Okovango Delta

Plaats hier je overige vragen over Afrika die je bij de andere sub-forums niet kwijt kunt. (Bijvoorbeeld: Lesotho, Swaziland, Mozambique, Zimbabwe, Botswana, Namibië)
Plaats reactie
jitsketje
Wereldreiziger
Berichten: 117
Lid geworden op: 17 okt 2009 20:25

Bericht door jitsketje » 19 mei 2013 12:32

Ik zit er over te denken om via Nomads de tour Kaapstad naar Vic Falls & Mozambique te gaan doen.
Het lijkt me geweldig en heeft zo'n beetje alle hoogtepunten die ik graag zou willen zien.
Nu zit de Okovango Delta ook in deze tour.
Dit lijkt mij geweldig maar ook heel erg eng en daarom zou ik hier graag ervaringen horen.
Er gaan jaarlijks duizenden toeristen de delta in en die komen er volgens mij heelhuids weer vandaan maar toch blijft er bij iets knagen dat het niet veilig kan zijn om als klein mensje daar rond te lopen tijdens de game walks of in zo'n mokoro langs Hippo's te varen.
Wie kan mij een beetje geruststellen?
Want het is volgens mij één van de geweldigste ervaringen die je maar kunt beleven in Afrika dus ik wil het wel heel erg graag doen.
Erik
Site Admin
Berichten: 9946
Lid geworden op: 11 jul 2003 15:50

Bericht door Erik » 22 mei 2013 16:39

Klinkt heel erg gaaf, weet je inmiddels al wat meer?
Gebruikersavatar
bolletjeom
Reisexpert
Berichten: 11085
Lid geworden op: 05 okt 2006 11:04
Locatie: amersfoort

Bericht door bolletjeom » 27 mei 2013 14:29

geen hippo gezien!

Het schijnt nogal bijzonder te zijn als je ze wel ziet. Daarnaast zijn ze behoorlijk honkvast en hebben ze vaste grond onder hun voeten nodig dus als men weet waar ze zitten kunnen ze er met een boog omheen varen.
Slapen doe je in een tentje op een eilandje waar geen olifanten op zitten.
De wandelsafari op een eiland waar wel olifanten zitten is gaaf en spannend.
Het enige wat ik dus heb gezien is een paar olifanten op afstand.
kamperen in de serengeti was spannender :-)
Esther123
Berichten: 1
Lid geworden op: 05 aug 2013 10:27

Bericht door Esther123 » 05 aug 2013 10:27

Ik ben in juni 2 dagen en 1 nacht naar de okavango delta geweest en het is echt een geweldige ervaring! Ik kan je echt aan raden om er naar toe te gaan! Wij hebben inderdaad hippo's gezien maar hippo's blijven inderdaad vaak op dezelfde plek waardoor het mogelijk is om ze vanaf een afstandje te bekijken (niks mooiers dan van een afstandje vanuit de mokoro naar hippo's kijken terwijl de zon ondergaat). Ze blijven echt op een afstand en komen niet naar je toe dus daar zou ik je niet druk over maken!
Verder kunnen hippo's snachts wel uit het water komen om te grazen. Dat gebeurde op het eiland waar we sliepen, daar liep een hippo rond snachts. Erg eng maar ze blijven bij je tent vandaan en zijn gewoon gras aan het eten dus er gebeurt niks. Ook hadden we overdag olifanten gezien op het eiland waar we kampeerden. Maar die blijven ook weg van vuur en ook die komen niet zomaar op je tent af.
En zo'n ervaring als ook het rond lopen tijdens een game walk maakte voor mij juist de ervaring zo bijzonder. Het is veel bijzonderder dan in je auto door kruger rijden ook al hebben we veel minder gezien in de okavango delta. Daarnaast heb je per twee personen een gids bij je die veel weten van het gebied daar. Als je gewoon doet wat zij zeggen en een beetje oplet dan kan er echt vrij weinig gebeuren!
Echt een super leuke ervaring dus gewoon doen! :)
joke81
Berichten: 3
Lid geworden op: 17 aug 2013 12:42

Bericht door joke81 » 17 aug 2013 12:43

Wij hebben in Juli 2 nachten gekampeerd in de okavango delta, ook met Nomad. Over deze organisatie niets anders dan positiefs. Zij hebben ervoor gezorgd dat we een geweldige en onvergetelijke tijd in Zuidelijk Afrika hebben gehad! Maar nu even over je vraag... Ik ben het helemaal eens met de vorige antwoorden die zijn gegeven. Van te voren was ik ook erg huiverig over het varen door de delta. Ik dacht echt dat er ieder moment een hippo omhoog kon komen vlakbij onze mokoro. Dit is dus niet waar, de hippo's blijven echt op een vaste plek. Ik hoop dat je straks gerust in je mokoro stapt, want de tocht naar het eiland is zoooo relaxed en rustgevend! Van de matras waar je normaal op slaapt, maken de "poolers" je stoel. Dit zit (of ligt) tijdens de ongeveer 1,5 uur durende tocht echt luxe!Wij hebben ook een aantal keer hippo's gezien die op hun vaste plek verbleven. Je kan de poolers gewoon vragen om er mee naar toe te gaan, zo kun je ze zo vaak zien als je wilt.Ook is er een veilige plek waar je kan zwemmen. Ik vond het wel stoer van mezelf om op ongeveer 100 meter van de hippo's te zwemmen! Ook hebben we olifanten vlak achter ons kamp gezien. Ons is verteld dat de olifanten slecht zien, maar wel goed kunnen ruiken. De lokale mensen zorgen er dus voor dat je op een goede plek staat, zodat de olifanten je door de wind niet kunnen ruiken. Ik vond de Okavango delta ondanks het mindere aantal dieren veel specialer dan bijvoorbeeld Etosha. Het geeft je zo'n geweldig gevoel om midden tussen de dieren te zitten. En dan hebben we het nog niet gehad over het leuke contact met de lokale mensen die met je meegaan erg bijzonder. Nu weet ik niet wanneer je precies zou willen gaan, maar let er ook op dat je goede insektwerende middelen e.d. meeneemt! Zeker vanaf Oktober zitten er veel vliegen en muggen hebben we ons laten vertellen en dan kun je niet zonder dat spul! Ik hoop dat je na het lezen van deze reacties een stuk geruster bent, want je gaat een geweldige tijd hebben! (heel de reis trouwens)
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 1 gast