route-ideetjes

Stel hier al je vragen over het Zuid-oostelijke gedeelte van Azië.
Plaats reactie
HenkJan81
Vakantieganger

route-ideetjes

Bericht door HenkJan81 »

Ik ben de laatste tijd enkele lonely planets en reisgidsen aan het doornemen om ideetjes op te doen voor enkele routes in ZO-asië.
De reis zal waarschijnlijk in volgend jaar plaatsvinden, een maand duren, maar ik vind het wel leuk nu al wat dingen te plannen.
Het is echter lastig bij sommige dingen tijd te plannen. De reisgidsen zijn minder geschikt, omdat dat vaak met eigen vervoer gaat.

Weet iemand een site te vinden waar enkele routes op staan, of moet ik toch maar het hele forum doorspitten:)

O ja, ik heb enkele opties in mijn hoofd:
- Java
- Laos/vietnam/
- Laos/Cambodja
zaratoestra
Reisexpert

Re: route-ideetjes

Bericht door zaratoestra »

Waarom kijk je niet eens welke zaken je perse wil zien en welke totaal niet. kan je je toch al een beetje een beeld vormen van aantal dagen.
neem er anders eens een reisroute bij van djoser,koning aap of iets dergelijks.

Java ga je aan 1 maand meer dan genoeg hebben. Hadden wij toch, wel het uiterste westen niet gedaan.
Voor andere 2 opties ga je serieuse keuzes moeten maken.
Tikva
Reisexpert
Contacteer:

Re: route-ideetjes

Bericht door Tikva »

Mee eens Java kan wel in 4 weken.
Ook een stukje vietnam of laos met de hoogtepunten van Cambodja kan in 4 weken.

Leuke route zou bijvoorbeeld zijn vliegen op thailand (want goedkoop), 2dg bangkok, naar siem reap (1dg), ankor (3dg), naar en in Pnohm Phen, killing fields etc (3dg), naar kratie en daar (2dg), naar laos relaxen 4000 islands (5dg) en dag verder omhoog. Afhankelijk van je interesses bijvoorbeeld trekking tha kaek o.i.d je kunt dan of bijvoorbeeld van vietianne terug naar bangkok of bijvoorbeeld vliegen vanaf Luang Prabang.
http://www.gezinopreis.nl 2014: Vietnam Cambodja & Thailand. 2013: Curaçao, Tallinn, IJsland Canada & NY
Plaats reactie