Overland naar Myanmar en terug

Stel hier je overige vragen over Azië, die niet opgenomen zijn in de andere sub-forums van Azië. Denk hierbij aan: Japan, Myanmar, Filipijnen, Korea, Singapore en de Stannen in Midden Azië.
EJ Haselhoff
Berichten: 9
Lid geworden op: 25 jan 2012 15:44

Bericht door EJ Haselhoff » 03 okt 2013 14:03

Volgens de site http://twotravelaholics.com/2013/04/07/ ... n-bangkok/ is een visum 3 maanden geldig en daarvan mag je 28 dagen in Myanmar doorbrengen.

Waar kan ik vinden dat de geldigheid 2 weken is? En dat je nu wel mag doorreizen, is dat op basis van eigen ervaring (kennis) of informatie van internet?

Groeten Ernst-Jan
Gebruikersavatar
Jenny
Reisexpert
Berichten: 6443
Lid geworden op: 30 jan 2007 18:56
Locatie: Utrecht

Bericht door Jenny » 03 okt 2013 22:15

Een kennis van me is net terug in Nederland. Hij mocht overland het land in en twee weken blijven.
Marcelino
Berichten: 3
Lid geworden op: 23 nov 2010 23:34

Bericht door Marcelino » 05 mei 2014 12:04

Je kunt sinds begin dit jaar op meerdere plaatsen over land Myanmar in. Helemaal in het zuiden als je bijvoorbeeld van Krabi komt maar ook wat noordelijker, alleen weet ik de plaatsnamen niet. Er veranderd veel de laatste maanden. Informeer ter plekke over de laatste veranderingen. Er is geen verplichting meer om via dezelfde weg het land weer te verlaten. Je kunt dus prima enkele weken later via een andere weg het land weer uit.
franktetteroo
Berichten: 3
Lid geworden op: 27 jul 2013 22:32

Bericht door franktetteroo » 18 mei 2014 20:53

Als je een visum hebt mag je op drie plekken overland Myanmar in en kun je er 28 dagen blijven.
suus
Vakantieganger
Berichten: 21
Lid geworden op: 04 jul 2006 18:21
Contacteer:

Bericht door suus » 25 mei 2014 10:35

Deze informatie is van januari, februari 2014.

Je kan over land Myanmar in en weer uit. Vantevoren wel je visum regelen.

Ik ben zelf gevlogen, omdat ik dacht dat het nog niet kon. Maar veel reizigers ontmoet die via Mae Sai binnen zijn gekomen en weer vertrokken. Zij gaven aan dat dit geen probleem was. Zij bleven ook veel langer dan twee weken.

Ik heb ook meerdere reizigers ontmoet die overland binnenkwamen en gelijk een vliegticket moesten boeken om verder Myanmar in te gaan. Volgens mij is dit de grensovergang bij Mae Sot, maar dat weet ik niet zeker.Mae sai is in elk geval prima te doen. Vanuit Hpa-An doen veel reizigers dit en je kan gezamenlijk een busje boeken bij het hostel. Deze tour wordt ook aangeboden. Het is zes uur rijden vanaf Hpa-An.

Wat betreft visum, deze is inderdaad geldig voor 28 dagen, maar kan je makkelijk overschrijden. Ik ben 15 dagen langer gebleven en de boete hiervoor is 3 USD per dag. Op het vliegveld moet je dan naar een apart kantoor en antwoorden op de vraag waarom je langer bent gebleven. Ik zei "I love Myanmar" en ze moesten lachen. Ook mensen ontmoet die 2 maanden langer bleven. Ook bij de grensovergang via land kan je deze boete betalen. Daar schijnen ze iets minder te lachen, maar het was geen enkel probleem. Zorg dat je het geld contant hebt.
franktetteroo
Berichten: 3
Lid geworden op: 27 jul 2013 22:32

Bericht door franktetteroo » 25 mei 2014 10:46

Oke, nog wat opheldering dus. Ik kom net uit het land en ben alle grensovergangen zelf overgestoken:

Mae Sot/Myawaddy - meest toegankelijk, veel 'lijnbussen' vanuit Bangkok naar Yangon.
Mae Sai/Tachileik - Gemakkelijk overgang, vanuit Mae Sai word je wel verplicht een vliegtuig te pakken naar een van de grotere steden. In dit gebied nog veel onrust.
Phunaron (in de buurt van Kanchanaburi)/Htee Kee - Leuke overgang, pas een aantal maanden over. Eerste grote stad in Myanmar is Dawei.
Ranong/Kawthaung - Gemakkelijk in het zuiden. Ook aansluiting met het noorden van myanmar is aanwezig: boten etc.
suus
Vakantieganger
Berichten: 21
Lid geworden op: 04 jul 2006 18:21
Contacteer:

Bericht door suus » 25 mei 2014 22:25

Dag Frank. Thanks, dan heb ik het verkeerd geschreven. Ik had nog een reiziger er over gemaild en kreeg terug dat Mae Sai het makkelijkste was, maar dan zal er verwarring zijn geweest. Goed te weten hoe het nu precies zit.
Travelator
Reisexpert
Berichten: 2140
Lid geworden op: 04 okt 2011 15:32
Locatie: Geen

Bericht door Travelator » 26 mei 2014 04:27

Een week of twee geleden was de Mae Sai grensovergang kennelijk gesloten.
Geen eigen ervaring, maar een andere reiziger had een ticket willen boeken vanuit Chiang Mai en hem werd verteld dat dit niet mogelijk was omdat de grensovergang gesloten zou zijn.
Geen idee of dit van tijdelijke aard was...
bergfietser
Berichten: 1
Lid geworden op: 14 okt 2014 18:34

Bericht door bergfietser » 14 okt 2014 19:07

wie kan mij up-to-date info geven of je overland( vanuit Thailand en waar eventueel)naar Myanmar(overal) met de fiets kunt gaan.Tevens ook hoelang je maximum in Myanmar kan blijven en kan je nu overal in heel het land gaan?Kan je aan die grensovergangen eventueel visum bekomen?
denk nog voor eind 2014 te vertrekken.Ofwel zou ik vanuit België rechtstreekse vlucht naar Myanmar willen nemen maar zou niet bestaan ofwel met tussenstop Bangkok maar duur voor meenemen fiets??? :) :)
alvast bedankt iedereen die mij info kan geven
Elie
kevinmp
Reisexpert
Berichten: 296
Lid geworden op: 16 feb 2012 23:44
Locatie: Den Haag

Bericht door kevinmp » 26 okt 2014 23:18

Bij mijn weten moet je je visum van te voren regelen.

Regel dit simpel in bijvoorbeeld in BKK of anders via deze site: myanmarevisa.gov.mm

Een rechtstreekse vlucht naar Myanmar is er idd niet..

Ga niet zonder visum want een visum on arrival bestaat NIET!
josopreis
Reiziger
Berichten: 34
Lid geworden op: 18 jun 2014 11:19

Bericht door josopreis » 12 nov 2014 11:19

Hallo,

Weet iemand of het mogelijk is om vanaf myanmar overland over te steken richting chang mai in thailand? Of wellicht zijn er andere tips hoe daar te geraken... ik reis alleen en zou het liefst overland willen, maar wellicht is dit niet mogelijk? En zou ik toch ook een vliegticket het land uit moeten aanschaffen? (Heb nu alleen een enkele reis bangkok-yangon)

Alvast heel erg bedankt,

Groetjes
anoukkrus
Berichten: 2
Lid geworden op: 12 jan 2015 14:08

Bericht door anoukkrus » 19 mar 2015 14:21

Halloo :)

Een vriendin en ik zijn van plan om eind april te gaan rondreizen door Thailand, Myanmar en Cambodja.
We hebben een aantal vragen:

- Is het mogelijk om vanaf bijvoorbeeld Mandalay (myanmar) naar Chiang rai(thailand) over land te reizen?
Zoja, kun je jou ervaring vertellen?

- Heeft iemand nog leuke tips voor in Myanmar, en dan vooral in de buurt van mandalay en bagan?

- We willen in 9 weken door Thailand, Myanmar en Cambodja gaan rondreizen, is dit haalbaar?

Groetjes Manon en Anouk
anoukkrus
Berichten: 2
Lid geworden op: 12 jan 2015 14:08

Bericht door anoukkrus » 19 mar 2015 14:54

Of vanaf inle lake naar chiang mai??
Gebruikersavatar
Kims
Reisexpert
Berichten: 1688
Lid geworden op: 04 mar 2009 05:37
Locatie: Crescent Head, Australie

Bericht door Kims » 20 mar 2015 01:23

anoukkrus schreef:Of vanaf inle lake naar chiang mai??
Hi,

Volgens mij is het vooralsnog niet mogelijk om over land naar Thailand te reizen vanuit Myanmar, maar er zijn regelmatig veranderingen dus hou ze in de gaten. Er zijn nog steeds veel onrusten met verschillende stammen en het leger in het Noorden en Westen, vandaar dat de regering het reizen van toeristen beperkt.

Veel plezier!
kevinmp
Reisexpert
Berichten: 296
Lid geworden op: 16 feb 2012 23:44
Locatie: Den Haag

Bericht door kevinmp » 30 apr 2015 23:01

Nog niet mogelijk!

Mandalay is een leuke stad, wel een grote dus ja voelt stads aan. Klinkt logisch.
De u bein bridge is dan een must see.. en vlak daarnaast kan je nog naar monastery van de monks.. Er komen dan 100den monniken om te eten. Erg mooi om te zien.

Bagan.. Super gezellige stad(je)
Laat je lekker rond rijden daar en geniet van de uitzichten.
Ik heb daar echt super toffe foto's geschoten, waarvan eentje zelfs in het huis hangt.

De periode is zeker haalbaar, met gemak zelfs.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 3 gasten