Rondreis Zuid-Oost Azie

Stel hier je overige vragen over Azië, die niet opgenomen zijn in de andere sub-forums van Azië. Denk hierbij aan: Japan, Myanmar, Filipijnen, Korea, Singapore en de Stannen in Midden Azië.
Plaats reactie
littlemissmagic
Berichten: 3
Lid geworden op: 28 feb 2010 12:35

Bericht door littlemissmagic » 28 feb 2010 12:45

Beste allemaal,

van juni t/m oktober ga ik 4 maanden reizen door Azie, om daarna nog 2 maanden naar Nieuw-Zeeland te gaan. Ik wil in Azie graag Thailand, Laos, Cambodja en Vietnam bezoeken.
Het liefst vlieg ik zo min mogelijk. Ik vraag me af of het een haalbaar plan is om te vliegen op Bangkok om vervolgens alles verder over land te doen en dan door te vliegen naar Nieuw-Zeeland. Ik wil graag de tijd nemen om de landen goed te bezoeken en me niet hoeven haasten omdat mijn reisschema dat vereist.
Wat denken jullie, is dit mogelijk en goed te plannen?

Als jullie nog andere goede tips hebben hoor ik ze graag :)

Ik ben benieuwd naar de ervaringen!

Groetjes
Gebruikersavatar
Jenny
Reisexpert
Berichten: 6443
Lid geworden op: 30 jan 2007 18:56
Locatie: Utrecht

Bericht door Jenny » 28 feb 2010 14:14

4 maanden is lekker lang (en mijns inziens niet TE lang) voor het bezoeken van Thailand, Laos, Cambodja en Vietnam. Houd er wel ff rekening mee dat de meeste 'standaard' visa maar 30 dgn geldig zijn!
Gebruikersavatar
Ron
Reisexpert
Berichten: 1120
Lid geworden op: 28 apr 2005 00:00
Locatie: cala d 'or, mallorca
Contacteer:

Bericht door Ron » 28 feb 2010 21:41

zekrs mogelijk, om zonder vliegen te doen, mocht je enig idee willen hebben qua route kijk dan even op https://www.aroundtheglobe.nl/reizen/be ... si549.html
dit is een route van saigon naar bangkok en is in 2 maanden te doen, dan heb je een idee wat je qua tijd kunt doen.
tom
Reisexpert
Berichten: 661
Lid geworden op: 29 aug 2007 14:48
Locatie: utrecht

Bericht door tom » 02 mar 2010 15:57

zeker te doen. ik deed twee maanden over van noord laos naar zuid cambodja. graag was ik natuurlijk langer gebleven maar dit was genoeg tijd om op je gemak te reizen, lekker te blijven hangen als t je ergens bevalt en hoogtepunten plus minder bezochtte plekken aan te doen. vliegen is absoluut niet nodig.
littlemissmagic
Berichten: 3
Lid geworden op: 28 feb 2010 12:35

Bericht door littlemissmagic » 03 mar 2010 08:32

Bedankt voor jullie reacties! Ik ben druk bezig met plannen :)
Heb nu een globaal plan, dus ga volgende week mijn ticket boeken.
Karin3103

Bericht door Karin3103 » 07 mar 2010 00:04

4 maanden voor 4 landen is zeker te doen! Sowieso reis je in deze landen erg makkelijk over land, het is niet nodig om te vliegen. Ik zou lekker voor elk land een maand nemen.. Als je het ergens leuk en langer wilt blijven, dan schuif je gewoon een beetje met je planning! Hou er wel rekening mee, als je over land gaat, dat je voor Thailand dan een visa krijgt voor 14 dagen en niet voor 30 zoals hierboven vermeld staat! Kom je vliegend Thailand weer binnen, dan krijg je idd wel een 30 dagen visum.
LaosFan
Reisexpert
Berichten: 2071
Lid geworden op: 03 nov 2007 18:11
Locatie: Laos
Contacteer:

Bericht door LaosFan » 10 mar 2010 16:33

4 maanden is prima te doen denk ik (dat hebben er hier al meer aangegeven :) ). Wat je eventueel ook nog kunt doen is bijvoorbeeld ook een bezoekje brengen aan Maleisië. Vanuit Bangkok kun je daar erg goedkoop heenvliegen met Air Asia en Maleisië heeft ook wel het e.e.a. te bieden.

Veel plezier in ieder geval en maak er wat moois van.
Rick Jansen
Berichten: 11
Lid geworden op: 06 mar 2011 19:57

Bericht door Rick Jansen » 21 feb 2013 13:43

Hoi!

In 2014 wil ik heel graag een flinke reis gaan maken waarbij ik de volgenden landen aan wil doen:
Sri Lanka, India, Nepal, Tibet, Myanmar, Thailand, Vietnam, Laos, Cambodja, Maleisië en een deel van Indonesië (ik ben al op Java, Bali, Lombok en Flores geweest).

Ik wil hier ongeveer een half jaar voor uittrekken. De komende tijd ga ik me goed oriënteren en op onderzoek uit, maar ik ben op voorhand eigenlijk benieuwd naar jullie ideeën hierover.

Is het haalbaar? Zijn er landen die niet de moeite waard zijn of die ik, als ik toch bezig ben, zeker aan dit lijstje toe moet voegen? Al deze landen zijn zeker visum gebonden met een maximale verblijfsduur? Van Indonesië weet ik dat ik ook al een 'uit-vlucht' moest hebben om een visum te krijgen. Is dat bij de andere landen ook zo? Het liefste bepaal ik namelijk ter plekke wanneer ik naar een ander land vertrek.

Ik hoor heel graag jullie ideeën, reacties en tips en trics van jullie omtrent dit plan!

Alvast bedankt!

Groetjes,

Rick
Gebruikersavatar
Jenny
Reisexpert
Berichten: 6443
Lid geworden op: 30 jan 2007 18:56
Locatie: Utrecht

Bericht door Jenny » 21 feb 2013 14:03

Een mooi voornemen!

Ik zou eens beginnen met je goed in te lezen. Heel veel informatie is al te vinden in verschillende topics in de verschillende landenfora hier, en onder 'reisinformatie' vind je ook veel terug. De Lonely Planet en websites van reizigers kunnen ook van pas komen bij het maken van een planning.

De meeste landen die je bezoeken wilt heb ik ook bezocht. (Sri Lanka en India nog niet.) Sommige tijdens mijn eigen langere reis door Azie, andere 'los'. Je wilt nu 11 landen zien in 6 maanden, dat is dus 2-2,5 week per land. En dat terwijl je je in India of Indonesie al makkelijk een half jaar kan vermaken! Ik zou me daarom eens verdiepen in wat je nu écht wilt zien, en de rest zou ik bewaren tot een volgende trip. Je zou visumeisen en seizoenen een rol kunnen laten spelen bij je keus.

Visumeisen per land verschillen regelmatig, een website als visumdienst.nl geeft vaak wel actuele informatie (ook als je niet via hen boekt).
Tikva
Reisexpert
Berichten: 4874
Lid geworden op: 22 mar 2007 17:43
Contacteer:

Bericht door Tikva » 21 feb 2013 14:31

Ik sluit me aan bij Jenny, dit zijn wel een beetje veel landen voor 6 maanden. Maar zes maanden is wel een mooie periode om een deel van deze landen te zien.

Begin eens met het lezen van de reisinformatie op onze site, hier staat ook informatie over visa. India is bijvoorbeeld een lastig land waar je wel van te voren zaken voor moet regelen. Verder is het bijvoorbeeld voor een land als Nepal wel erg belangrijk welke periode van het jaar je er bent als je een lange trekking wilt maken terwijl dit voor andere landen niet zo belangrijk is. Naar sri lanka moet je vliegen, nepal/india zijn wel goed te combineren maar vanaf daar moet je dan naar de rest van zuid-oost azie zal je ook moeten vliegen. Persoonlijk zou ik dus een land als sri lanka eerder bewaren voor een losse vakantie.
Rick Jansen
Berichten: 11
Lid geworden op: 06 mar 2011 19:57

Bericht door Rick Jansen » 21 feb 2013 21:50

Dank voor de eerste reacties!

Het is inderdaad wel erg enthousiast 11 landen in 6 maanden, haha. Moet ook niet alles in één keer willen zien.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 4 gasten