Paar maanden budget zon

Plaats hier het overige wat je niet kwijt kunt onder de continent-hoofdstukken. Bijvoorbeeld vragen over tickets of tips die je graag wilt horen over je volgende reis.
Plaats reactie
nini333
Reiziger
Berichten: 70
Lid geworden op: 07 sep 2009 12:28
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Bericht door nini333 » 26 nov 2012 11:54

Hee allemaal,

het reisbloed kruipt waar het niet gaan kan en ik ben eerlijk gezegd nu alweer klaar met de kou hier. Ja, het heeft zijn charme, blabla, maar heb behoefte aan de zon :) :)
Het liefste ga ik een maand of 2 a 3 met mn vriend in het buitenland wonen/werken/reizen. Als ik internet heb, kan ik werken, misschien daar Engels geven is nog een optie. Een land dus waar je met weinig per dag kunt rondkomen zou ideaal zijn. Geen gastgezinnen enz. Hoeft niet toeristisch te zijn, mag wel.

Iemand leuke suggesties?
Zit nu te denken aan Thailand, Curaçao, India (zuid-India, noorden heb ik al gezien).
Erik
Site Admin
Berichten: 9946
Lid geworden op: 11 jul 2003 15:50

Bericht door Erik » 26 nov 2012 12:12

Thailand voldoet aan je eisen en daar zou het mogelijk kunnen zijn om te doen wat je graag wilt. Curacao lijkt mij te duur om te verblijven met een beperkt budget en met voldoende mogelijkheden om uitstapjes e.d. te maken. Zo groot is het eiland niet :) en veel van de activiteiten vinden plaats op, in en onder water.

India lijkt me ook haalbaar.

Eventueel zou je ook Mexico nog kunnen overwegen. Wel iets duurder dan Thailand, maar verder ook genoeg te zien en doen. Internet is er erg goed dus dat is ook handig :) Verder is er genoeg te zien om je bezig te houden. De reis is dan verder ook te combineren met andere omliggende landen. De Spaanse taal spreken is dan wel iets waar je rekening mee moet houden.
Reismeis
Reisexpert
Berichten: 2851
Lid geworden op: 10 jul 2011 23:31

Bericht door Reismeis » 26 nov 2012 12:15

Gambia?
Yvonnetje
Reisexpert
Berichten: 509
Lid geworden op: 17 apr 2010 18:35
Locatie: Beijing / Peking
Contacteer:

Bericht door Yvonnetje » 26 nov 2012 12:45

China?

In het zuiden is het wel warm, denk bijvoorbeeld aan Kunming.
Engels geven is er ook geen probleem, te vraag over.

Internet is er wel, maar eh... met restricties ;)
nini333
Reiziger
Berichten: 70
Lid geworden op: 07 sep 2009 12:28
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Bericht door nini333 » 26 nov 2012 13:23

Bedankt voor de reacties tot dusver.
Wat zien van het land is natuurlijk altijd mooi meegenomen. De vorige keer in India heb ik ook afwisselend gereisd en een paar weken weer ergens verbleven en gewoon geleefd :) Maar uiteindelijk gaat het me vooral om weg zijn en daar kunnen leven, dus internet is wel een soort van vereiste. Japan is ook geweldig, maar te duur. India, China en Thailand hebben lekker eten en goedkoop leven als grote prés :)
Enne, jammer dat Curacao duur is om te leven, veel in en op het water klinkt namelijk erg goed!
Erik
Site Admin
Berichten: 9946
Lid geworden op: 11 jul 2003 15:50

Bericht door Erik » 26 nov 2012 13:36

nini333 schreef:Enne, jammer dat Curacao duur is om te leven, veel in en op het water klinkt namelijk erg goed!
Dat was mijn indruk tenminste. Maar misschien klopt dit niet. Er zijn denk ik wel wat budget opties beschikbaar en als je daar tevreden mee bent prima. Maar volgens mij zijn er niet veel opties om uit te kiezen, maar het is dus misschien wel mogelijk!
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 0 gasten