snorkelspullen

Wat kan ik het beste in mijn rugzak doen en wat niet? Deel hier de meningen samen met anderen over de reisuitrusting.
Plaats reactie
tom
Reisexpert
Berichten: 661
Lid geworden op: 29 aug 2007 14:48
Locatie: utrecht

Bericht door tom » 21 mei 2010 14:18

waar o waar kan ik goedkoop snorkelspullen kopen in utrecht of a'foort?
Het gaat me eigenlijk vooral om een goede bril. Vaak is er op de plek waar ik wil snorkelen geen spul te huur of t past me niet. vaak genoeg deuken in mn hoofd gehad van een te strakke bril of ik moet steeds t water eruit laten lopen.
aan wat voor een prijzen moet ik denken?
Gebruikersavatar
Jenny
Reisexpert
Berichten: 6443
Lid geworden op: 30 jan 2007 18:56
Locatie: Utrecht

Bericht door Jenny » 21 mei 2010 15:37

Goed en goedkoop gaat qua duikbrillen echt niet samen!

Wil je een goedkope, probeer dan eens bij de Perry sport. Mijn ervaring is echter dat deze vaak lekken en allesbehalve lekker zitten. (Mss heeft de Lidl binnenkort weer een aanbieding, maar die brillen zijn qua volume erg groot en niet fijn.)

Wil je een goede, ga dan langs bij een duikcentrum. Zelf hele goede ervaring met duikcentrum Moby Dick, Laagravense weg in Nieuwegein (bus 47 vanaf Utrecht CS, de halte na de gevangenis uitstappen). Prijzen voor een echt goede set liggen meestal tussen de 40-60 euro.

Zo'n set gaat overigens 100den duiken/snorkeltochten mee, zelfs als je er niet zuinig op bent :X

Ik ga verder niet zeggen wat voor JOU een goede set is, je zult echt moeten passen. Een kundige medewerker van een duikwinkel kan je hierbij helpen. (Kort gezegd: bril tegen je neus en voorhoofd houden, inademen, als hij blijft hangen - maar niet te strak! - dan past de bril.)
Tikva
Reisexpert
Berichten: 4874
Lid geworden op: 22 mar 2007 17:43
Contacteer:

Bericht door Tikva » 21 mei 2010 16:25

Mijn snorkelspullen ook gewoon bij een duikshop gekocht. Ze hadden ook nog een leuke aanbieding van 70 euro voor 40 euro (snorkel + bril). Veel beter dan de sporwinkel snorkelspullen die ik daarvoor had.
Gebruikersavatar
bolletjeom
Reisexpert
Berichten: 11085
Lid geworden op: 05 okt 2006 11:04
Locatie: amersfoort

Bericht door bolletjeom » 21 mei 2010 17:47

een goede bril is zijn geld waard! In amersfoort is de kleine duikwinkel weg maar er zit ergens op een industrieterrein een grote...google effe.
Gebruikersavatar
jdeheij
Reiziger
Berichten: 77
Lid geworden op: 20 apr 2010 23:55
Contacteer:

Bericht door jdeheij » 21 mei 2010 23:37

Ik weet niet waar je heen gaat om te duiken of te snorkelen? Maar kan je ter plaatse niet je bril en/of snorkel kopen?
Ik heb mijn duikbril in thailand gekocht voor rond de 25 euro en hele goedkope kwaliteit en me snorkel in australie.
Vaak is het goedkoper om dit in het buitenland uiteraard maar zoals aangegeven let op de kwaliteit!
Gebruikersavatar
Jenny
Reisexpert
Berichten: 6443
Lid geworden op: 30 jan 2007 18:56
Locatie: Utrecht

Bericht door Jenny » 22 mei 2010 08:10

De grote merken als Mares en Scubapro zijn nauwelijks goedkoper in het buitenland, en je mist een stukje service en garantie. In bv Egypte en Thailand zijn wel goede winkels, maar zelfs in Indonesie (en daar ging Tom toch heen?) is de keus nihil. Ook op Bali!!!!
tom
Reisexpert
Berichten: 661
Lid geworden op: 29 aug 2007 14:48
Locatie: utrecht

Bericht door tom » 22 mei 2010 13:59

zo, 40 euro vind ik behoorlijk veel geld! maarja, ik denk idd ook dat het het toch wel waard is. zo relaxed als je bril gewoon goed zit. ga ik toch maar is bij de duikwinkel kijken.

dank allen!
Wietz
Reiziger
Berichten: 32
Lid geworden op: 11 jun 2007 22:07
Locatie: Amsterdam

Bericht door Wietz » 16 jul 2010 16:46

Decathlon!! (geen idee alleen of die ook in a'foort of utrecht zit..?) Ik heb daar een tijdje terug voor ongeveer 15-20 euro in totaal een losse bril en losse snorkel gekocht. De brillen hebben ze in verschillende maten.
Erik
Site Admin
Berichten: 9946
Lid geworden op: 11 jul 2003 15:50

Bericht door Erik » 19 jul 2010 13:03

Decathlon zit in Amsterdam (bij de Arena) en in Limburg ergens.
Gebruikersavatar
Jenny
Reisexpert
Berichten: 6443
Lid geworden op: 30 jan 2007 18:56
Locatie: Utrecht

Bericht door Jenny » 20 jul 2010 12:09

In Kerkrade zit een Declathon, maar die hebben geen duikspullen meer.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 0 gasten