rondreis Senegal

Plaats hier je overige vragen over Afrika die je bij de andere sub-forums niet kwijt kunt. (Bijvoorbeeld: Lesotho, Swaziland, Mozambique, Zimbabwe, Botswana, Namibië)
Plaats reactie
Jolo88
Berichten: 12
Lid geworden op: 31 mei 2009 23:14

Bericht door Jolo88 » 01 nov 2012 12:34

Goedemiddag!

In december vertrek ik voor 3 weken naar Senegal. Iemand hier tips en ervaringen die hij/zij wil delen?

Iemand die gevlogen heeft met Royal air Maroc?
Nescio

Bericht door Nescio » 09 dec 2012 12:05

Hallo,

ik heb 6 maanden in Senegal verbleven, van november 2011 tot april 2012. Senegal is een zeer aangenaam land, er is een interessante mix van cultuur en religie te vinden.

Welke tips hoor je graag? Je mag me altijd vragen stellen, ik zal ze trachten zo eerlijk mogelijk te beantwoorden :)

Ik heb echter niet met Royal Air Maroc gevlogen, maar met Brussels Airlines, een rechtstreekse vlucht.

Groeten,

Jeroen
R0B1N
Berichten: 6
Lid geworden op: 19 aug 2013 15:26

Bericht door R0B1N » 07 sep 2015 19:33

Hallo globe trotters!

Heeft er iemand ervaringen met Senegal? Ik twijfel om me in te schrijven voor een groepsreis in november of december.
Wat van beide maanden is de 'beste' maand om te gaan? Heb je als Belg een visum nodig?
Ik lees ook tegenstrijdige info over de vaccinatie voor gele koorts. Is dit verplicht of aangeraden?

Alvast bedankt voor de tips

Groeten
Robin
menasil
Reisexpert
Berichten: 3880
Lid geworden op: 29 jan 2010 21:37
Locatie: Warmenhuizen

Bericht door menasil » 08 sep 2015 08:04

Ik weet dat Senegal op een gegeven moment visum heeft ingevoerd voor alle landen die dus dat ook hebben voor mensen uit Senegal. Volgens mij is dat ook België maar 100% zeker weet ik niet. Ik vermoed van wel omdat het tot de EU behoort en daar vaak een regime voor geldt voor mensen buiten de EU. Je zou eens kunnen rondneuzen op de officiële site waar je een visum aan kan vragen of het daar kunnen navragen? http://www.snedai.sn/ Meestal staat deze info ook bij de groepsreis zelf genoemd in de beschrijving van praktische informatie.

Mbt gele koorts zou ik anders advies inwinnen bij een instanties die adviseert over reizigers informatie.
Erik
Site Admin
Berichten: 9946
Lid geworden op: 11 jul 2003 15:50

Bericht door Erik » 08 sep 2015 08:14

@TravelDoctor misschien dat jullie antwoord kunnen geven over de GeleKoorts vaccinaties?
Gebruikersavatar
TravelDoctor
Wereldreiziger
Berichten: 120
Lid geworden op: 05 mar 2009 22:02

Bericht door TravelDoctor » 08 sep 2015 16:04

De vaccinaties voor gele koorts is alleen verplicht indien je aan komt reizen vanuit een gele koorts gebied. Dit kan ook gaan om een tussenstop in een gele koorts land. Indien de reis rechtstreeks uit Nederland zal zijn is de vaccinatie aanbevolen voor alle reizigers. De ziekte komt dus wel zeker voor in het land.
Mira
Berichten: 2
Lid geworden op: 15 feb 2013 20:56

Bericht door Mira » 20 aug 2017 18:12

Ik wil begin 2018 met 2 vriendinnen op eigen gelegenheid rondreizen in Senegal. Wat ik aan informatie kan vinden over lokale verbindingen is zeer beperkt. het plan is om aan te vliegen op Dakar, daar 2 dagen door te brengen, hierna door naar St. Louis voor 2 dagen, dan terug naar Dakar om naar het zuidoosten af te zakken voor een bezoek van enkele dagen aan het nationale park Niokolo Koba. Daar zit gelijk een knelpunt, hoe kom ik daar op een redelijk comfortabele manier? Vanaf deze bestemming zou ik eigenlijk via Kolda en Ziguinchor naar Abene willen om een dag of 5 te relaxen. Dan weer terug naar Zinguinchor om een vlucht of boot naar Dakar te nemen. Totale verblijfstijd 15 dagen. Is dit haalbaar? En wat zijn de vervoersmogelijkheden. Wij zijn vrouwen rond de 60 jaar.
Heeft iemand nuttige informatie? Groet, Mira
mdekker
Vakantieganger
Berichten: 21
Lid geworden op: 23 jan 2016 15:03

Bericht door mdekker » 05 sep 2017 15:46

Hoi! leuk dat jullie naar Senegal gaan, zelf heb ik 8 weken in een dorpje naast Abene gezeten een paar jaar terug. Van noord Senegal weet ik niet heel veel af maar in het zuiden zijn overal in de stadjes lokale busstations te vinden. gewoon daar aanmelden en wachten tot de bus vol zit dan gaat ie pas rijden. Ook zijn er sept-places, taxi met 7 plaatsen. deze gaan ook als zo vol zijn. echter kan je ook gewoon de overige plaatsen opkopen en gelijk weggaan. Zit je in abene zal je waarschijnlijk een taxi moeten nemen naar een busstation en vandaar verder. 15 dagen is relatief kort zeker ook omdat het vervoer alleen gaat als het vol zit. soms heb je mazzel en ben je met 15 min weg ik heb een keer 4 uur moeten wachten...
Mira
Berichten: 2
Lid geworden op: 15 feb 2013 20:56

Bericht door Mira » 19 nov 2017 19:32

Bedankt. Maar van die taxi's wist ik al. Ik heb nu voor 3 weken geboekt, zo heb ik meer tijd voor onvoorziene verrassingen
Rebec
Reisexpert
Berichten: 456
Lid geworden op: 27 dec 2012 18:44
Contacteer:

Bericht door Rebec » 23 nov 2023 09:32

Vandaag vertrek ik met mijn vriend voor twee weken naar Senegal en Gambia. We hebben een globale planning, maar willen daar vooral kijken hoe het loopt. Iemand nog tips wat we echt niet moeten missen?
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 1 gast