Pulau Weh / Aceh

Stel hier je vragen over Indonesië.
Plaats reactie
Nicoletravel

Pulau Weh / Aceh

Bericht door Nicoletravel »

Volgend jaar gaan we in de zomer naar Indonesië en zouden ook graag even willen "landen" op een idyllisch strand waar je ook nog een mooie duik kunt maken. Ik heb gelezen dat Pulau Weh heel mooi is, maar dat ligt vlakbij Aceh... En Ache staat niet echt bekend om de veiligheid. Wie kan me daar iets meer over vertellen?

Thanx!!
Jenny
Reisexpert

Re: Pulau Weh / Aceh

Bericht door Jenny »

Ik ben een aantal jaar geleden mijn reis begonnen in Pulau Weh en vervolgens ben ik via Bireue en Takengon naar Ketambe gereisd. Ik reisde alleen, en zoals mijn naam doet vermoeden ben ik vrouwelijk :P

De weg tussen Bandah Aceh (waar de boot van/naar Pulau Weh vertrekt/aankomt) en Medan wordt veel bereisd door toeristen. Veelal per bus. De weg die ik genomen heb wordt nauwelijks bereisd voor toeristen, ik ben een aantal dagen geen buitenlanders tegengekomen. Ik heb bewust niet na zonsondergang gereisd omdat ik ergens gelezen had dat je dat beter niet kon doen, maar er zijn overal wel slaapplekken te vinden. Verwacht echter geen westerse standaard en verwacht niet een antwoord in vloeiend Engels. O ja, op Pulau Weh kun je soms onder de toonbank alcohol krijgen, elders in Aceh niet.

Ik paste me aan aan de locals. Buiten de moskee droeg ik geen hoofddoek, maar ik zorgde wel dat ik mijn knieën en schouders bedekt hield. Ik heb de leukste gesprekken gehad (in het Indonesisch) met diverse mensen, en ik heb me ontzettend vermaakt! Op de stranden van Pulau Weh kun je overigens gewoon in bikini zitten, al zullen lokale toeristen hun kleren aanhouden.

Op mijn website (zie handtekening) vind je een reisverslag Pulau Weh.
ikreis.net voor alles over reizen en fotografie
Nicoletravel

Bericht door Nicoletravel »

Hoi Jenny,
Dank je voor je reactie! Jij zegt dus dat het veilig genoeg is om naar Aceh te reizen. Dat is goed om te horen. Ik ga je website snel bekijken.
Groetjes, Nicole
Jenny
Reisexpert

Bericht door Jenny »

Nicoletravel schreef:Hoi Jenny,
Dank je voor je reactie! Jij zegt dus dat het veilig genoeg is om naar Aceh te reizen. Dat is goed om te horen. Ik ga je website snel bekijken.
Groetjes, Nicole
Ik deel mijn ervaringen. Ik kan natuurlijk geen garantie geven dat er niks gebeurt. Maar ik geef je ook geen garantie dat je vannacht niet uit je bed valt ;)
ikreis.net voor alles over reizen en fotografie
Plaats reactie