Reisadvies Samui->Perhentian islands

Stel hier al je vragen over het Zuid-oostelijke gedeelte van Azië.
Plaats reactie
Jack84
Reiziger

Reisadvies Samui->Perhentian islands

Bericht door Jack84 »

Hi Hi,

Wat is jullie ervaring met het reizen van Samui ( thailand ) naar Perhentians islands? ( Maleisie ) Ik zat te denken aan de boot naar Surat thani, bus naar Phun phin daar de trein pakken naar ( ....?? maleisie ) dan op een of andere manier naar Kuala Besut om daar de boot naar de Perhentians te pakken.

Haalbaar en wat zal de reisduur zijn oftewel, zal dit te doen zijn in 1 dag of is het beter dit te splitsen? Daarnaast zegt de travelagent hier dat 2 jan ( dag dat ik wil reizen ) de trein vol zit en het met de bus moet, maar ik heb een flauw vermoeden dat hij me gewoon in de bus wil hebben gezien dat meer geld opleverd ? Kan het zelf niet checken gezien ik nergens een telefoonnummer kan vinden van een trein-bookings-bureau of iets dergelijks. Hoor graag van iemand! ;-) Alvast de beste wensen trouwens iedereen! --> de mijn zullen op koh pagnhan zijn jeeeh
Globetrot
Reisexpert

Re: Reisadvies Samui->Perhentian islands

Bericht door Globetrot »

Januari is helemaal geen goede tijd voor de Perhentians. Het is daar nu regentijd en bijna alles is gesloten. Het kan zelfs zijn, dat er helemaal geen boten gaan, omdat het weer het niet toelaat. Voor snorkelen en duiken is de zee nu veel te onstuimig. Voor treinen reserveren kun je kijken op http://seat61.com/Thailand.htm en http://www.thairailticket.com/esrt/Defa ... language=1
Jack84
Reiziger

Bericht door Jack84 »

Globetrot schreef:Januari is helemaal geen goede tijd voor de Perhentians. Het is daar nu regentijd en bijna alles is gesloten. Het kan zelfs zijn, dat er helemaal geen boten gaan, omdat het weer het niet toelaat. Voor snorkelen en duiken is de zee nu veel te onstuimig. Voor treinen reserveren kun je kijken op http://seat61.com/Thailand.htm en http://www.thairailticket.com/esrt/Defa ... language=1
Dank je! daar heb ik wat aan, goede tip! dan overweeg ik om dit voor een later tijdstip te parkeren. Geld dit overigens voor heel Maleisie ( slecht weer ? ) zo niet..plan B: Surat thani - Goloc, 1 dag break Goloc - Singapore, na een aantal dagen terug reizen via KL.. kan ik de verbinding Goloc- Singapore vooruit boeken en weet jij toevallig op welke site dat dan moet zijn ?
Globetrot
Reisexpert

Bericht door Globetrot »

Kijk even op http://seat61.com/Malaysia.htm en http://seat61.com/Malaysia.htm#How%20to%20book
De westkust van Maleisië is volgens mij nu prima. Je kunt er alleen niet goed duiken en snorkelen. Voor strand kun je goed terrecht op Langkawi. Penang is ook leuk om te doen. Voor uitgebreide info over Maleisië kun je op http://www.veelzijdigmaleisie.nl kijken.

Ik zou zelf denk ik niet de trein naar Sungai Golok nemen, want het oosten is op dit moment niet zo interessant (wel vanaf maart). Je zou kunnen overwegen om eerst naar Ko Lipe te gaan en daarna vanaf daar een ferry te nemen naar Langkawi (zie b.v. http://www.kohlipethailand.com/ferry_times_langkawi.php) en dan na een aantal dagen met de ferry door naar Penang. Als je het daar gezien hebt, kun je kiezen of je naar KL wilt of als je tijd hebt eerst nog naar CH en/of Taman Negara...
bolletjeom
Reisexpert

Bericht door bolletjeom »

dat laatste is een heel goed advies!!!!
Mijn reiswebsite: bolletjeom.nl
Reisbegeleider in zuidelijk Afrika
Jack84
Reiziger

Bericht door Jack84 »

Top advies, en daarnaast heb je iemand zeer laten schrikken, namelijk de travelagent; op jouw aangegeven website een treinticket geboekt maar om een of andere reden werkt mijn creditcard niet ( ben ik aan het oplossen ) dus ik naar die agent en vroeg ( met de laptop in de hand ) kun jij dit mischien voor mij boeken gezien mijn creditcard het niet doet? Hij verschoot ( omdat hij eerder had aangegeven dat alles voor 100% vol zat ) en vroeg toen: hoe kom jij aan die site? niemand weet dat, das pas sinds kort dat iedereen dat op internet kan boeken... haha, vervolgens heeft hij met zijn creditcard gereserveerd ( uiteraard wel tegen 100 bht extra ) en ik zag dat hij al een accound daar had dus hij stond gewoon glashard te liegen maar ach, de andere 6 travelagenten ook.... Thanks!
Vikken
Wereldreiziger
Contacteer:

Bericht door Vikken »

Klein vraagje ertussen : Taman Negara ligt ook redelijk oostelijk, is dit op dit moment te bezoeken of raden jullie het op een later tijdstip aan ?
Globetrot
Reisexpert

Bericht door Globetrot »

Met het weer weet je het nooit. Het zou best kunnen zijn dat het nu prima is, maar als je de mogelijkheid hebt om te wachten, zou ik wachten. Voor trekkings wordt beweerd dat de beste tijd van maart-oktober is...
LaosFan
Reisexpert
Contacteer:

Bericht door LaosFan »

Ik heb niet alles tot in detail gelezen maar aangezien ik ooit op de Perhentian Islands geweest ben kan ik misschien een paar tips geven die van pas kunnen komen.

Ik was half februari (voor de 2e keer) op de Perhentian Islands en het weer was toen goed. Het was wel wat bewolkt en als ik me niet vergis heeft het ook een keer geregend. Het was een periode waarin het nog niet druk is want het kan met het weer dan nog alle kanten op. Januari valt misschien nog net in het regenseizoen. Maar de natuur laat zich vaak (gelukkig) niet vangen in de abstractie van tijd die wij kennen. Dus met wat geluk is het prima weer.

Ik ben destijds vanuit Laos (hoe kan het ook anders ;) ) naar KL gevlogen en ben vanuit daar verder gevlogen naar Kota Bharu. Een stadje niet ver van de plaats waar de boten vandaan vertrekken naar de paradijslijke eilanden die ze de Perhentians hebben genoemd. In Kota Bharu zou je ook een dag of 2 kunnen blijven. Het is een heel normaal stadje met een grote markt, wat moderne winkels en voor de rest niet heel veel speciaals. Maar wel een stadje waar je wat meer mee krijgt van de iets traditionelere Maleise cultuur dan die in KL en Penang (waar veel Chinese en Indiase Maleisiërs wonen).

Vanuit Kota Bharu kun je een taxi nemen (delen met iemand anders en en dan wordt de prijs voor deze leuke trip prima) naar de plaats waar de boten vertrekken. Ik verbleef in Kota Bharu in een Guesthouse waar ik volgens mij ook een beoordeling voor heb geschreven. Niks bijzonders maar niet duur, vriendelijk personeel en vrij zuiver. De mensen daar kunnen een taxi regelen die niet zo duur is en met een grappige chauffeur die graag praat en je zo ook wat over de streek vertelt. Bij terugkeer zagen we de man weer en zijn we weer meegereden als ik me niet vergis.

Ik vebleef op Perhentian Besar (Groot) (Perhentian Kecil betekend Perhentian Klein). Ik verbleef wederom bij 'd Ayumi (ook een beoordeling op deze site) en dat was prima. Een vriendelijke eigenaar en een plaats die niet zo duur is (alles is wel wat duurder op de eilanden vergeleken met het vasteland, maar overdag zul je veelal wat in zeer liggen, rondwandelen of relaxen en maak je toch weinig op denk ik).

Veel plezier!! Geniet ervan. En hopelijk is het droog. ^O^

Als je wat gaat wachten is er in Maleisië ook nog veel te zien. Het vervoer is prima, de prijzen niet hoog (zeker niet als je realiseerd dat grote delen van Maleisië wat welvarender zijn dan de omringende landen). Een mooie loop door het land om dan bij de Perhentian Islands uit te komen is ook een optie. Vliegen is ook niet zo duur als je dat wilt (Air Asia...).
Kijk ook eens op de pagina van onze homestay-guesthouse: https://web.facebook.com/Don-Som-Rivers ... 3/?fref=ts
Jack84
Reiziger

Bericht door Jack84 »

Vikken schreef:Klein vraagje ertussen : Taman Negara ligt ook redelijk oostelijk, is dit op dit moment te bezoeken of raden jullie het op een later tijdstip aan ?
Hi Vikken,

Een vriendin mailde me zojuist dat ze net uit Taman Negara komt en dat het daar goed te doen is, geen regen of niks.... Just for your info! Op welk tijdstip wil jij daar naar toe gaan? Ik ga daar namelijk denk ik over een week/anderhalve week naar toe. greetzz Jack
LaosFan
Reisexpert
Contacteer:

Bericht door LaosFan »

Hopelijk is de info allemaal bruikbaar en vul je hier zelf ook aan als je extra informatie hebt...
Kijk ook eens op de pagina van onze homestay-guesthouse: https://web.facebook.com/Don-Som-Rivers ... 3/?fref=ts
Vikken
Wereldreiziger
Contacteer:

Bericht door Vikken »

Jack84 schreef:Hi Vikken,

Een vriendin mailde me zojuist dat ze net uit Taman Negara komt en dat het daar goed te doen is, geen regen of niks.... Just for your info! Op welk tijdstip wil jij daar naar toe gaan? Ik ga daar namelijk denk ik over een week/anderhalve week naar toe. greetzz Jack
Ben momenteel nog Penang. Geen idee wanneer ik geen ga. Kwam gisteren een meid tegen die net vd Perhentian Isl. kwam en het weer was er prachtig.
Jack84
Reiziger

Bericht door Jack84 »

Vikken schreef:
Jack84 schreef:Hi Vikken,

Ben momenteel nog Penang. Geen idee wanneer ik geen ga. Kwam gisteren een meid tegen die net vd Perhentian Isl. kwam en het weer was er prachtig.
Plaats reactie