slaapzak kiezen Atlasgebergte

Wat kan ik het beste in mijn rugzak doen en wat niet? Deel hier de meningen samen met anderen over de reisuitrusting.
Plaats reactie
Inglenook

slaapzak kiezen Atlasgebergte

Bericht door Inglenook »

Hallo
In het voorjaar vertrek ik naar het Atlasgebergte. Ik ben op zoek naar een mummy slaapzak met een aantal eigenschappen:
- goede comforttemperatuur rond de 3000m: het kan nog vriezen+ er ligt nog sneeuw
- goede ventilatie dus wellicht dons? (lager gelegen kan het dan weer een stuk warmer zijn...)
- niet te zwaar en compact voor in de rugzak
Ik heb al veel slaapzakken vergeleken online wat betreft hun temperaturen, maar wellicht is het ene slaapzakmerk het andere niet als je hem effectief gebruikt. (vango venom,marmoth, deuter, nomad, haglofs...)
De keuze is erg groot en het is erg moeilijk vergelijken. :?
Zijn er mensen die goede ervaringen hebben met bepaalde slaapzakken of tips kunnen geven?
groetjes!
Erik
Site Admin

Re: slaapzak kiezen Atlasgebergte

Bericht door Erik »

Ik heb een tijdje geleden de Mammut Ajungilak Taiga mogen uit proberen. Deze is erg wam, maar misschien niet voor zulke extreme omstandigheden.
Inglenook

Re: slaapzak kiezen Atlasgebergte

Bericht door Inglenook »

Bedankt voor de review! Ziet er inderdaad een goeie slaapzak uit, maar wellicht met een te hoge comforttemperatuur. En voor zover ik lees moet je bij vrouwen toch een aantal graden extra als bij mannen rekenen.
Plaats reactie