Retour/doorreisticket voor visum Mexico

Stel hier al je vragen over Zuid- of Midden Amerika. Van koukleumen in Patagonie tot zwemmen in het tropische Belize. En van de stranden bezoeken in Brazilië tot vulkanen spotten in de Costa Rica.
Plaats reactie
Bennos

Retour/doorreisticket voor visum Mexico

Bericht door Bennos »

Hola!

Vanaf november ben ik van plan om door Centraal Amerika te reizen, en wellicht nog een stuk van Zuid Amerika. Ik heb geen idee waar en wanneer ik ga eindigen met de reis. Om die reden heb ik laatst een enkeltje naar Cancun, Mexico geboekt. Toen kwam ik erachter dat ik een retourticket nodig heb als bewijs dat ik Mexico binnen gestelde tijd weer verlaat. Ik ben er nog niet achter wat die gestelde tijd nu is, 90 of 180 dagen?

Ik heb al een hoop research hiernaar gedaan. Velen zeggen dat ze er niet/nauwelijks naar controleren, maar ik wil simpelweg niet het risico lopen..

Ik heb tot nu toe een enkeltje kunnen vinden van Panama naar Venezuela voor 30 euro, 3,5 maand na aankomst in Mexico. Iemand enig idee of dit voldoende is?

Het kunnen tonen van enkele hotelboekingen schijnt ook nog wel eens gevraagd te worden, klopt dat?

Ik vlieg overigens vanaf Brussel, met Jetairfly. Iemand ervaring?

Alvast bedankt!

Ben
Rico

Re: Retour/doorreisticket voor visum Mexico

Bericht door Rico »

Hey! Hoe is dit nu afgelopen? Mijn vriendin en ikzelf hebben hetzelfde plan. Landen in Cancún en daarna per fiets verder naar Zuid-Amerika zonder plan of tijdsschema.
Bennos

Bericht door Bennos »

Hee!

Ik heb destijds voor de zekerheid een enkeltje gekocht van Mexico City naar Guatemala stad, binnen 3 maanden na aankomst (ca. 70 euro).

Hier is echter niet om gevraagd en ik heb dat ticket ook nooit gebruikt.

Het is de vliegtuigmaatschappij die jou kan weigeren op het moment dat je gaat inchecken, omdat zij het risico lopen dat jij geweigerd wordt in Mexico en zij jou terugvlucht moeten betalen. Echter wordt er in Mexico voor zover ik weet niet meer naar gekeken. Maar de vliegtuigmaatschappij kan jou dus wel om een ticket vragen.

Nu is een goedkoop vliegticket vanuit Mexico naar een ander land niet altijd te vinden, dus ik zou het persoonlijk gewoon gokken met een enkele reis. Wat je eventueel nog kan doen is een 'nep'ticket uitprinten (eventueel van een bus) en die laten zien.

Als ze er naar vragen heeft vertellen dat je de bus pakt vaak ook geen zin.
kevinmp
Reisexpert

Bericht door kevinmp »

Mijn ervaring is dat je bij binnenkomst wat vragen over hoelang je blijft. Ik zei max 6 weken met overgangen naar andere landen maar keeg gewoon een stempel van volgens mij 180 dagen ofzo
Plaats reactie