Noord Cyprus

Stel hier al je vragen over backpacken in Europa. Van interrailen tot liften. En het reikt uit van het Oostblok tot aan de Griekse eilanden.
Plaats reactie
jitsketje
Wereldreiziger

Noord Cyprus

Bericht door jitsketje »

Heeft iemand ervaring met een vakantie naar Noord Cyprus?
Het Turkse gedeelte.
Over het Griekse Zuid Cyprus lees je aardig veel maar het Noorden lijkt allemaal een stuk minder toeristisch.
Nu las ik iets over een tussenstop in Turkije omdat Noord Cyprus (Ercan) niet op de borden van schiphol mag staan. Wat houdt dat in? Is het dan wel veilig/goed om naar Noord Cyprus te gaan?
Het is van Corendon wat mij wel betrouwbaar in de oren klinkt maar ik heb er te weinig verstand van.
Het lijkt in elk geval erg mooi en de combinatie van zon/zee/strand en geschiedenis/cultuur lijkt mij wel erg aantrekkelijk in Cyprus.
Pieter1955

Re: Noord Cyprus

Bericht door Pieter1955 »

Noord Cyprus is beset door Turkije. Deze bezetting en het uitroepen van het "onafhankelijke" Noord Cyprus wordt behalve door Turkije bijna door geen enkel land erkend. Daarom wordt er niet rechtstreeks op Cyprus gevlogen. Voor zover ik weet kan dit alleen met een tussenlading in Turkije (heb ik zelf gedaan) en soms via Londen.
De toeristensector is veel minder ontwikkeld dan het Griekse deel. Er is wel Turks toerisme, ditr wordt aangemoedigd door de Turkse staat in een poging om dit deel van het eiland te ontwikkelen. Dit geldt ook voor de Turkse universiteit, dit trekt jonge Turken aan.
Het niveau van hotels e.d. is veel minder dan in Turkije en de rest van Cyprus. Het is er wel veel ongerepter. De mensen zijn vriendelijk. In sommige plaatsen, vooral waar steden en dorpen in een Grieks en Turks deel zijn verdeeld heerst een wat merkwaardige sfeer. Niet bedreigend ondanks het feit dat er af en toe flink wat soldaten aanwezig zijn, het blijft tenslotte "bezet" gebied.

Pieter.
jitsketje
Wereldreiziger

Re: Noord Cyprus

Bericht door jitsketje »

Bedankt!
We hebben inmiddels geboekt en vertrekken 19 augustus dus het zal wel heel warm zijn.
Leuke tips voor bezienswaardigheden, dag tripjes, snorkel mogelijkheden etc zijn van harte welkom.
We zullen bij Famagusta zitten in Salamis Bay Conti.
We vliegen geloof ik via Antalya.
Plaats reactie