Reisadvies backpack route azie

Stel hier je overige vragen over Azië, die niet opgenomen zijn in de andere sub-forums van Azië. Denk hierbij aan: Japan, Myanmar, Filipijnen, Korea, Singapore en de Stannen in Midden Azië.
Plaats reactie
maiko
Berichten: 5
Lid geworden op: 27 nov 2016 00:02

Bericht door maiko » 27 nov 2016 15:18

Hoi,

Samen met mijn vriendin hebben we onlangs besloten 4 maanden te gaan backpacken in Azie. (waarschijnlijk pas +/- september 2017.

We willen in ieder geval graag starten met de trans mongolie treinreis van Moskou naar bejing.

voorlopige planning.
  • Vlucht naar moskou
  • Moskou-bejing per trein
  • Bejing, via shanghai en hongkong naar thailand + rondreis thailand
  • Vanaf daar willen we (het liefst over land) doorreizen naar india. + india doorreizen
  • vlucht naar nederland
We willen wel overal voldoende de tijd hebben om zoveel mogelijk te kunnen zien, en niet vooral veel in de trein/bus zitten.
  1. Is deze reis haalbaar in 4 maanden? Of kunnen we dan beter bijvoorbeeld India laten vallen en daar later heengaan?
  2. We hebben een budget van €5000/6000 p.p. is dit réeel?
  3. Tips zijn altijd welkom :)
Maiko
Erik
Site Admin
Berichten: 9946
Lid geworden op: 11 jul 2003 15:50

Bericht door Erik » 28 nov 2016 10:18

Zo op het eerste gezicht lijkt het mij een hele flinke route door gigantisch grote landen. Ik ben alleen in India en Thailand geweest en in alleen het noorden van India kun je al gemakkelijk 4 weken doorbrengen zonder alles gezien te hebben. Ook in Thailand kun je gemakkelijk 4 weken doorbrengen. Dan heb je dus nog 8 weken voor Rusland, China en Hong Kong. Dat lijkt mij wat kort en vooral ook intensief.

Less is more zou ik zeggen :) Over het budget durf ik niets te zeggen.
Gebruikersavatar
Kims
Reisexpert
Berichten: 1688
Lid geworden op: 04 mar 2009 05:37
Locatie: Crescent Head, Australie

Bericht door Kims » 28 nov 2016 11:19

Hi,

Ik heb de transmongolie expres gedaan. Aanrader is om regelmatig te stoppen om ook wat van de landen te zien en niet alleen in de trein te zitten.

Wij waren zo'n 3 weken in Rusland inclusief een trip naar het schitterende Olkhon eiland in het Baikalmeer. 4 weken in Mongolië inclusief een trip van 2,5 week naar de Gobi woestijn. En ondanks plannen om richting Zuidoost Azië te gaan, bleven we 2 maanden in China. Het was daar zo indrukwekkend en divers. Daarna hebben we er nog een maand Myanmar aangeplakt.

Wij reisden wat langzaam want voor ons was het niet haalbaar om op hoog tempo zo'n lange tijd te reizen.

Ligt er dus aan wat je wil maar ik ben het met Erik eens dat minder meer Is in mijn ogen.

Qua budget weet ik het ook niet precies, hebben wij niet bijgehouden al lijkt t me wat krap.inclusief treinen en vlucht terug. Maar wederom ligt het eraan hoe jullie willen gaan reizen en wat jullie willen gaan doen. Tip voor de trein is om ter plekke kaartjes te regelen ipv vooruit te boeken. Scheelt veel geld! Je reist in het laagseizoen dus als je flexibel bent, is dat goed te doen.

Succes met de planning!
Gebruikersavatar
kohraya
Reisexpert
Berichten: 1504
Lid geworden op: 01 dec 2006 12:16
Locatie: België

Bericht door kohraya » 29 nov 2016 08:07

Ik denk niet dat over land van Thailand naar India gemakkelijk zal gaan.
Myanmar doet moeilijk, Tibet en Bhutan zijn duur. Het is hoe dan ook een heel traject.
En je wil niet veel in trein en bussen zitten? 0_0
Qua budget is India wel de helft goedkoper dan bvb China. Maar hoe groter de afstanden zijn die je aflegt, hoe hoger je budget (ook al reis je over land).
Ik volg ook de less is more reisfilosofie :Y
maiko
Berichten: 5
Lid geworden op: 27 nov 2016 00:02

Bericht door maiko » 29 nov 2016 10:54

Dank voor jullie reacties!
Wij gaan er weer mee puzzelen.

Ter aanvulling:
Wij wilden vooral graag de Transmongolie express doen met enkele korte stops. en dan in sneltreinvaart door reizen naar Thailand en india.
Thailand en india liggen ons meer dan maanden rondtrekken in china. In thailand en india dan beide een maand blijven.

Onze grove planning

week 1 st pietersburg/moskou
week 2 deel 1 transmongolie
week 3 mongolie
week 4 deel 2 transmongolie
week 5 bejing
week 6 reizen
week 7 shanghai
week 8 reizen
week 9-12 thailand
week 13 reizen
week 14-18 india

Groetjes!
Gebruikersavatar
Kims
Reisexpert
Berichten: 1688
Lid geworden op: 04 mar 2009 05:37
Locatie: Crescent Head, Australie

Bericht door Kims » 29 nov 2016 11:10

Hi,

Persoonlijk zou ik kijken hoe het loopt. Je hebt veel tijd en dus de flexibiliteit om te kijken wat er op je pad komt. Ik zou me niet vasthouden aan specifieke weken. Onderweg hoor je veel info en zie je veel wat je niet kan voorzien. Het leukste is dan om spontaan naar nieuwe plekken te gaan. Maar goed, dat is aan jullie.

Olkhon eiland is echt een aanrader voor een dag of 3-4, net als Suzdal in Rusland voor 2-3 dagen. En 1 week in Mongolië is niet veel als je een toer wil gaan doen wat wel aan te raden is. De hoofdstad geeft totaal geen idee van het echte Mongolië...

Succes met de planning!
maiko
Berichten: 5
Lid geworden op: 27 nov 2016 00:02

Bericht door maiko » 29 nov 2016 11:54

Dank,

Ik denk dat we India gaan skippen en daar in een volgende reis heengaan.
We hebben nog even om er goed over na te denken wat we willen.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 2 gasten