Stopover Taipei

Stel hier je overige vragen over Azië, die niet opgenomen zijn in de andere sub-forums van Azië. Denk hierbij aan: Japan, Myanmar, Filipijnen, Korea, Singapore en de Stannen in Midden Azië.
Plaats reactie
Marloest
Berichten: 3
Lid geworden op: 30 jan 2017 10:07

Bericht door Marloest » 30 jan 2017 10:08

Hoi allemaal,

Dit najaar willen wij naar (hoogstwaarschijnlijk) Indonesie op vakantie voor een week of 3. Nu hebben we naar vluchten gekeken en de voordeligste vlucht is met China Airlines, alleen dan hebben we een tussenstop van ruim 18 uur in Taipei. Op zich prima want dan hebben we tijd om de stad te verkennen en daar te overnachten voor het laatste stukje vliegen.

Zelf ben ik alleen nog niet eerder van het vliegveld af geweest tijdens een tussenstop en daar heb ik nog een vraagje over waarvan ik het antwoord nog niet heb kunnen vinden:
Hoeveel uur van te voren moet je weer op het vliegveld zijn voor je vlucht verder gaat? (bagage etc is op dat moment nog ingecheckt dus hier hoeft geen rekening mee gehouden te worden)

O ja en mochten jullie nog aanraders hebben wat we op die middag echt moeten doen, hoor ik dat ook graag:)

Alvast bedankt!
Groetjes Marloes
Reismeis
Reisexpert
Berichten: 2851
Lid geworden op: 10 jul 2011 23:31

Bericht door Reismeis » 30 jan 2017 13:50

Hoeveel uur vantevoren je weer present moet zijn weet ik niet meer.. Toen wij in 2011 een stop over hadden in Taipei (ook gevlogen met China Airlines, heel goed bevallen!!), zijn we op de heenreis op eigen houtje de stad gaan verkennen. Je kunt heel makkelijk met de bus of een taxi naar de stad reizen. Wij zijn toen naar de Taipei 101 geweest. Vanaf hier heb je een prachtig uitzicht over de stad! Op de terugreis zijn we met een gratis tour meegeweest. Er waren twee verschillende tours en ze duurden een aantal uren/dagdeel. Wij zijn naar handwerkstraatje geweest met pottenbakkerijtjes etc, later naar een tempel en een aardewerkmuseum. Een aanrader!
De tours worden nog steeds aangeboden zag ik! Meer info: http://www.taiwanholidays.com.au/free-h ... ransit-pax
Marloest
Berichten: 3
Lid geworden op: 30 jan 2017 10:07

Bericht door Marloest » 31 jan 2017 08:19

Bedankt! Ik had de tours inderdaad gezien, alleen die vertrekken al om 13.30u en wij landen om 15u. Helaas gaat dat dus niet lukken. Wij vliegen dus ook snachts en de volgende ochtend al weer door.. Hebben dus eigenlijk alleen de middag/avond in Taipei maar als je er makkelijk komt dan kunnen we altijd even gaan kijken!!
Reismeis
Reisexpert
Berichten: 2851
Lid geworden op: 10 jul 2011 23:31

Bericht door Reismeis » 31 jan 2017 12:35

Dat is jammer, maar op eigen houtje is het goed te doen hoor!
Ik vond ook nog een oud topic over Taiwan/Taipei, wellicht heb je hier ook nog wat aan: taiwan-t10271.html
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 4 gasten