Rondreis Madagascar

Plaats hier je overige vragen over Afrika die je bij de andere sub-forums niet kwijt kunt. (Bijvoorbeeld: Lesotho, Swaziland, Mozambique, Zimbabwe, Botswana, Namibië)
Plaats reactie
Brenda89
Berichten: 1
Lid geworden op: 29 dec 2015 17:59

Bericht door Brenda89 » 29 dec 2015 18:08

Hoi,

Ik wil in 2016 graag een paar weken rondreizen in Madagascar. Ik heb zeker al vaker gereisd maar ik heb begrepen dat alleen rondreizen in Madagascar niet zo gemakkelijk is omdat de touristische infrastructuur nog een beetje ontbreekt.

Ik overweeg nu dus een groepsreis en ik heb ook al hele leuke programma's gevonden maar ik ben een beetje bang dat er alleen maar 65+-ers of getrouwde stelletjes op zo'n reis meegaan terwijl ik 26 jaar ben :).

Ik vroeg me af of iemand tour-operators kent die reizen naar Madagascar voor 'jongeren' aanbieden. Andere tips zijn natuurlijk ook welkom! :)

Alvast bedankt!!
Retse
Wereldreiziger
Berichten: 110
Lid geworden op: 30 nov 2010 09:03

Bericht door Retse » 30 dec 2015 10:12

Volgens mij kan je bij iedere reisorganisatie de leeftijden van de deelnemers opvragen (of ze staan al op internet). Mijn ervaring is dat het meestal een mix is. Soms tref je een groep die een wat hogere gemiddelde leeftijd heeft, maar wat zegt leeftijd........het zijn over het algemeen bereisde actieve mensen met veel verhalen, dus contact maken is niet zo moeilijk.
Gebruikersavatar
bolletjeom
Reisexpert
Berichten: 11085
Lid geworden op: 05 okt 2006 11:04
Locatie: amersfoort

Bericht door bolletjeom » 07 jan 2016 10:53

Shoestring richt zich op een jonger publiek. Kijk daar eens!

En ik ben er zelf niet geweest maar veel van mijn oud-collega's wel en ik ken er een paar reisbegeleiders. De infrastructuur is daar idd matig en zelfs met een groeps reis moet je je nog wel flexibel opstellen. De afstanden kunnen groot zijn en dingen lopen niet altijd zoals ze moeten.

oh, en als reisbegeleider kan ik je zeggen dat leeftijd in een groep echt niet veel uit maakt. Mensen komen allemaal met dezelfde interesses en ik zie mensen van alle leeftijden een klik hebben met elkaar en soms iets toevoegen. Persoonlijk begeleid ik liever een groep met een mooie mix van leeftijden dan alleen twintigers of alleen zestigers. Een mix geeft vaak een leuke afwisseling.
Het is trouwens idd zo dat je bij de meeste organisaties kunt zien welke leeftijden geboekt hebben. En als ze het niet tonen dan kan je altijd even bellen.
Een paar organisaties laten je ook een optie nemen op een reis.Dan heb je bedenktijd. bij sommige (oa Shoestring) is dit vrijblijvend en kan je het laten omzetten naar een lang lopende optie en bij andere organisaties zetten ze je optie om naar een boeking als je hem zelf niet weg haalt. Even goed navragen dus!
Maar een optie kan heel handig zijn. De organisatie weet dat je interesse hebt en kan jou op de hoogte houden als er meer boekers bij komen van jouw leeftijd. Maar ze kunnen ook andere mensen die hen bellen vertellen dat jij bestaat en zit te wachten tot er meer "jongeren" boeken.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 1 gast