skydiven Victoria falls

Plaats hier je overige vragen over Afrika die je bij de andere sub-forums niet kwijt kunt. (Bijvoorbeeld: Lesotho, Swaziland, Mozambique, Zimbabwe, Botswana, Namibië)
Plaats reactie
Yasmin007
Reiziger
Berichten: 33
Lid geworden op: 29 nov 2015 18:51

Bericht door Yasmin007 » 03 jul 2016 23:15

Hallo,

Ik ga aan het einde van het jaar o.a. naar de Victoria falls. En nu las ik dat je daar ook kan skydiven. En ik vroeg me af. is het daar veilig,is het de moeite waard, wat kost het ongeveer?
Of is dit weer een van die dingen waarvan met beweerd dat je dat als toerist echt gedaan moet hebben en valt het enorm tegen en is het zonde van je geld.
Wat kan je daar verder doen? behalve wandelen en naar de watervallen kijken?

Als iemand het weet "hoor"ik het graag.
groetjes
ketting
Reisexpert
Berichten: 490
Lid geworden op: 11 mar 2010 18:51

Bericht door ketting » 04 jul 2016 16:11

Je kunt daar ook bungy jumpen, een vlucht met een helicopter maken en chillen in de devil's pool.
thvmoer
Berichten: 14
Lid geworden op: 29 okt 2012 15:12

Bericht door thvmoer » 05 jul 2016 07:30

Ook zeker en vast de moeite waard: raften (echt kicken!) en een sunset cruise op de Zambezi river. En zoals hierboven gezegd, vlucht met helicopter.
hutje
Vakantieganger
Berichten: 20
Lid geworden op: 22 feb 2013 09:53

Bericht door hutje » 18 sep 2016 07:38

Helikopter vlucht was top, maar prijzig. Wel de moeite waard omdat je dan pas echt een goed overzicht van de watervallen krijgt. Je kunt ook met microlight gaan, dat hebben wij niet gedaan omdat ik graag zelf foto's wilde maken.
Marijn
Wereldreiziger
Berichten: 169
Lid geworden op: 26 jul 2004 01:28
Locatie: Amsterdam

Bericht door Marijn » 18 sep 2016 12:06

Wij hebben de devils pool gedaan en zijn gaan raften. Allebei erg leuk! Vooral de Devils Pool (ik weet niet meer of het officieel zo heet) heeft ons erg verrast, het klinkt namelijk in eerste instantie wat suf maar bleek een echte adrenaline activiteit! Je gaat met een bootje vanaf het luxe engelse hotel naar een eilandje. Daar ga je met jouw groepje ontbijten, lunchen of dineren afhankelijk van welke tijdslot je hebt geboekt. En daarna ga je naar een plekje op de rivier vlakbij de rand, waar zich een soort klein zwembadje heeft gevormd met een opstaande rand waar het water net iets langzamer stroomt. Om er te komen moet je een stuk zwemmen, terwijl je wel al redelijk dicht bij de rand van de waterval bent. Daarna kun je op een rots klimmen om een duik / bommetje te maken. Gelukkig zijn er gidsen bij die zorgen dat je geen stomme dingen doet en die je kunnen opvangen als je door de stroming wordt gepakt. Wij vonden het erg gaaf en het heeft mooie plaatjes opgeleverd. Het feit dat dit ook echt iets unieks is wat alleen daar kan telt voor ons ook zwaar mee.
Oh ja, ook leuk (maar niet spannend): een high tea bij dat zelfde luxe hotel. Je zit in een prachtige setting tussen mensen die daar verblijven voor veel geld, maar je kan zo toch even de sfeer meepakken!
wim van brink
Wereldreiziger
Berichten: 121
Lid geworden op: 05 feb 2012 17:33

Bericht door wim van brink » 18 sep 2016 17:24

Wij gingen voor raften. Absoluut doen; een sensatie. Ruiger als daar kan het volgens mij niet.
Gebruikersavatar
kohraya
Reisexpert
Berichten: 1504
Lid geworden op: 01 dec 2006 12:16
Locatie: België

Bericht door kohraya » 18 sep 2016 18:23

Als ik vergelijk met een paar andere rivieren die ik uit de top 10 heb gedaan, vond ik de Zambesi technisch gezien niet zo moeilijk, maar de rapids volgen mekaar inderdaad in een snel tempo op. Zeker een aanrader!
Ik betwijfel trouwens of skydiven de beste manier is om hier van het uitzicht te genieten van de watervallen.
De echte skydivers zullen het wellicht wél op hun to do list plaatsen, maar persoonlijk zou ik een rustigere optie kiezen waarbij ik ook wat fatsoenlijke luchtfoto's kon nemen (als het in mijn budget zou passen ... not!).
yasmin
Vakantieganger
Berichten: 17
Lid geworden op: 05 okt 2011 14:44

Bericht door yasmin » 25 sep 2016 12:51

Heel erg bedankt voor jullie tips en adviezen. Dat devils pool klinkt wel erg leuk en raften ga ik denk ik ook doen. En verder zien we het daar wel.
Spring ik in Teuge wel uit een vliegtuig. ooit. :-)
yasmin
Vakantieganger
Berichten: 17
Lid geworden op: 05 okt 2011 14:44

Bericht door yasmin » 12 nov 2016 13:48

Het werd een helikoptervlucht. Ik zag het raften met 43 graden niet zitten. Ik heb op de tisuli rivier in Nepal geraft en dat vond ik wel erg leuk, maar een paar uur lang 43 graden op mijn hoofd, vond ik niet zo aanlokkelijk.
Devils pool werd het helaas niet, omdat ze in Zimbabwe zaten en ze sinds een paar maanden de dubbele entry's hebben afgeschaft.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 1 gast