reel reisschema Thailand?

Stel hier al je vragen over het Zuid-oostelijke gedeelte van Azië.
Plaats reactie
HenkJan81
Vakantieganger

reel reisschema Thailand?

Bericht door HenkJan81 »

In mei willen we een rondreis maken van een kleine 3 weken. Ik had me het volgende bedacht:

Amsterdam - Bangkok
Bangkok [2dgn]
Ayutthaya [2 dgn]
Khao yai national park [2 dgn]
Chiang mai [3 dgn]
kust/Eiland waar het makkelijk snorkelen is [5 á 6 dgn]
Bangkok [1 dag]
Bangkok - Amsterdam

Nu heb ik 3 vraagjes:
- Is dit dit meest logische route? Of is het makkelijker te wisselen in de volgorde van Ayutthaya, Khao Yai en Chiang Mai?
- Het eiland om te snorkelen leek mij in eerste instantie Ko Tao, maar ik zie dat het haast niet mogelijk is om dit in 1 dag te bereizen. Die mogelijkheid heb je bijvoorbeeld in Phuket beter, dan zou ik nog het vliegtuig kunnen pakken.
- Khao Yai tours zijn meestal twee complete dagen. Moet ik hier dus eigenlijk 3 dagen voor uittrekken?
Erik
Site Admin

Re: reel reisschema Thailand?

Bericht door Erik »

Volgens mij heb ik destijds in precies dezelfde volgorde de reis door Thailand gemaakt. Het lijkt mij in ieder geval een logische route.

Weet niet zeker of Khao Yai twee dagen is? Volgens mij kun je ook één dag een trip maken.
Marjolijn01

Re: reel reisschema Thailand?

Bericht door Marjolijn01 »

Mooie plannen! Afgelopen zomer ben ik ook in Thailand geweest samen met mijn vriend. Wij hebben een iets andere route gevolgd. Bangkok / Ayutthaya / Krabi / Ko Phi Phi / Khao Sok NP / Ko Tao / Ko Phangan / Bangkok.
Ayutthaya hebben wij als dagtrip gedaan vanuit Bangkok, wij vonden dit prima te doen. Vanuit Bangkok rijdt een 3e klas trein (kost nagenoeg niks) naar Ayutthaya en in Ayutthaya zelf kun je heel makkelijk een tuk tuk met chauffeur regelen. Wij hebben ons een paar uur met een tuk tuk rond laten rijden om de bezienswaardigheden te zien. Het was wel aanpoten, maar we hebben alles gezien wat we wilden zien. Onderweg kwamen we veel mensen tegen die de bezienswaardigheden op de fiets aandeden. Dit had ons ook wel leuk geleken, als we meer tijd hadden gehad. Misschien iets voor jullie?
Qua snorkelen kun je dat zeker op Ko Tao. Op Ko Phangan overigens ook. Met een snorkeltour kun je op verschillende plekken snorkelen en zie je de mooiste vissen.
Succes met de voorbereiding van deze te gekke reis!
Plaats reactie