Pakket naar Nederland uit Guatemala

Stel hier al je vragen over Zuid- of Midden Amerika. Van koukleumen in Patagonie tot zwemmen in het tropische Belize. En van de stranden bezoeken in Brazilië tot vulkanen spotten in de Costa Rica.
Plaats reactie
Jos
Reisexpert
Contacteer:

Pakket naar Nederland uit Guatemala

Bericht door Jos »

niet zo lang geleden was er een onderwerp gestart met de vergelijkende prijzen, maar ik kan het zo snel niet vinden. Hoeveel zou een pakket van tegen de tien kilo kosten vanuit Guatemala? De snelheid maakt niet uit, dus vliegtuig of boot maakt geen verschil.

dankjewel!
Tikva
Reisexpert
Contacteer:

Bericht door Tikva »

Hoi Jos,

Uit guatemala heb ik geen post verstuurd dus geen idee, vertel het ons als je er achterkomt en dan voegen we het toe.

In midden-amerika heb je trouwens meestal niet een optie uit een echt langzame (3maanden, boot) keuze maar wel uit normaal (een paar dagen) en wat ze langzaam noemen (2weken).
http://www.gezinopreis.nl 2014: Vietnam Cambodja & Thailand. 2013: Curaçao, Tallinn, IJsland Canada & NY
Jos
Reisexpert
Contacteer:

Bericht door Jos »

dankjewel Tikva!

Misschien een toevoeging voor de link die je net gaf, een pakket dat we vanuit Cabo San Lucas naar Nederland hebben gestuurd kostte ons 40 euro voor 4 kilo. Luchtpost was de enige mogelijkheid. We moesten zelf zorgen voor een douane zegel. Een douane beamte in een kantoor in het centrum (niet in het postkantoor zelf) heeft het pakket doorzocht en vervolgens ingetaped en verzegeld met een stempel. Het pakket was in een week al over, aanzienlijk sneller dan de anzichtkaarten die er drie weken over deden.

Anzichtkaarten kosten overigens 13 pesos voor de postzegel en dat is ongeveer 80 cent...
Marlieker

Re: Pakket naar Nederland uit Guatemala

Bericht door Marlieker »

Hallo,

Is er al iemand die mij iets meer kan vertellen over het versturen van een pakket van Guatemala naar Nederland?
Groetjes Marlieke
http://www.reisgenieten.tk
tanjalundert

Re: Pakket naar Nederland uit Guatemala

Bericht door tanjalundert »

ik heb in 2004 wel een paar pakketten verstuurd en die zijn netjes aangekomen na een maand ofzo.. dat ging per boot
het kostte echt weinig, ik had mn stinkende teva's teruggestuurd (te krenterig om ze weg te gooien maar man wat stonken ze) en een hoop kleden en beeldjes enzo en volgens mij kostte dat minder dan 20 euro per pakket
het is natuurlijk al een tijd geleden maar toen ging dat gewoon via het postkantoor.. niks douane of moeilijk doen.
Plaats reactie