Reizen en de KVK als zzp'er

Plaats hier het overige wat je niet kwijt kunt onder de continent-hoofdstukken. Bijvoorbeeld vragen over tickets of tips die je graag wilt horen over je volgende reis.
Plaats reactie
Marlieke84
Berichten: 1
Lid geworden op: 11 jul 2017 11:22

Bericht door Marlieke84 » 11 jul 2017 11:29

Hey allemaal,

Ik heb een vraag. Ik wil een aantal maanden tot een jaar, en misschien wel langer gaan reizen. Maar nu ik alles aan het uitzoeken ben, blijkt dat als zzp'er niet zo makkelijk te zijn. De KVK wil een woonadres hebben en verlangt dat ik me dan inschrijf bij familie tijdelijk. Dit wil ik liever niet. Sowieso word je na 8 maanden uitgeschreven uit GBA. En dan wordt automatisch je bedrijf opgeheven. Heeft iemand hier ervaring mee? Hoe hebben jullie dit geregeld? Ik wil mijn bedrijf liever niet opzeggen, want het loopt goed en ik ben van plan tijdens het reizen te blijven werken. Ik had al een ouder topic gevonden hieronder, maar daarin stond niet of je ingeschreven kan blijven bij de KVK. Alle tips meer dan welkom. Word gek van het uitzoeken. Snap echt niet dat het zo moeilijk moet zijn, want heb er geen problemen mee belasting te blijven betalen, maar het word je niet echt makkelijk gemaakt even op reis te gaan. :?
Erik
Site Admin
Berichten: 9939
Lid geworden op: 11 jul 2003 15:50

Bericht door Erik » 12 jul 2017 19:41

Wanneer je langer dan 8 maanden wil reizen is het inderdaad lastig. Ik weet niet of @Siem misschien nog wat tips en tricks heeft?

Zelf zou ik kijken of je af en toe terug zou kunnen komen naar Nederland of inderdaad toch op een ander adres inschrijven. Misschien dat een postbus ook nog wel een optie is.

Op het moment heb ik het niet bij de hand, maar heb wat tips opgeslagen van mensen die hetzelfde willen en de informatie ook aan het uitzoeken zijn. Zodra ik thuis ben zal ik het even proberen te plaatsen.
Moira
Reisexpert
Berichten: 1048
Lid geworden op: 07 sep 2008 20:26
Locatie: Christchurch, Nieuw Zeeland
Contacteer:

Bericht door Moira » 17 jul 2017 13:43

Hi Erik,

Ik heb deze vraag ook via privé mail ontvangen en inmiddels ook beantwoord. Ik denk dat ze het wel even weten op te lossen. Wat ik wel voor haar heb gevonden is een adres via een bedrijf die dat voor je kan regelen hier zijn kosten aan verbonden.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 2 gasten