oplossing als je geen creditcard krijgt
-
- Reiziger
oplossing als je geen creditcard krijgt
Hallo allemaal,
Ik ben vandaag bij de rabobank naar binnen gegaan voor een creditcard. Helaas kom ik hier voor niet in aanmerking omdat ik geen inkomen heb.
Ik loop er tegen aan dat ik een creditcard nodig heb om een vliegticket bij airasia te boeken. Ik wil hier graag een ticket boeken voor Yogyakarta naar Singapore omdat ik er op mijn reis naar Indonesië niet tegen aan wil lopen dat ik het land niet in mag omdat ik geen bewijs heb dat ik het land weer verlaat.
Wat zijn hier gepaste oplossingen voor?
Ik ben vandaag bij de rabobank naar binnen gegaan voor een creditcard. Helaas kom ik hier voor niet in aanmerking omdat ik geen inkomen heb.
Ik loop er tegen aan dat ik een creditcard nodig heb om een vliegticket bij airasia te boeken. Ik wil hier graag een ticket boeken voor Yogyakarta naar Singapore omdat ik er op mijn reis naar Indonesië niet tegen aan wil lopen dat ik het land niet in mag omdat ik geen bewijs heb dat ik het land weer verlaat.
Wat zijn hier gepaste oplossingen voor?
- Globeskater
- Reisexpert
- Contacteer:
Re: oplossing als je geen creditcard krijgt
Ik heb ook geen inkomen maar als student zijnde bij de rabobank wel een creditcard gekregen omdat mijn ouders garant stonden.
Je kan ook kijken of je via de ANWB een Visacard kunt krijgen.. ik heb deze er nog naast aangezien ik dan niet alle kaarten bij 1 bank heb en zo als er een storing is nog wel aan geld kan komen (is mij de laatste maanden enkele keren in buitenland overkomen)
Anders is het kijken of vrienden of familie een creditcard hebben die je voor de betaling even gebruikt!
Je kan ook kijken of je via de ANWB een Visacard kunt krijgen.. ik heb deze er nog naast aangezien ik dan niet alle kaarten bij 1 bank heb en zo als er een storing is nog wel aan geld kan komen (is mij de laatste maanden enkele keren in buitenland overkomen)
Anders is het kijken of vrienden of familie een creditcard hebben die je voor de betaling even gebruikt!
- bolletjeom
- Reisexpert
een creditcard gebruiken van een ander kan. Officieel is het vaak wel een vereiste dat de creditcardhouder en de boeker dezelfde zijn. Handigste dus om er toch zelf 1 te scoren of van een familielid.
Ik gebruik mijn creditcard alleen voor vluchten maar in noodgevallen is het wel bijna een must. Als je met spoed naar huis moet of in een ziekenhuis komt te liggen moet je soms voorschieten. Ook al ben je verzekerd.
Mijn creditcard heeft wel een aangepast limiet. Ik meen max 2000
misschien dat een bank daar wel voor open staat. Of idd misschien een ouder die garant staat.
Ik gebruik mijn creditcard alleen voor vluchten maar in noodgevallen is het wel bijna een must. Als je met spoed naar huis moet of in een ziekenhuis komt te liggen moet je soms voorschieten. Ook al ben je verzekerd.
Mijn creditcard heeft wel een aangepast limiet. Ik meen max 2000
misschien dat een bank daar wel voor open staat. Of idd misschien een ouder die garant staat.
Mijn reiswebsite: bolletjeom.nl
Reisbegeleider in zuidelijk Afrika
Reisbegeleider in zuidelijk Afrika
Kijk hier even: geen-creditcard-dan-een-oplossing-t7322.html
Reisagenda 2015: Maart '15 midweek skiën Oostenrijk - Mei "15 4 weken Colombia - Juni/juli "15 1 week Schotland En nu is het geld op...
Travelvideo: Living on the Edge - A bikers legacy through Vietnam
Travelvideo: Colombia 2015
Travelvideo: Living on the Edge - A bikers legacy through Vietnam
Travelvideo: Colombia 2015
Zo heb ik het vroeger ook opgelost. We hebben nu een via de ANWB, maar ik kan me niet herinneren dat we daar aan moesten geven wat ons inkomen was? Je zou het altijd eens kunnen proberen..Globeskater schreef:Ik heb ook geen inkomen maar als student zijnde bij de rabobank wel een creditcard gekregen omdat mijn ouders garant stonden.
..take nothing but memories, leave nothing but footprints..
Ik weet wel dat de eisen strenger zijn. Heb je een studentenrekening bij de Rabo? Dan geven ze hem vaak wel als je ouders garant staan. Bij een normale rekening hanteren ze een inkomensdrempel.
Bij VISA hoefde ik helemaal geen bewijs van inkomen mee te sturen of in te vullen herinner ik me... En ik weet dat er veel studenten zijn die via VISA vrij makkelijk aan hun cc zijn gekomen!
Bij VISA hoefde ik helemaal geen bewijs van inkomen mee te sturen of in te vullen herinner ik me... En ik weet dat er veel studenten zijn die via VISA vrij makkelijk aan hun cc zijn gekomen!
Bij de ING heb ik gewoon verteld dat ik tussen m'n middelbare school en vervolgstudie een jaar aan het werk was, dus dat ik op het moment van aanvragen wel een inkomen had maar dat dat snel voorbij zou zijn. Zelf ben ik niet zo van het geld lenen -geld dat je niet hebt kan/moet je ook niet uitgeven- maar voor zo'n reis kan het toch wel handig zijn.
Ondanks het feit dat ik op het moment dat ik de kaart zou ontvangen geen inkomen meer zou hebben kreeg ik -als 18 jairge- gewoon een maandelijks limiet van 1500 euro per maand, met de vraag of ik misschien een hoger limiet wilde... Niemand die ervoor garant hoefde te staan (wel werd er gekeken naar de saldi op m'n rekeningen.)
Misschien een rekening openen bij de ING?
Ondanks het feit dat ik op het moment dat ik de kaart zou ontvangen geen inkomen meer zou hebben kreeg ik -als 18 jairge- gewoon een maandelijks limiet van 1500 euro per maand, met de vraag of ik misschien een hoger limiet wilde... Niemand die ervoor garant hoefde te staan (wel werd er gekeken naar de saldi op m'n rekeningen.)
Misschien een rekening openen bij de ING?
Ik heb zelf een negatievere ervaring met de ING. Ik kreeg daar geen CC ondanks dat mijn saldi ruim voldoende waren en ik maandelijks deelv an mijn loon er naar overschrijf (loon kom op een andere rekening binnen). Ik had bewijs van inkomen meegenomen etc. maar de reden dat ik daar geen CC kreeg, was omdat ik geen inkomen zou hebben.....Bleek later dat dat was omdat het niet automatisch op de ING rekening gestort kreeg. Dus het ligt er denk ik maar net aan wie je treft. En als je eenmaal een CC hebt, zullen ze bij de ING misschien niet meer altijd controleren of je nog aan de voorwaarden voldoet?
-
- Reiziger
- Contacteer:
In een dergelijke situatie kun je het beste je creditcard direct bij international card services aanvragen. Stuur in plaats van het gewone formulier een aanvraag formulier met borgstellingverklaring in. Dit formulier laat je tekenen door iemand die voor jou garant staat (bv je ouders, broer, zus etc.) en wel een inkomen heeft. Je kan zo zonder problemen dus alsnog een creditcard krijgen.
-
- Reiziger
weet iemand of dat het bij airaisia ook mogelijk is dat iemand anders met zijn creditcard mijn vliegticket boekt, of moet de ticket persoon gelijk zijn aan de persoon van de creditcard?
- stevenl
- Reisexpert
- Contacteer:
Het ticket moet op dezelfde naam staan als de credit card. Hier kan op gecontroleerd worden.little_twinkle_star schreef:weet iemand of dat het bij airaisia ook mogelijk is dat iemand anders met zijn creditcard mijn vliegticket boekt, of moet de ticket persoon gelijk zijn aan de persoon van de creditcard?
-
- Reiziger
mijn oplossing is gevonden.
mijn vriend heeft de visa card aan gevraagd en dan mag je ook een extra card voor iemand anders bij nemen en die komt dan op mijn naam
mijn vriend heeft de visa card aan gevraagd en dan mag je ook een extra card voor iemand anders bij nemen en die komt dan op mijn naam
Dat kan ook inderdaad. Fijn dat het opgelost is!
..take nothing but memories, leave nothing but footprints..
Ik vraag me af waarom ze dit doen? Dan zou je nooit kunnen boeken als je geen CC hebt?stevenl schreef:Het ticket moet op dezelfde naam staan als de credit card. Hier kan op gecontroleerd worden.little_twinkle_star schreef:weet iemand of dat het bij airaisia ook mogelijk is dat iemand anders met zijn creditcard mijn vliegticket boekt, of moet de ticket persoon gelijk zijn aan de persoon van de creditcard?
-
- Reiziger
ik heb ook geen idee waarom ze dat doen, het is wel bij meer sites ook bij een site in nederland waar je hotels kunt boeken is ook alleen met creditcard en geen ideal.