Nieuw Zeeland met kleine kinderen

Stel hier al je vragen over Nieuw-Zeeland. Van het Noordereiland tot het Zuidereiland en van vulkanen tot grotten.
Mamabrenn

Rondreis Nz met kind 4 jaar

Bericht door Mamabrenn »

Eind volgend jaar willen we naar Nz samen met onze zoon van 4 en zijn opa en oma.
Liefs het noorder en zuidereiland bezoeken.

Als we een camper huren, zullen dat ivm privacy 2 zijn. Nu houden we ook van luxe, ofwel verzorgde vakanties.

Wat is een optie, eventueel een van de eilanden in hotels overnachten en het ander met de camper bezichtigen.
En zou men dan het zuidereiland adviseren met camper. Is het een must ivm vakantietijd nzlanders, campingplaatsen te reserveren

Wie heeft advies , en ervaring reizen in nz met kleine kinderen
Moira
Reisexpert
Contacteer:

Re: Rondreis Nz met kind 4 jaar

Bericht door Moira »

Hallo,

Je zou ook een auto kunnen huren en dan de 2 eilanden doen. Je kunt onderweg dan in motels verblijven zodat je beide de privacy hebt. Boeken is niet echt nodig het zit nooit helemaal vol. Daarnaast is er zeer veel keuze. De kiwi's gaan allemaal in januari op vakantie naar de kerst en oud en nieuw.

Je kunt in Nieuw Zeeland boeken krijgen die erg handig zijn met motels erin deze gebruiken wij altijd. Ikzelf woon in Nieuw Zeeland sinds 1 jaar. Wij gaan binnenkort ook naar het zuidereiland en huren dan een auto en dat is ook alles wat ik geboekt hebt en wij gaan dan rondrijden en verblijven in motels. Wat je ook vaak kan huren is appartementen. Dan heb je een huisje met 2 of 3 slaapkamers zo heb je wel samen de huiskamer maar wel je eigen slaapkamer.

groetjes van Moira
Patrickenrian

Bericht door Patrickenrian »

Hoi,
Eigenlijk kun je alle kanten op. Ook qua campers zagen we variaties van basic tot errug luxe :) dat is simpelweg even shoppen bij de verschillende aanbieders. Maui en United hadden de nieuwste vloot in de grotere campers. Maar daarnaast hebben we ook wel kleinere aanbieders ( weet de naam niet meer :@ ) met luxe campers.

Lastig t.a.v. Het verschil tussen noorder of zuidereiland met camper. Gevoelsmatig is het noordereiland wat dichter bevolkt dus zijn er meer locaties beschikbaar. Tip zou zijn is op een site/reisgids van een luxe aanbiedertekijken.
Wij hebben 5 weken rondgetrokken met 2 meisjes van 1 en 4. Ging erg goed.

Realiseer je wel dat de 'luxere'. Top 10 campings ook geen eenduidig luxeniveau hebben. In Europa gelden andere luxe-normen. Ik hoorde 's dat in NZ de Engelse cultuur heerst: waarom vernieuwen als iets nog werkt? Voor ons helemaal goedmaar het is net waar je naar op zoek bent.

We reisde in nov./dec. Geen enkele keer gereserveerd. Maar met kinderen kom je over het algemeen ook wat eerder dan de 'massa' aan. Voor ons gaf de camper wat rust voor de kinderen: vaste slaapplek, ze kunnen zo weer verder met hun speelgoed. Maar voor onszelf ook: leven vanuit de koffer heeft niet onze voorkeur. Heel veel lezier met de voorbereidingen. Het wordt vast geweldig. Wij zouden morgen zo weer op het vliegtuig stappen. 8-)
bayofislandscampers
Reiziger

Bericht door bayofislandscampers »

Camper of auto?!

Dat is een vraag die niet makkelijk te beantwoorden is! Ik (wij) wonen in Nieuw Zeeland en hebben ik mag wel zeggen 90% van de toeristen 'bezienswaardigheden' bezocht en daarbij de minder bekende maar soms betere bestemmingen. Auto en camper is goed mogelijk op beide eilanden. Auto heeft voor en nadelen. Groot nadeel is dat je niet de vrijheid hebt die je met een camper wel hebt. Wij zijn net terug van het zoveelste bezoek aan het zuid eiland en hadden ouders bij ons waarvan 1 gedeeltelijk afhankelijk is van een rolstoel dus dat heeft nogal beperkingen. Wij hebben, ondanks dat wij twee campers bij ons hadden (ons werk) een cabin gehuurd op de diverse campings. Wij sliepen in de camper en pa en ma in de cabin. De cabin gebruiken we dan ook om te koken en douchen e.d. Kosten voor een cabin liggen tussen de $90 en $140 (NZ dollar) per nacht en dan rond de $30 voor de camper met twee personen.

Het zou dus een mogelijk zijn om 1 camper te huren en 's avonds een cabin erbij, ja kan dan met een kleinere camper af natuurlijk. Privacy heb je niet in een camper! Een vier persoons camper is perfect voor twee personen en een zespersoons voor 4 personen, zo moet je het ongeveer zien. Als je een gezin bent met je eigen kinderen is allemaal in 1 camper natuurlijk geen probleem. Met vrienden of ouders? Niet doen!

Twee campers is zo te horen geen optie? Voordeel van een camper en een cabin is dat je overdag de luxe hebt van een toilet, koelkast enz enz zodat je 'vrij' bent. tevens je boodschappen kan doen voor twee of drie dagen en dat gaat met een auto niet lukken.

Kortom beide is mogelijk maar houdt er rekening mee dat er niet in ieder dorp of zelfs maar langs de weg een snackbar of restaurantje is. Tevens is iedere avond uit eten niet goedkoop dus zelf je lunch maken met een verse kop koffie in de 'middle of knowhere' is het ultieme genieten.

Veel plezier in Nieuw Zeeland
Moira
Reisexpert
Contacteer:

Bericht door Moira »

He een nadeel met auto dat je minder vrijheid hebt. Ik denk juist dat het andersom moet zijn. Met een camper heb je minder vrijheid omdat je vaak op plekken staat, die niet dicht bij winkels en restaurants is. Het voordeel van een auto is dat je dat probleem niet hebt en je altijd wel een hotel of motel vind onderweg.
Ja het is heel persoonlijk eigenlijk ik vind een camper vervelend en een auto erg prettig om in NZ rond te reizen.
marjavdh
Vakantieganger

Reizen door New Zealand met baby

Bericht door marjavdh »

Hoi allemaal,

Mijn vriend en ik willen in de periode januari-februari 2017 4 of 5 weken door Nieuw Zeeland gaan reizen met een baby'tje van 4 maanden. Zelf zaten we te denken aan rondreizen met een kampeerbusje maar we hebben ook gelezen en gehoord dat je met een campertje niet op onverharde wegen mag en dat je dan alles (overtochten met boten, walvisspotten e.d.) vooraf moet reserveren. Er zijn ook mensen die adviseren om met de auto te gaan en in huisjes te overnachten.
We vroegen ons dus af of er mensen zijn die hier ervaring mee hebben en krijgen graag tips en adviezen.

Groetjes Marja
Moira
Reisexpert
Contacteer:

Re: Reizen door New Zealand met baby

Bericht door Moira »

Hoi,

In Nieuw Zeeland zijn er niet zoveel onverharde wegen te vinden overal ligt inmiddels asfalt.
Behalve als je forgotten world highway wil gaan doen die is deels onverhard.
Ik woon zelf in Nieuw Zeeland en wij hebben eigenlijk altijd met een auto rondgetourd en hebben in motels geslapen. Het is maar net wat je prettig vind.
Ik weet wel dat motels altijd goed ingesteld zijn op families en dus ook bedjes hebben voor de kleine.
Kims
Reisexpert

Bericht door Kims »

Hi,

Een busje is inderdaad zeker de makkelijkste optie, zeer goed te doen. Je neemt je eigen huisje mee en kan mooi in de schitterende natuur kamperen. En zoals Moira schrijft, je zult weinig onverharde wegen tegenkomen. Je zult waarschijnlijk hoe dan ook toers en overtochten op tijd moeten boeken omdat je in de drukste tijd van het jaar reist. In januari is het nog de grote zomervakantie dus dan is het zeker druk.

Veel plezier!
Travel is the only thing you buy that makes you richer!
Torra
Reisexpert

Bericht door Torra »

Op 28 januari 2017 begint het Chinese Nieuwjaar.
Dit jaar was het omstreeks die tijd in NZ extreem druk omdat er veel goedkope vluchten naar NZ waren vanuit China.
Of dit weer het geval is weet ik niet, maar als dat zo is dan is het handig om zeker voor die periode vooruit te boeken op de toeristische plekken. Zoveel redelijk geprijsde accommodaties zijn er niet.
Wij hebben een auto gehuurd en ik was blij dat ik alles van te voren heb geboekt en voornamelijk in hostels geslapen in privé kamers. Dat is prima bevallen.
Maar ik heb begrepen dat ook de plaatsen op campings snel vol zitten. De Kiwi's reizen dan ook veel.

Wij waren zeer te spreken over onze autoverhuurbedrijf. We kregen gratis stoelen en koelbox mee. Ook de gps was gratis omdat wij lang vooruit hadden geboekt.
Fien

Leuke tips kind 9 jaar in Nieuw-Zeeland

Bericht door Fien »

In februari gaan we vijf weken naar nieuw Zeeland met onze dochter van 9. Zijn er leuke boeken voor die leeftijd om veel voorpret te hebben? Wellicht ook leuke reisdagboeken?
En zijn er leuke tips die we niet mogen vergeten mee te nemen?
Lianne2207
Reiziger

Nieuw Zeeland met kleine kinderen

Bericht door Lianne2207 »

Hoi,

Wij hebben eventueel de mogelijkheid om in nov/dec 8 weken te gaan reizen en zitten te denken aan Australië en/of Nieuw Zeeland. Nu zouden we bijvoorbeeld 6 weken Nieuw Zeeland kunnen doen. We reizen met 2 kinderen van dan 1,5 en 4 jaar oud. Is Nieuw Zeeland voor kinderen van deze leeftijd leuk? Wie heeft daar ervaring mee?

Groetjes Lianne
Erik
Site Admin

Re: Nieuw Zeeland met kleine kinderen

Bericht door Erik »

@moira heb jij misschien wat tips?!
Brian_rmr

Bericht door Brian_rmr »

Hi Lianne,

Wij (Ik, mijn vrouw en ons zoontje van 4 jaar oud) hebben een wereldreis gepland staan waar Nieuw Zeeland een onderdeel van zal zijn.
Wij zullen in November in Nieuw Zeeland zijn (mits alles doorgaat natuurlijk vanwege de corona).
Voor deze periode hebben wij een camper gehuurd bij TotallyCampers om toch een beetje zelf het tempo van doorreizen te bepalen.
Moira
Reisexpert
Contacteer:

Bericht door Moira »

Nieuw Zeeland is prachtig voor kinderen en echt de moeite waard om te doen.
Ik zou alleen niets gaan boeken en het nieuws in de gaten houden over Nieuw Zeeland maar ook zeker Australie.
Ik woon zelf in Nieuw Zeeland en onze prime minister Jacinda, is van plan om Nieuw Zeeland dicht te houden tot er een vaccinatie is en die komt er waarschijnlijk pas over 1 tot 1.5 jaar. Dit is Australie waarschijnlijk ook van plan.

Mocht het wel open gaan dan zal je eerst verplicht 2 weken in isolatie moeten zodat je het virus niet kan verspreiden. Ze zijn hier bezig om het virus weg te krijgen en aangezien corona door buiten binnen kan komen is dit een hele harde maatregel.

Nieuw Zeeland heeft ook veel voor kinderen te bieden zoals musea en bv dagtrips waar ze dolfijnen of zeehonden kunnen zien in het wild. Verder ook het buitenleven is geweldig. December is wel hoogseizoen in NZ als dat straks nog bestaat dus zeer duur om ergens te verblijven. Ik vind het nu wat lastig om hier antwoord op te geven gezien de situatie waar we inzitten.

gr van Moira
Lianne2207
Reiziger

Bericht door Lianne2207 »

Dank je wel voor je reactie. Ik moet eerlijk zeggen dat ik nog niet meegekregen had dat er een mogelijkheid bestaat dat Nieuw Zeeland (en Australië) op slot gaan tot er een vaccin is. Dat maakt het wel even lastig. We waren sowieso voorlopig nog niet van plan om te gaan boeken ivm Corona, maar zijn wel aan het oriënteren wat we dan zouden willen doen.

Ik heb het gevoel, maar ik kan er compleet naast zitten, dat je misschien mooie dingen van de natuur mist als je met kleine kinderen reist en niet kunt hiken bijvoorbeeld. Of zijn er ook genoeg kleine loops met kinderen te doen in de diverse parken etc?
Plaats reactie