One way car rental

Stel hier al je vragen over Australië. Van budget tot visums en van campers huren tot aan de beste stranden.
Plaats reactie
Reinier

One way car rental

Bericht door Reinier »

Goede morgen allemaal,

Over 2 maanden vertrek ik voor drie weken naar het Zuiden van AUstralië!
In deze drie weken wil ik heel graag de great ocean road zelf rijden met een auto.
Nu heb ik op verschillende websites gelezen over het fenomeen 'one way car rental', in een plaats een auto huren en in een andere plaats weer afgeven. erg handig, alleen moet je bij de meeste dealers 21 zijn, en ik ben 20, sinds mijn 18e mijn rijbewijs.

Nu is mijn vraag of iemand van jullie ervaring heeft met een auto huren onder de 21 en of je misschien een adres voor mij hebt.
Ik wil graag een auto van Sydney huren tot aan Adelaide!

Dankjewel voor jullie reactie.

Groetjes, Reinier
Erik
Site Admin

Re: One way car rental

Bericht door Erik »

Ik heb geen ervaring met het huren van een auto onder de 21, maar wel met auto huren :) En ook met een auto huren onder de 25. Het ligt er aan de maatschappij maar vaak komt het op de volgende punten neer:
[*] Het is gewoon niet mogelijk
[*] Het huren is duurder bij een jongere leeftijd dat het niet interessant meer is
[*] Je moet een gigantische borg betalen

Heb je al bij backpacker autoverhuur bedrijven gekeken? Zoals b.v. wicked campervans (is dan wel een camper maar dat rijdt ook :P) ?
Reinier

Bericht door Reinier »

Heey Evanerp,

Dankjewel voor je reactie, ik heb nu een aantal verhuur bedrijven een mail gestuurd of het mogelijk is om als 20 jarige een auto te hure. Heb nog geen reactie gehad en hoop nog op een goed bedrijf te komen waar het dus lukt om een auto te huren.
Moira
Reisexpert
Contacteer:

Bericht door Moira »

Hallo,

Laat even weten wat hun reactie is dit is handig zodat andere weten die onder de 21 zijn wat de reacties zijn en waar ze het beste naar toe zouden kunnen gaan.

gr van Moira
Reinier

Bericht door Reinier »

Ik heb nagevraagd bij auto verhuurbedrijven, helaas wordt er onder de 21 jaar geen auto verhuurd.
Beter is dus om met iemand mee te rijden vanuit een hostel, of een met een tour.

Gr Reinier
Plaats reactie