September/Oktober Peru & Colombia

Stel hier al je vragen over Zuid- of Midden Amerika. Van koukleumen in Patagonie tot zwemmen in het tropische Belize. En van de stranden bezoeken in Brazilië tot vulkanen spotten in de Costa Rica.
Plaats reactie
Jet

September/Oktober Peru & Colombia

Bericht door Jet »

Hee,

Ik ben van plan om in m'n eentje in september en oktober te gaan reizen in Colombia. Door middel van sites als helpX.org en workaway.info probeer ik leuke plekken te vinden en een beetje een idee te krijgen wat er mogelijk is. Het blijft alleen erg vaag allemaal. Wat zijn de must do's in deze landen en hebben jullie nog reistips voor reizigers die alleen gaan en basic spaans spreken?
menasil
Reisexpert

Re: September/Oktober Peru & Colombia

Bericht door menasil »

Wil je daar dan ook vrijwilligerswerk doen, omdat je specifiek kijkt op sites die daarvoor bedoeld zijn?

Hier vind je wat reisinformatie over Peru:
https://www.aroundtheglobe.nl/reizen/peru/
Jet

Bericht door Jet »

Eventueel om wat mensen te ontmoeten en kosten te drukken, maar het is geen must!
Tikva
Reisexpert
Contacteer:

Bericht door Tikva »

Ik heb zelf alleen door peru gereisd. In totaal 6 weken dus wel wat meer tijd dat jij hebt. In Peru is natuurlijk machu piccu een must-see maar er zijn nog veel meer mooie plekken. Cusco is een erg leuke stad.
Ik neem aan dat je ook door ecuador reist? of ga je vliegen. 2 maanden is niet heel veel tijd voor beide landen. Persoonlijk zou ik het te krap vinden maar al je het echt wil dan kan je niet te veel van de doorgaande route afwijken. In Noord-Peru zeker de tijd nemen voor Trujillo en naastgelegen standplaatsje huachachina. Mooie pre-inca ruines en mooie stad plus dus een relaxt strandplaatsje.
http://www.gezinopreis.nl 2014: Vietnam Cambodja & Thailand. 2013: Curaçao, Tallinn, IJsland Canada & NY
Ingritaaa
Reisexpert
Contacteer:

Bericht door Ingritaaa »

Colombia is prachtig om doorheen te reizen en als je wil werken daar zou ik gewoon op de bonnefooi gaan. Je komt vanzelf projecten tegen waarbij je je zo kunt aansluiten.

Ik ben het eens met wat Tikva zegt, twee maanden voor beide landen is misschien wat krap. Ik ben ruim 6 weken in Colombia gezien en alsnog de helft moeten missen!

ingritaaa.blogspot.com Mijn reis door Azië
ingritaaa-afrika.blogspot.com Mijn onderzoek in Afrika

Tikva
Reisexpert
Contacteer:

Bericht door Tikva »

Als je alleen basic spaans kan is een talencursus, al is het maar een weekje, een goed idee. Leer je ook mensen kennen en heb je later in je reis veel plezier van.
http://www.gezinopreis.nl 2014: Vietnam Cambodja & Thailand. 2013: Curaçao, Tallinn, IJsland Canada & NY
HendrikHerman
Reiziger

Qreply

Bericht door HendrikHerman »

Niet dat ik een vraag wil stellen aan een van jullie reisexperts. Maar ik kom nu eenmaal hier terecht als ik op het forum op "Reageer" klik.
Mijn reactie is dat op 1 augustus Tikva Huacachina noemt als een plaatsje bij Trujillo. Dat is niet juist. Ze bedoelt Huanchaco. Huacachina ligt bij het stadje Ica.
Tikva
Reisexpert
Contacteer:

Bericht door Tikva »

je hebt helemaal gelijk.. oepss
El Niño
Reisexpert

Bericht door El Niño »

Tikva zal Huanchaco wel bedoelen. Tsja, die verwisseling is niet zo heel raar 8-) .

Update: Oeps....al gezegd. Wou deze post weggooien maar kan niet lijkt het.
Plaats reactie