route en budget zuid amerika naar nieuw zeeland

Stel hier al je vragen over Zuid- of Midden Amerika. Van koukleumen in Patagonie tot zwemmen in het tropische Belize. En van de stranden bezoeken in Brazilië tot vulkanen spotten in de Costa Rica.
Plaats reactie
ilonadv

route en budget zuid amerika naar nieuw zeeland

Bericht door ilonadv »

Beste reizigers!

Ik ben een beetje plannen aan het maken om vanaf volgend jaar januari ongeveer 4 a 5 maanden te gaan reizen. Ik had een leuk plan in mijn hoofd maar nu ik een beetje aan het kijken ben, weet ik niet echt of het haalbaar is qua budget
Alle tips en ideen zijn welkom! Het onderstaande is voor nu grofweg het plan:
-2 wkn santiago, fambezoek
-2 a 3 wkn venezuela/colombia (wat is aanrader voor natuur/cultuur etc?)
-4 wkn brazilie, wil met carnaval in rio zijn
-8 wkn nieuw zeeland
-2 wkn fiji

Echter, het is behoorlijk prijzig om van zuid amerika naar Nieuw zeeland te komen. Weet iemand een handige route?? Wat is jullie inschatting wat ik nodig zal hebben aan budget voor deze trip?

Ik hoor het graag van jullie!
GRoetjes Ilona
Tikva
Reisexpert
Contacteer:

Re: route en budget zuid amerika naar nieuw zeeland

Bericht door Tikva »

Er zijn maar weinig matschappijen die deze route vliegen, daarom zijn tickets ook erg duur. Je hebt twee opties, losse tickets of een RTW ticket. Met een round the world ticket kan je alleen gebruik maken van one world wat alleen die hebben maatschappijen die deze route vliegen, ticket begint vanaf 2500 euro.

Eventueel zou je nog kunnen kijken naar de optie vliegen via noord-amerika, waarschijnlijk L.A.. Dus van L.a. naar zuid-amerika, terug naar L.a. en dan met tussenstop in Fiji naar nieuw-zeeland
http://www.gezinopreis.nl 2014: Vietnam Cambodja & Thailand. 2013: Curaçao, Tallinn, IJsland Canada & NY
NicoCaro

Bericht door NicoCaro »

Wij zijn met ons RTW ticket ook de Pacific overgevlogen, maar dan in de andere richting en met stops in Tahiti en Paaseiland. Een dure optie, maar elke cent waard.
El Niño
Reisexpert

Bericht door El Niño »

Ik vind dit eerlijk gezegd een vreemde route. Eerste chili, dan naar het noorden enzo. Besef dat internationale vluchten in Zuid Amerika ook al niet goedkoop zijn. Komt nog bij dat NZ en Brazilie ook duur zijn, en je met carnaval in Rio ook de hoofdprijs betaald. Venezuela (Caracas) is link en duur door Chavez. Mijn advies: begin in Colombia (juist weer niet zo link als veel mensen denken), en zoek vluchten vanuit Santiago of BA naar Australie of NZ. Wat je tussen Colombia en Santiago zou kunnen doen? Ik zou eerder voor Ecuador/Peru/Bolivia kiezen dan voor Brazilie. Mooier/avontuurlijker en goedkoper.....

ps. Dit zeg ik omdat ik me meen te herinneren dat de beste vluchtopties naar Australie enzo vanuit Santiago/BA zijn (van gehoord, zelf nooit uitgezocht).....
Metor
Wereldreiziger

Bericht door Metor »

Goedkoopste vluchten in die richting is inderdaad vanaf BA of Santiago. Je moet uitgaan van zo'n €1000 voor een enkele reis naar Auckland. Heb toevallig net 2 weken terug een ticket gekocht. Maar dan naar Z-A!
Plaats reactie