Rondreis USA

Stel hier je vragen over Canada, de Verenigde Staten en Mexico.
Plaats reactie
Babet

Rondreis USA

Bericht door Babet »

Hey!

Ik wil (samen met een vriendin) vanaf 5 juli een rondreis gaan maken door Amerika! We willen starten in LA (CA) en als eindbestemming hebben we NY in gedachten. We willen ongeveer 3 weken gaan en ons budget is max. 2000 euro pp. We willen deze trip met de auto doen. Nu zijn mijn vragen:
- Heeft iemand dit al gedaan, zo ja; vertel!!
- vanaf hoe oud je een oud mag huren (ik ben 19)?
- Welke route het meest de moeite waard is (via t noorden of zuidwest?)
- Waar we zeker moeten stoppen?
- Andere leuke tips zijn van harte welkom!!

Super bedankt!
Groet
WizardOfOss
Reisexpert
Contacteer:

Re: Rondreis USA

Bericht door WizardOfOss »

Ik heb zelf zo'n reis nog nooit gemaakt, een voormalig collega echter wel. Met een camper, en de planning was om daar niet drie weken, maar drie maanden over te doen. Dat werden er uiteindelijk twee, waarbij het laatste deel gewoon doorstampen was, het geld was op en halverwege de reis afbreken was geen optie.

Vanuit die optiek gezien lijkt me jullie plan wel erg ambitieus. De kortste route is namelijk al 4.500 km (via Las Vegas, Denver, Chicago), uitgaande van drie weken dus gemiddeld zo'n 200 per dag. Elke dag weer. Zeker niet onmogelijk, maar als je ook nog wat wil zien zal je niet elke dag een flinke afstand willen rijden en ook zeker niet altijd de kortste route willen volgen. Om een idee te geven, die collega had bij die camper 5.000 km bijgekocht, daarboven moest hij per km een toeslag betalen (voor huurauto's is dat zover ik weet nooit het geval). Die kilometers had hij er voor de Rockies al grotendeels doorheen...

Zover ik weet kan je als 19-jarige wel een auto huren, maar dan betaal je wel een forse toeslag. En was dat budget inclusief vlucht? Ook als het exclusief vlucht is zal het niet overhouden, met vlucht lijkt het me welhaast onmogelijk.

Niet om je te ontmoedigen, maar wellicht is het beter je op een kleiner deel van het land te richten? Zelf heb ik helaas nog maar een klein deel van het westen gezien (Las Vegas, Grand Canyon, Death Valley), maar in die hoek van de VS is zoveel te zien op een te overzien gebied. En ik wil je ook zeker niet wegjagen van dit forum (sorry Erik...), maar wellicht zou je ook eens een kijkje moeten nemen op het AllesAmerika-forum, daar kunnen ze je waarschijnlijk zo vertellen wat wel en wat niet mogelijk is.
bolletjeom
Reisexpert

Bericht door bolletjeom »

ik sluit me aan bij Wizzard. de afstand is zeer ambitieus voor de tijd die je hebt. Het budget lijkt me dat ook.
Moet je daar je vlucht van betalen? en de huur auto en alle benzine voor die kilometers én motels?

je leeftijd zal de prijs van een huurauto flink opschroeven. Er zijn heel wat maatschappijen waar je minimaal 21 jaar moet zijn zie ik net na een snelle googleactie.
Het feit dat jullie de auto ergens anders willen inleveren dan ophalen ook!! dit kan oplopen tot $800 zag ik net op een site.
Benzine kosten: Ik heb net even een snelle berekening er op los gelaten 4500/1.6 = 2800 mijl. 25 mijl per gallon= 112 gallons benzine voor $3.00 per gallon = $336 aan benzine. En dan rij je dus de allerkortste route als ik wizzard mag geloven.
Lees net dat motels tussen de $50 en $150 per nacht kosten. Een dormbed in een hostel is goedkoper maar lang niet ieder gehucht heeft een hostel

waarom niet vliegen op LA met een tussenstop in NY voor een stedentrip en dan in de buurt van LA rondtoeren met een auto?
Mijn reiswebsite: bolletjeom.nl
Reisbegeleider in zuidelijk Afrika
Babet

Bericht door Babet »

Bedankt voor jullie reacties!
De vlucht zit er niet bij in. Ik woon momenteel in LA dus vandaar dat ik nu graag het andere deel van Amerika wil gaan zien. We willen overigens ook niet kiezen voor hotels/motels maar we gaan camperen, dus dat scheelt al in de prijs. Misschien is een kleinere afstand reizen inderdaad verstandiger. We hebben gewoon niet langer dan 3 weken en ook kwa geld kunnen we niet langer op stap.
Als jullie nog tips hebben, graag!

Dankje
bolletjeom
Reisexpert

Bericht door bolletjeom »

il zou het wel weten. rondje grand canyon, bryce canyon,Zion, yosemite np, san diego, Las vegas, death valley, san fransico...

genoeg te doen bij jou in de buurt :Y
Mijn reiswebsite: bolletjeom.nl
Reisbegeleider in zuidelijk Afrika
LovesStedentrips
Wereldreiziger
Contacteer:

Bericht door LovesStedentrips »

Hoi!
Gewoon lekker het Westen van Amerika gaan ontdekken: er is zoveel moois te zien! De nationale parken alleen al: om te zoenen! Yosemite, Sequoia, Bryce, Grand Canyon. Monument Valley, Zion, Death Valley... allemaal schitterend. Een roadtrip langs de kustlijn Highway 1 is ook fantastisch, naar San Francisco rijden. En als je NYC wilt zien: gewoon een keer een goedkope binnenlandse vlucht boeken en er een lang weekend van maken!
Veel plezier!
Heb je leuke tips over stedentrips?
Je kunt ze kwijt op http://www.mooistestedentrips.nl
Angela82
Reisexpert

Bericht door Angela82 »

Hoi Babet,

ik heb in september een 5 weekse road trip gemaakt door het Westen van de US en een stuk Canada.
We hebben bijna 10.000 km gereden. Afstanden knallen is dus mogelijk, maar ik zou het zo niet weer doen. Ik vond het te snel reizen.

Houd ook rekening dat je in het hoogseizoen zit i.v.m. slaapplekken, ook kampeerplekken/tent sites!
Budget heb je deels ook zelf in de hand. Ik was zo'n $ 2500,- kwijt voor die weken incl. vlucht, huurauto, benzine, Las Vegas (die ene dag/nacht heeft het daggemiddelde aardig opgekrikt, maar ja, keuzes hè!?) etc.
Maaaar we konden een paar keer bij vrienden en zo slapen.

De vriendin waarmee ik reisde, was 23 jaar. Maar wij hebben geen extra toeslag betaald en hebben de auto op haar naam gehuurd. Ook geen extra kosten voor een extra bestuurder.

Als je LA NYC doet, heb je een andere drop off city, kan nogal eens meer geld kosten.

Idd genoeg te zien in het Westen. Of een stukje Noorderlijker, tegen de Canadese grens aan; Glacier National Park. Dat vond ik het mooiste park wat we gezien hebben! En dan ben je re-de-lijk in de buurt, dus kan je ook Yellowstone meepikken.
Je zou dan ook nog Mt Rainier/Mt St Helens mee kunnen pikken in Oregon en de zandduinen.
Yessica

Bericht door Yessica »

Hoi Babet,
Ik las net dat je in LA woont. Wij gaan daar in de zomer heen.
Wij vinden het ook leuk om gewoon minder toeristische plekjes op te zoeken. Zij die ook in LA. En zo ja, waar dan?
Plaats reactie