Beste reizigers,
Ik ben een reis naar Zuid-Amerika aan het plannen van 8 weken, en ik zou graag wat advies krijgen over het reizen daar. Ik wil van december tot februari de tijd nemen om zowel Peru als Patagonië te ontdekken.
Het lijkt mij ontzettend leuk om de reis van Peru naar Patagonië over land te doen, en zo nog wat van Bolivia, Chili en/of Argentinië te zien. Op de terugweg zou ik wel met het vliegtuig gaan, omdat het anders sowieso te veel tijd kost. Sowieso is 8 weken niet al te lang, en ik vraag mij dan ook af of het te doen is om met bussen of treinen naar het zuiden te reizen, en wat dan een goede (en veilige) route zou zijn.
Heeft iemand hier ervaring mee?
Alvast bedankt!
Suzan
Reis van Peru naar Patagonië
Re: Reis van Peru naar Patagonië
Ik ben in zowel Peru als Argentinië en Chili geweest maar niet tijdens één reis. Het is een ambitieus plan maar het moet kunnen in acht weken. Dan zal je wel keuzes moeten maken. Wil je helemaal tot Ushuaia? Het zullen voornamelijk bussen zijn, want treinen rijden er niet veel. Het is overigens wel allemaal vrij veilig. Spreek je wat Spaans? Misschien is het ook leuk om via Buenos Aires terug te vliegen en daar nog een paar dagen te verblijven.
Een globaal idee voor de route zou kunnen zijn: Lima - Huacachina - Nazca - Cuzco - Copacabana - La Paz - Sucre - Potosí - Uyuni - San Pedro de Atacama - Salta - Cordoba - Mendoza - Santiago/Valparaiso - Pucon - Bariloche - El Chalten - El Calafate - Puerto Natales - Ushuaia.
Houd wel rekening met de hoogteverschillen en het eventuele acclimatiseren;
Salar de Uyuni zou je met een tour kunnen doen;
Bariloche naar El Calafate eventueel vliegen;
Campings/refugios in Torres del Pain ruim van tevoren reserveren.
Een globaal idee voor de route zou kunnen zijn: Lima - Huacachina - Nazca - Cuzco - Copacabana - La Paz - Sucre - Potosí - Uyuni - San Pedro de Atacama - Salta - Cordoba - Mendoza - Santiago/Valparaiso - Pucon - Bariloche - El Chalten - El Calafate - Puerto Natales - Ushuaia.
Houd wel rekening met de hoogteverschillen en het eventuele acclimatiseren;
Salar de Uyuni zou je met een tour kunnen doen;
Bariloche naar El Calafate eventueel vliegen;
Campings/refugios in Torres del Pain ruim van tevoren reserveren.