Slapeloze nachten door reizende dochter door Afrika

Plaats hier je overige vragen over Afrika die je bij de andere sub-forums niet kwijt kunt. (Bijvoorbeeld: Lesotho, Swaziland, Mozambique, Zimbabwe, Botswana, Namibië)
Plaats reactie
Erik
Site Admin
Berichten: 9946
Lid geworden op: 11 jul 2003 15:50

Bericht door Erik » 25 aug 2009 19:56

Uit de mailbox:
Mijn dochter gaat 4 maanden (vrijwilligerswerk in een basisschool bij en oude vriendin ) naar Guinee Afrika en daarna wil ze gaan reizen in Mali. Vooral dat laatste berzorgt me nu al slapeloze nachten. Welke reisorg. kan ik vertrouwen?
tijn1980

Bericht door tijn1980 » 26 aug 2009 02:52

evanerp schreef:Uit de mailbox:
Mijn dochter gaat 4 maanden (vrijwilligerswerk in een basisschool bij en oude vriendin ) naar Guinee Afrika en daarna wil ze gaan reizen in Mali. Vooral dat laatste berzorgt me nu al slapeloze nachten. Welke reisorg. kan ik vertrouwen?
tja kleine meisjes worden groot... ik neem aan dat de dochter oud en wijs genoeg is om op eigen benen te kunnen staan.

Hoe dan ook, het is een fantastische reis! Ikzelf ga in december naar Mali en ik heb er echt vet zin in. Volgens mij zijn beide landen veilig als je de normale voorzorgsmaatregelen neemt die je in elk ander land ook zou nemen, en Mali is ook niet zo onveilig als de inzender denkt, alleen de grensgebieden nabij Algerije en Niger worden afgeraden. Het zuiden (waar alle voor toeristen interessante plekken zijn) zijn veilig te bereizen, inclusief Timboektoe. Reizen vanaf Guinea naar Mali, en vervolgens bijvoorbeeld naar Burkina Faso zou geen probleem moeten zijn.

Ik ga nooit met een organisatie mee (ook nog nooit gedaan in het verleden) dus daar kan ik geen hulp mee bieden. Goedkoop naar naar Noord en West Afrka vliegen kan met Royal Air Maroc, www.royalairmaroc.com. De vluchten vanaf Parijs zijn over het algemeen het goedkoopst, en alle vluchten verlopen via Casablanca.

Wellicht is het verstandig dat de dochter een goed gesprek aangaat met deze bezorgde ouder(s) en dat zij daarmee de onbezorgheid wat weg kan nemen. Ik zou zeggen, ga ervoor meid!
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 1 gast