Reisplannen in Azië en Afrika

Plaats hier je overige vragen over Afrika die je bij de andere sub-forums niet kwijt kunt. (Bijvoorbeeld: Lesotho, Swaziland, Mozambique, Zimbabwe, Botswana, Namibië)
Plaats reactie
LaosFan
Reisexpert
Berichten: 2071
Lid geworden op: 03 nov 2007 18:11
Locatie: Laos
Contacteer:

Bericht door LaosFan » 05 jul 2008 13:06

Omdat Afrika bij mij de meeste vragen oproept heb ik gekozen om dit onderwerp hier te plaatsen.

Ik had eerste het plan om naar Bangkok te vliegen en dan naar Laos, China, Nepal en India te reizen. Dat plan heb ik nog steeds. Wat ik nu wel zit te bedenken is dat ik mijn reis daarna niet voort ga zetten in Azië zoals ik eerst wel een beetje van plan was maar dat ik naar Afrika wil vliegen. Hoe langer ik erover nadenk hoe meer zin ik hierin krijg en hoe meer ik dit zie zitten.

Dit is wat ik nu globaal in mijn hoofd heb: India - Kenia. Een week of 3/4 in Kenia en dan naar Oeganda. Daar wil ik misschien een maand (minimaal) vrijwilligerswerk gaan doen en daarna door naar Tanzania. Vanuit Tanzania naar Zambia of misschien bezoek ik Malawi ook nog. Zambia lijkt me ook erg mooi en de moeite waard. Daarna wordt het wat vager. Angola lijkt me interessant maar 125 euro visumkosten zijn behoorlijk. Misschien is vliegen van Zambia naar Kongo Braz. of Kameroen een optie. Daarna wil ik naar West-Afrika als dat mogelijk is. Nigeria wil ik niet bezoeken i.v.m. de veiligheid.

Ik wil alles zoveel mogelijk low-budget doen en grote delen over land reizen met het lokale openbaar vervoer. Ik vindt het ook mooi om van de gebaande wegen af te gaan en wat avontuurlijker te reizen.

Mocht je tips/ advies etc etc hebben dan lees ik het heel erg graag. Ik heb geen reiservaring in Afrika, wel in Europa en Azië.
Gebruikersavatar
bolletjeom
Reisexpert
Berichten: 11085
Lid geworden op: 05 okt 2006 11:04
Locatie: amersfoort

Bericht door bolletjeom » 06 jul 2008 21:54

Afrika en echt lowbudget gaan niet echt samen. Het is absoluut geen Azie. Verbindingen zijn lang niet altijd voor handen en vervoer voor lange afstanden kan er flink in hakken

wij waren in zuidelijk afrika gemiddeld 50 euro per dag kwijt met 2 man. En dan was zuid-afrika vaak zelfs goedkoper dan de armere en minder ontwikkelde buurlanden.


Niet om je af te schrikken want afrika is geweldig maar niet een echte budget bestemming
LaosFan
Reisexpert
Berichten: 2071
Lid geworden op: 03 nov 2007 18:11
Locatie: Laos
Contacteer:

Bericht door LaosFan » 06 jul 2008 22:33

Bedankt voor je reactie. Ik had al wel een beetje rekening gehouden met het feit dat het duurder zou zijn dan Azië. Ik moet dit ook nog eens goed bekijken maar met 25 euro per dag moet je toch een heel eind kunnen komen denk ik?

Ik wil veel met OV reizen ook. Het lijkt me wel geweldig.
Sjaak
Wereldreiziger
Berichten: 185
Lid geworden op: 05 dec 2005 00:00
Contacteer:

Bericht door Sjaak » 07 jul 2008 10:25

LaosFan schreef:Bedankt voor je reactie. Ik had al wel een beetje rekening gehouden met het feit dat het duurder zou zijn dan Azië. Ik moet dit ook nog eens goed bekijken maar met 25 euro per dag moet je toch een heel eind kunnen komen denk ik?

Ik wil veel met OV reizen ook. Het lijkt me wel geweldig.
Dat wordt min. 25 euro per dag.
Afstanden zijn groot.

Volgend jaar ga ik ook naar oost afrika. (mozambique (tofo), tanzania en oeganda). Hoe ga jij daar rondreizen? Met je eigen auto of openbaar vervoer of met een lokale organisatie?
Persoonlijk zit ik aan dat laatste te denken (of met openbaar vervoer), maar dat lijkt me vooral in mozambique lastig, aangezien ze daar amper verharde wegen hebben.
Gebruikersavatar
bolletjeom
Reisexpert
Berichten: 11085
Lid geworden op: 05 okt 2006 11:04
Locatie: amersfoort

Bericht door bolletjeom » 07 jul 2008 18:12

sommige regio´s kan je idd het beste doen met een locale organisatie. Vooral omdat je zelfstandig niet op de mooiste plekjes kunt komen.

25 per dag is echt een absoluut minimum! je bent de helft al kwijt aan overnachten
LaosFan
Reisexpert
Berichten: 2071
Lid geworden op: 03 nov 2007 18:11
Locatie: Laos
Contacteer:

Bericht door LaosFan » 07 jul 2008 19:45

Sjaak:

Ik wil het deel met openbaar vervoer doen en misschien ook delen met een lokale organisatie.

Ik 'begroot' dan 28 euro per dag en zie wel hoe ver ik ermee kan komen. Nog tips voor de voorgenoemde landen?

Op de ene of andere manier lijkt Zambia me een erg fijn land. Maar dat is meer een gevoel dan dat het ergens op is gebaseerd.
LaosFan
Reisexpert
Berichten: 2071
Lid geworden op: 03 nov 2007 18:11
Locatie: Laos
Contacteer:

Bericht door LaosFan » 18 jul 2008 10:41

In de andere topics heb ik al gereageerd dat de ambassades van Kenia en Oeganda hebben gereageerd op mijn e-mails.

Weer wat vragen beantwoord over dit voor mij nog onbekende continent.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 1 gast