Surfcursus en skydiven in Australië

Stel hier al je vragen over Australië. Van budget tot visums en van campers huren tot aan de beste stranden.
Plaats reactie
kim_1985
Berichten: 1
Lid geworden op: 23 nov 2012 11:20

Bericht door kim_1985 » 09 jan 2013 08:16

Over een aantal dagen vlieg ik naar Australië. Dingen die ik sowieso wil gaan doen zijn een surfcursus en skydiven. Ik ben een beginnende surfer. Wat zijn de beste plekken voor deze 2 dingen? Ik zit eraan te denken om een 5daagse surfcursus te gaan doen van Sydney naar Byron Bay.
Gebruikersavatar
Globeskater
Reisexpert
Berichten: 1857
Lid geworden op: 13 mar 2008 18:14
Contacteer:

Bericht door Globeskater » 10 jan 2013 23:09

Ik ben wezen skydiven in Mission Beach, wat ik daar erg gaaf aan vond is dat de landing op het strand is. Tijdens de sprong zie je het great barrier reef en een stuk binnenland!

In Byron Bay land je gewoon op vliegveld..

Ik heb zelf de surfcursus niet gedaan maar heb gezien dat de sfeer vaak erg goed is en mensen die dat gedaan hebben waren erg enthousiast ;)
YvetteB
Berichten: 6
Lid geworden op: 18 sep 2011 12:13

Bericht door YvetteB » 19 jan 2013 08:10

De golven in Spot X (tussen Coffs Harbour en Byron Bay) zijn daar goed voor beginners dus ideale spot! Skydiven zou ik in Cairns doen, boven het Great Barrier Reef!
Laatst gewijzigd door Reismeis op 19 jan 2013 08:59, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Gewijzigd in verband met reclame
EmyTheunissen
Berichten: 13
Lid geworden op: 20 jan 2013 09:36

Bericht door EmyTheunissen » 20 jan 2013 13:28

Ik heb een surfcursus gedaan via SurfCamp Australia ( vertrek vanuit Sydney)
je gaat met de groep 2 uur rijden ten zuiden van sydney en de spot is echt om het surfen te leren, kan je het al , heb je veel mogelijkheden om beter te worden.
Je kunt er van weekend - 5 dagen tot een week verblijven.
http://www.surfcamp.com.au
Gebruikersavatar
Nienke Krook
Reisexpert
Berichten: 388
Lid geworden op: 11 jan 2008 23:15
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Bericht door Nienke Krook » 21 jan 2013 07:19

Er zijn al goede reacties geplaatsd, maar omdat ik travel agent ben hier in Sydney ook nog even mijn 2cents toevoegen:

Qua surfen heb je 2 opties: een dagtrip (meestal rond de 80-90 AUS$, 4 uur surfen met een break in het midden) of een meerdaagse tour, bijvoorbeeld via MOJOSurf, Australian Surf Tours, of Waves, etc. er is erg veel keus. Surfcamp bij Spot X (mojo) is erg populair en hoor ik goede verhalen over. Wel intensief, want surfen is gewoon erg vermoeiend, zeker als beginner.

Als je aankomt in je hostel zou ik me lekker laten voorlichten door je travel desk, die kunnen je de beste deal bezorgen en je op de best passende tour zetten.

Skydive is inderdaad in Cairns en Mission Beach erg populair (Skydive Australia), maar in Sydney lijkt me toch ook wel gaaf. Ik heb zelf ooit een skydive in NZ gedaan en had toch mijn ogen dicht van het gillen, dus voor het uitzicht moet je het alleen doen als je denkt dat je stoer genoeg bent om ze open te houden (en foto's gaat bestellen), hahaha.

In Sydney heb je nu via Skydive Australia een nieuwe skydive: uit een helicopter! Die is goedkoper dan de vliegtuig sprongen, dus misschien een aanrader. Vraag bij je tourdesk naar de verschillende prijzen voor heli-jump en plane-jump. Ook in Sydney kunnen ze je sprong in Cairns etc. boeken, vraag in dat geval wel even na of je eventueel je datum kan veranderen als je vertraging oploopt met reizen of als het slecht weer is en wat de cancellation policy is. De sprong is duur, dus je wilt wel zeker weten dat je hem gaat maken.

Succes en veel spring- en surf plezier!
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 5 gasten