Rondreis Azië

Stel hier je overige vragen over Azië, die niet opgenomen zijn in de andere sub-forums van Azië. Denk hierbij aan: Japan, Myanmar, Filipijnen, Korea, Singapore en de Stannen in Midden Azië.
Gebruikersavatar
Jenny
Reisexpert
Berichten: 6443
Lid geworden op: 30 jan 2007 18:56
Locatie: Utrecht

Bericht door Jenny » 28 sep 2010 20:44

Indonesie kan aan de grens als je max 30 dagen blijft. Maar je hebt hoe dan ook een ticket het land uit nodig!
Ziro
Berichten: 4
Lid geworden op: 28 sep 2010 14:54

Bericht door Ziro » 28 sep 2010 21:36

Hallo,

Bedankt voor de reacties van de uitgaande tickets ben ik op de hoogte. Hierin zit ook het grote probleem, mijn idee was om de meeste landen over land te vertalen of via ferry.

Voor binnenkomst van de verschillende landen zal ik dus een treinticket, ferryticket of vliegticket kunnen weerleggen. Ik ben dus vooral op zoek naar alternatieven om treintickets of ferrytickets te boeken of andere alternatieven om de verschillende landen te verlaten waarbij de immigratie van het desbetreffende land bij binnenkomst akkoord gaat.

Hopelijk heb ik hiermee mijn vraag voldoende toegelicht. :)
Gebruikersavatar
Jenny
Reisexpert
Berichten: 6443
Lid geworden op: 30 jan 2007 18:56
Locatie: Utrecht

Bericht door Jenny » 28 sep 2010 21:40

Je zult van Indonesië naar Australië moeten vliegen, dus dat probleem is opgelost.

Voor Maleisie heb je geen ticket het land uit nodig.

Probleem is dus Thailand, en dat visum kun je in Amsterdam halen.

Probleem opglost :)
Ziro
Berichten: 4
Lid geworden op: 28 sep 2010 14:54

Bericht door Ziro » 29 sep 2010 09:21

Bedankt voor je snelle reacties Jenny! Een visa regelen bij het Thaise consulaat in Nederland is wellicht duurder dan een ticket via Air-asia boeken en daarom het laatste alternatief. Het midden en noorden van Thailand heb ik al bezocht waardoor ik max 2 weken het zuiden wil verkennen. Vanaf het zuiden wil ik vervolgens de grens over naar Maleisie. Voor dit traject zoek ik naar alternatieven zoals bus, trein, ferry ticket zodat ik deze kan overleggen bij binnenkomst op BKK.
Gebruikersavatar
Jenny
Reisexpert
Berichten: 6443
Lid geworden op: 30 jan 2007 18:56
Locatie: Utrecht

Bericht door Jenny » 29 sep 2010 14:59

Het visum in Amsterdam is gratis. Doe niet zo moeilijk en haal gewoon een visum :P

Niemand hier boekt ferry en bustickets al in Nederland, dus dat je antwoord krijgt op je vraag is gewoon niet reeel.
Gebruikersavatar
bolletjeom
Reisexpert
Berichten: 11085
Lid geworden op: 05 okt 2006 11:04
Locatie: amersfoort

Bericht door bolletjeom » 29 sep 2010 21:40

toen wij naar Indonesie gingen hadden we nog geen ticket naar australie.
We hebben in Singapore een ferry ticket gekocht (retour) waarmee we naar de ambasade van Indonesie zijn gegaan. later konden we dit ticket weer inleveren en kregen ons geld terug. Dit was oa omdat we een 60 dagen visum wilde hebben. Ik moet er wel bij zeggen dat de meneer van de ambassade niet aardig was en ons de eerste keer gewoon onze papieren terug gaf en niet van plan was om ons nog verder te helpen. hierdoor viel ons plan in duigen. We hadden een ticket naar borneo om daar door te reizen naar Indonesie. we moesten dus terug naar Singapore om het nogmaals te proberen.
Ik kan je dus erg aanraden om te zorgen dat je voor indonesie ook al een ticket hebt het land uit en dan kan je gewoon gebruik maken van de 30 dagen die je op de luchthaven krijgt
Ziro
Berichten: 4
Lid geworden op: 28 sep 2010 14:54

Bericht door Ziro » 30 sep 2010 20:17

Jenny schreef:Het visum in Amsterdam is gratis. Doe niet zo moeilijk en haal gewoon een visum :P

Niemand hier boekt ferry en bustickets al in Nederland, dus dat je antwoord krijgt op je vraag is gewoon niet reeel.
Volgens mij is die visa actie afgelopen en kost het visa €30,- dit kan ik tenminste opmaken van de site! Verder ben ik wel terrecht gekomen op een site die treintickets verkoopt tot de stations aan de grens, Butterworth & Sungai Kolok maar of alleen een ticket tot deze plaats voldoende is betwijfel ik. Website is trouwens traveller2000.com!
Gebruikersavatar
Jenny
Reisexpert
Berichten: 6443
Lid geworden op: 30 jan 2007 18:56
Locatie: Utrecht

Bericht door Jenny » 30 sep 2010 21:58

Is het een ticket het land uit? Nee. Dus is het niet voldoende.
eerstereisazie
Berichten: 12
Lid geworden op: 11 dec 2014 13:36

Bericht door eerstereisazie » 11 dec 2014 13:43

Hoi allemaal,

Samen met twee vrienden wil ik een rondreis maken in Azië aankomende zomervakantie van 5 weken. Afgelopen zomervakantie hebben we een rondreis in Europa gemaakt. In drie weken hebben we Berlijn, Praag, Budapest, Zagreb, Plitvice meren, Ljubljana, Florence, Rimini, San Marino, Rome, Vesuvius opgeweest, Napels en Pompeii. We houden er wel van om alles goed te zien binnen een redelijk rap tempo.

Voor Azië zouden we graag ook vooral voor de steden willen gaan: Denpasar, Jakarta, van Jakarta vliegen naar Singapore, Kuala Lumpur en Bangkok. Na Kuala Lumpur hangt ook af van de tijd hoe we de reis voortzetten (trein, vliegtuig, eventuele tussenstop tussen Bangkok en Kuala Lumpur). Hebben jullie tips? Is dit haalbaar? En is dit lowbudget rond de 1500 euro te doen?

Ook heb ik gekeken naar vliegtickets. De tickets die redelijk betaalbaar zijn, zijn retourtjes. Bijvoorbeeld retour naar Bangkok. Liever doen we heenvlucht naar Bali en terug vanuit Bangkok. Heeft iemand tips om daarin ook nog redelijk goedkoop te zitten? Weet iemand of er nog kortingsdagen van bijvoorbeeld KLM eraan komt? Beter zo snel mogelijk een ticket kopen of zijn er betere trucjes?

Ik wacht de reacties af. ^O^

Groetjes,
Hans
Gebruikersavatar
Jenny
Reisexpert
Berichten: 6443
Lid geworden op: 30 jan 2007 18:56
Locatie: Utrecht

Bericht door Jenny » 11 dec 2014 19:05

1500 euro voor 5 weken inclusief al die vliegtickets is onmogelijk. Aan een retourtje Bangkok in het hoogseizoen ven je vaak 600-700 euro kwijt, en een open jaw ticket is duurder. Bali zit op 850-900 euro.

Wat je reis betreft:

Ik heb alle plekken die je beschrijft bezocht, en zou dit nooit zo plannen.

Singapore, Kuala Lumpur en Bangkok zijn leuke steden. Denpasar wordt door de meeste Bali-reizigers overgeslagen omdat er qua strand en cultuur weinig te vinden is, het is meer het business district. Ook Jakarta is niet leuk.

Ik zou echt eens wat reisverhalen van de landen lezen die je wilt bezoeken.
sannie23
Reisexpert
Berichten: 269
Lid geworden op: 24 mei 2009 13:00

Bericht door sannie23 » 11 dec 2014 20:57

Ben meerdere keren op al deze plekken geweest. :)
Vind ze allemaal leuk voor een paar dagen!
Op Denpasar na, is echt niet veel te beleven, zoals Jenny al zei.
Bangkok vind ik zelf de leukste om wat langer te blijven.

Zou zelf niet voor deze keuze kiezen (alleen de grote steden bedoel ik).
Maar dat is persoonlijk!

Jullie houden er van alles te zien in een rap tempo.
5 weken voor deze bestemmingen vind ik best veel.
Ca 1 week per bestemming!

En houd er rekening mee dat Singapore niet de meest goedkope bestemming is.
Wil je het een beetje binnen de perken houden in Singapore:
Reis met de metro, eet in hawkercentres/eetstalletjes op straat en slapen doe je in/rond chinatown.
Gratis leuke rondleiding door chinatown door vrijwilligers.

TIP
Als je vliegtickets zoekt houdt dan ook rekening met het volgende:
Tickets langer dan 30 dagen geldig, zijn soms duurder.
Dit verschilt per vliegtuigmaatschappij.
Dus 30 ipv 35 dagen kan dan soms best wat schelen.

Ook vertrek/aankomst in weekenden is soms duurder.
eerstereisazie
Berichten: 12
Lid geworden op: 11 dec 2014 13:36

Bericht door eerstereisazie » 13 dec 2014 02:39

Welke route zouden jullie dan wel maken in 5 weken, met een retourticket Bangkok?
sannie23
Reisexpert
Berichten: 269
Lid geworden op: 24 mei 2009 13:00

Bericht door sannie23 » 13 dec 2014 08:07

https://www.aroundtheglobe.nl/reizen/th ... si135.html

Lees eerst dit even voor je een ticket koopt voor meer dan 30 dagen Thailand.

Wil je nog steeds meerdere landen/steden of alleen rondje Thailand en omgeving doen?

Weet niet precies wat je zoekt op je reizen.
Wat je wilt zien, en doen en beleven.
Dat bepaald een groot deel van je route!
zaratoestra
Reisexpert
Berichten: 1123
Lid geworden op: 22 feb 2010 12:15

Bericht door zaratoestra » 13 dec 2014 16:20

Als je je ingelezen hebt en je wilt dit doen....prima! Toch echter een beetje vreemd dat dit je route zou zijn terwijl er zoveel mooi te zien is met een diverse cultuur. Denpasar kan je skippen. Jakarta vonden we niets aan. Kuala lumpur... tja. Leuk voor twee dagen. Bangkok is super tof en heel veel dingen te zien en toffe sfeer. Singapore is ook super leuk....4 dagen kan je zeker volbrengen in singapore. Wel duurder. Hebben jullie al overwogen om een rondje thailand te maken. Tempels; natuur, strand. Of een stukje cambodja erbij... bv angkor wat. Zou zonde zijn van het geld en de vliegtijd en enkel deze steden te doen.
sannie23
Reisexpert
Berichten: 269
Lid geworden op: 24 mei 2009 13:00

Bericht door sannie23 » 13 dec 2014 20:00

Sluit me helemaal aan bij de reactie van zaratoestra.

Zoals ik ook al zei.
Zonde om alleen steden te bezoeken.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 4 gasten