reizen van dubai naar oman

Alles wat je wilt weten over het midden-oosten kun je hier vinden!
Plaats reactie
claudia van Ede
Berichten: 0
Lid geworden op: 30 dec 2010 18:00

Bericht door claudia van Ede » 02 jan 2011 09:00

Kun je met een huurauto vanuit de verenigde emiraten (dubai) zonder problemen naar Oman reizen, of is dit niet aan te raden.
Gebruikersavatar
bolletjeom
Reisexpert
Berichten: 11085
Lid geworden op: 05 okt 2006 11:04
Locatie: amersfoort

Bericht door bolletjeom » 02 jan 2011 09:47

ik ben niet al te bekend in die regio. Ik weet wel dat er genoeg reisorganisaties zijn die reizen organiseren die een combi zijn van deze twee landen. ook dat de grens overgang een fluitje van een cent is en de wegen goed.

maar.....mag je van je verhuurmaatschappij een huurauto mee de grens overnemen?? dat is echt een vraag die je daar neer moet leggen. Er zijn landen waar dat nooit mag en landen waar het altijd mag en landen die dan papieren aan je mee willen geven.
Tikva
Reisexpert
Berichten: 4874
Lid geworden op: 22 mar 2007 17:43
Contacteer:

Bericht door Tikva » 02 jan 2011 16:22

Ja geen enkel probleem. Veel expats in dubai besteden hun weekenden in Oman. De weg is prima te rijden en met duidelijke engelstalige borden goed te volgen.

Het enige waar je rekening mee moet houden is dat je het bij de verhuurder doorgeeft. Waarschijnlijk moet je dan extra betalen. Het lijkt me slimmer om gewoon met de bus van Dubai naar oman te gaan en in muscat een auto te huren. Dit heb ik zelf ook gedaan.

Zie voor informatie over de bus van Dubai naar Oman en voor een auto huren in Oman zelf onze reisinfo
vervoer naar Oman en vervoer met huurauto in Oman
palaga1240
Berichten: 6
Lid geworden op: 12 feb 2012 12:17

Bericht door palaga1240 » 04 mar 2013 21:24

Beste allemaal,

Eind augustus gaan mijn vriend en ik een grote reis maken.
We gaan ruim 1 jaar de wereld rond.

Nu hebben we een globale planning voor het eerste gedeelte van de reis: Rusland - Mongolië - China - Nepal - India.
Na India staat een bezoek aan Kenya op de planning (om familie te bezoeken).
Nu zijn we er achter gekomen dat een vliegticket van Delhi naar Nairobi even duur is als een ticket van Delhi naar Dubai en van Dubai naar Nairobi en dat brengt ons op het idee om oud & nieuw in Dubai te vieren.
We komen rond 29/30ste in Dubai aan. En we willen eigenlijk ook meteen een rondreisje Oman eraan vast plakken.
Omdat we ruim een jaar weggaan kunnen we niet de jackpot betalen en Oman is een redelijk duur land. Wij vinden het echter wel de moeite waard om te bezoeken, maar zouden graag wat tips willen hebben voor een leuke geschikte reisroute en wellicht een tips voor goedkopere hotels.

Ik denk dat we zo'n 50 - 100 euro per nacht kwijt zijn + auto huur (normale bak) en extra zakgeld. Zo'n 2800 euro voor dit gedeelte van de reis. Ik denk dat we ook naar Jebel Shamsresort willen om vanuit daar een trekking te maken Jebelshams Resort Voor de rest natuurlijk Muscat en Nizwa.

Maar ik zou graag concreet advies willen hebben over een goede reisroute.
Heeft iemand ervaring met het bezoeken van de Wadi's in Januari? Ik heb gelezen dat dit gevaarlijk schijnt te kunnen zijn.

Alle tips zijn welkom!

Groet,
Saskia
Tikva
Reisexpert
Berichten: 4874
Lid geworden op: 22 mar 2007 17:43
Contacteer:

Bericht door Tikva » 06 mar 2013 08:39

Wij hebben tijdens onze wereldreis ook een rondje Oman gedaan en we vonden het een prachtig land. Het geld ook meer dan waard. Hoogtepunten waren vooral de natuur, wadis, schildpadden en offroad routes. Zou daarom toch 4x4adviseren. De steden zijn niet zo interessant. Bij reisinfo Oman kan je ook informatie vinden over budget dus leest die artikelen ff.
Gebruikersavatar
bolletjeom
Reisexpert
Berichten: 11085
Lid geworden op: 05 okt 2006 11:04
Locatie: amersfoort

Bericht door bolletjeom » 06 mar 2013 12:07

ik ben vorig jaar in Oman geweest.
Accommodatie is inderdaad prijzig maar er moet wel wat te vinden zijn. Wel een kwestie om van te voren goed te plannen. Zomaar rond rijden en hopen op goedkope accommodatie is misschien niet slim

Ik heb ook Wadi's bezocht. Als je gewoon naar het eerste watertje gaat lijkt me er niet veel aan de hand qua veiligheid. Volgens mij is dat meer wanneer je van de ene wadi naar de andere gaat lopen op wandelingen die 1 dag of meer duren. Dan ben je kwetsbaar, met name ook voor de weersinvloeden.

Vond Oman wel erg bijzonder hoor! De moeite waard
palaga1240
Berichten: 6
Lid geworden op: 12 feb 2012 12:17

Bericht door palaga1240 » 12 mar 2013 20:25

Tikva schreef:Wij hebben tijdens onze wereldreis ook een rondje Oman gedaan en we vonden het een prachtig land. Het geld ook meer dan waard. Hoogtepunten waren vooral de natuur, wadis, schildpadden en offroad routes. Zou daarom toch 4x4adviseren. De steden zijn niet zo interessant. Bij reisinfo Oman kan je ook informatie vinden over budget dus leest die artikelen ff.
Gaaf, ik heb jullie reisverhaal gelezen.
Mooie site!

Hadden jullie alles van te voren geregeld?

Twijfelen toch nog steeds over 4x4.. is namelijk 3 x zo duur...
palaga1240
Berichten: 6
Lid geworden op: 12 feb 2012 12:17

Bericht door palaga1240 » 12 mar 2013 20:26

bolletjeom schreef: Ik heb ook Wadi's bezocht. Als je gewoon naar het eerste watertje gaat lijkt me er niet veel aan de hand qua veiligheid. Volgens mij is dat meer wanneer je van de ene wadi naar de andere gaat lopen op wandelingen die 1 dag of meer duren. Dan ben je kwetsbaar, met name ook voor de weersinvloeden.

Vond Oman wel erg bijzonder hoor! De moeite waard
Dat is een slimme opmerking!
Daar had ik nog helemaal niet bij stil gestaan.
Zal inderdaad wel daarmee te maken hebben.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 0 gasten