelefthands.com » 23 jul 2008 12:53

Hallo backpackers,

ik ben hier nieuw op het forum en heb al een schat aan informatie gevonden. Echter kom ik weinig praktijk verhalen over visa aan de grens tegen.

Wij reizen binnenkort per 25 jarige auto vanuit Nederland naar Kenia en komen dan door landen als Syrie, Sudan en Ethiopie.

Nu is bijvoorbeeld een visum voor Syrie alleen al 60 euro, wat ruim boven ons budget is. Al ons geld willen we steken in het goede doel en niet in ambtelijke papierrompslomp.

Wat zijn jullie ervaringen betreffe het aan de grens aanvragen van een visum in dit soort landen? Ik weet dat dit in Mozambique bijvoorbeeld prima gaat en drie jaar geleden in Syrie ook wel. Sudan is schijnt een ander verhaal te zijn, iemand ervaringen hiermee?

Zelf hebben we het idee gewoon binnen te komen met een bult t-shirts, balpennen en eventueel dollars tussen het paspoort (hoeveel?)

Alle hulp, tips en trucks zijn welkom.

Meer informatie over deze bijzondere reis is te vinden op ThreeLeftHands.com

mvg

Minne
ps. zoektechnisch kwam ik niet helemaal door het forum heen, mocht dit topic al bestaan dan hoor ik dat graag..
eVeLiEnSkI
Wereldreiziger
Berichten: 107
Lid geworden op: 17 jun 2008 19:00
Locatie: Antwerpen
Contacteer:

Bericht door eVeLiEnSkI » 25 jul 2008 12:06

Hoi hoi,

wij rijden in oktober dit jaar met de auto vanuit Antwerpen naar Gambia. (West Afrika) Voor Mauretanië hebben wij ook een visum nodig. Als je dit van te voren via het internet aanvraagt kost dat ook zoiets, maar wij en de rest van onze groep gaan dat gewoon aan de grens zelf regelen. Hier en daar wat onderhandelen (zeep en t-shirts zouden het naar verluid heel erg goed doen) . We hopen met ongeveer 20 euro ruimschoots toe te komen omdat wij ook al onze geld willen sparen voor ons goede doel.

Doen jullie jullie trip alleen of via een soort van organisatie? Wij doen het via VZW Helping hands. Zij organiseren 2 jaarlijks een Antwerp - Banjul challenge. Je rijdt dan met een auto van +- 500 euro naar Banjul in Gambia en daar wordt het je auto geveild voor het goede doel, in ons geval microkrediet voor vrouwen ...

http://www.antwerpenbanjul.com/

Heb er al reuze veel zin in ...
eVeLiEnSkI
Wereldreiziger
Berichten: 107
Lid geworden op: 17 jun 2008 19:00
Locatie: Antwerpen
Contacteer:

Bericht door eVeLiEnSkI » 25 jul 2008 12:16

Ah , net een kijkje genomen op jullie website.

Fantastisch avontuur!!!

Go for it en veel succes!!!!

:D
Gebruikersavatar
bolletjeom
Reisexpert
Berichten: 11085
Lid geworden op: 05 okt 2006 11:04
Locatie: amersfoort

Bericht door bolletjeom » 29 jul 2008 23:11

http://www.globusoverland.com/

vraag het Michel eens. Ondertussen is ie dus bezig met het opzetten van een bedrijfje maar een paar jaar geleden heeft hij het zelf gedaan. Staat me bij dat Sudan bijna niet te doen was. Mail hem eens!
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 1 gast