Mount Pulag Tour van 22-23 Juni 2015 - Hulp nodig!

Stel hier je overige vragen over Azië, die niet opgenomen zijn in de andere sub-forums van Azië. Denk hierbij aan: Japan, Myanmar, Filipijnen, Korea, Singapore en de Stannen in Midden Azië.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
MdeKraker
Wereldreiziger
Berichten: 102
Lid geworden op: 07 sep 2011 16:56

Bericht door MdeKraker » 21 mei 2015 19:44

TOUR Mount Pulag
22 - 23 juni 2015


Hallo allemaal,

Mijn vriend en ik gaan van 21 juni t/m 10 juli 2015 naar de Filipijnen voor een heerlijke backpack vakantie.
Hieronder staat ons reisschema waarbij de vluchten al geboekt zijn. Nu zouden wij graag van 22 t/m 23 juni een tour naar Mount Pulag doen, alleen hebben we wat problemen met het vinden van een gids. Omdat de 22e op een maandag valt zijn we veel duurder uit, omdat er minder toeristen door de weeks gaan dan in het weekend. Is er iemand op dit forum die ons misschien aan een gids kan helpen? (Goede ervaringen mee, kennissen?) Of misschien zijn er hier meer mensen die op deze datum een tour zoeken? Dan kunnen we de hogere kosten van zo'n gids met meer man delen.

Ons reisschema is als volgt:
21-06 | 11:15 uur | Aankomst Manila
22-06 | TOUR Mount Pulag
23-06 | TOUR Mount Pulag

24-06 | Publieke bus van Baguio - Banaue
25-06 | Trip naar Rice terrassen van Banaue + slapen daar
26-06 | Omgeving nog een dag verkennen in Banaue.
27-06 | Reis van Banaue - Vliegveld Cauayan (CYZ) om daar te vliegen naar het eiland Bohol.
28-06 | Dag naar Chocolate mountaints op Bohol Eiland & Overige bezienswaardigheden
29-06 | Dag naar Tarsier aapjes, overige bezienswaardigheden en strand.
30-06 | Reis van Bohol - Cebu
30-06 | Cebu
01-07 | Duiken op Cebu
02-07 | Duiken op Cebu
03-07 | Duiken op Cebu
04-07 | Duiken op Cebu
05-07 | Duiken op Cebu
06-07 | Duiken op Cebu
07-07 | Duiken op Cebu
07-07 | Chillen
08-07 | Chillen
09-07 | Cebu laatste dingetjes doen en kijken en dan 's avonds vliegen met AirAsia naar Manila
10-07 | Trip Lake Taal, 3 uur van Manila
11-07 | Verkennen Manila ('S ochtends en overdag)
11-07 | 19:55 uur | Vlucht van Manila naar Hongkong naar huis.


We horen het erg graag als er iemand is met het "gouden" idee _O_
Alvast bedankt!

Groetjes,
Maaike en Jeroen
Malou
Berichten: 4
Lid geworden op: 23 okt 2012 13:48

Bericht door Malou » 14 jun 2015 19:37

Hallo! Leuk zeg, een trip naar de Filipijnen. Een tijdje terug was is er ook dus misschien heb ik wel wat tips voor jullie.
Betreft de mount pulag, ik ben hier zelf niet geweest maar als je locale gidsen wilt bereiken is dit het beste te regelen in Manilla zelf. In de wat betere duurdere hotels hebben ze bijna allemaal een reisbureau. Hier kun je gidsen regelen en ook bussen boeken (de iets duurdere toeristenbussen dan wel).
Een tip over Banaue: regel een jeep en ga naar de hanging coffins in sagada! Echt prachtig. Mocht je tijd en een zwak hebben voor primitieve stammen en tattoo's : ga naar Buscalen! Echt de meest mooie ervaring van mij in de Filipijnen. Je komt hier via de locale jeepny (naar tuguegarao). Bel dan 09164031208, dit is romy de counceller van de stad. Hij regelt het verdere vervoer en slaapplek! Dont miss it! Je ontmoet dan de fantastisch Wang od en haar stam.
Verder zie ik in je schema dat je de chocolate hills en de tarsier aapjes apart bezoekt. Dit kun je zeer makkelijk combineren! Dan heb je een extra dag strand of dagtrip naar bijvoorbeeld tagbilaran (alona beach).

Hopelijk heb ik je toch iets kunnen helpen en geniet van de trip!! :)
Anitavthiel
Berichten: 1
Lid geworden op: 28 jun 2015 15:07

Bericht door Anitavthiel » 28 jun 2015 15:19

Hoi malou,

Over drie weken vertrek ik samen met mijn vriend voor 4 weken naar de filipijnen om te backpacken. Ik lees op dit forum in jou reactie dat je tijdens jou reis op de filipijnen een stam bezocht hebt. Dat Willen mijn vriend en ik ook heel graag doen. Op internet kunnen we weinig concrete infromatie vinden over stammen bezoeken, kun jij ons misschien helpen of advies geven.

Heb je eventueel verder nog tips? Willen ook heel graag de jungle in, onbewoond eiland slapen etc.

Groetjes Anita
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 3 gasten