Stage lopen in Australië

Stel hier al je vragen over Australië. Van budget tot visums en van campers huren tot aan de beste stranden.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Kims
Reisexpert
Berichten: 1688
Lid geworden op: 04 mar 2009 05:37
Locatie: Crescent Head, Australie

Bericht door Kims » 30 jan 2015 02:23

Hi,

Dat is volgens mij niet mogelijk, het wordt beschouwd als werk. Wel kun je een visum (occupational trainee visa) speciaal voor je stage aanvragen maar dat vereist aardig wat werk en duurt een paar maanden schijnt. Een alternatief is een studentenvisum.

Kijk op de visa wizard op http://www.immi.gov.au voor je opties.

Succes ermee!
Brittpouw
Berichten: 1
Lid geworden op: 13 jul 2015 13:20

Bericht door Brittpouw » 13 jul 2015 13:25

Hoi allemaal,

Ik heb een dikke week geleden mijn visum aangevraagd (working holiday visum) omdat ik vanaf september een half jaar stage ga lopen in Melbourne. Ik heb het visum helemaal ingevuld en betaald, echter ik snap niet hoe/waar ik het visum kan verwachten... Ik hoefde geen kopie van mijn paspoort of andere documenten in te voeren (dit vond ik al vreemd), en als ik op 'attach files' wil klikken dan lukt dit niet.
Ik kreeg direct na mijn application een automatisch bericht met als titel: een aantal nummers - mijn naam - IMMI Grant Notification

Daar staat een soort samenvatting van mijn aanvraag. Ik heb geen flauw idee hoe het echte visum eruit ziet en heb echt even hulp nodig want ik word er gek van. Heb de ambassade in Berlijn al gebeld maar die is dicht en ik heb nu hulp nodig van jullie!!!

Wie kan mij helpen? ik ben radeloos
Gebruikersavatar
Kims
Reisexpert
Berichten: 1688
Lid geworden op: 04 mar 2009 05:37
Locatie: Crescent Head, Australie

Bericht door Kims » 14 jul 2015 05:00

Hi,

"Grant notification" betekent dat het is toegekend electronisch. De email is je bewijs van je visum en het is electronisch gelinkt aan je paspoort dus hoef je verder niets meer te doen. Wel belangrijk is dat je aan de voorwaarden voldoet van een WHV omdat daarnaar gevraagd kan worden op het vliegveld bij aankomst, een print van je email meenemen is ook slim.

Dus Happy Days ^O^
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 5 gasten