Merapi beklimmen

Stel hier je vragen over Indonesië.
Plaats reactie
Son21

Merapi beklimmen

Bericht door Son21 »

Hallo allemaal,

Volgende maand reis ik af naar Java en ik wil graag de Merapi vulkaan gaan beklimmen. Ik kan echter heel veel informatie terugvinden over de Bromo vulkaan maar niet over de Merapi. Heeft iemand tips voor mij waar ik een gids kan inhuren, accommodatie om te verblijven, ect. Indien het een onmogelijk project is hoor ik het ook graag! :)

Alvast bedankt!

groetjes Son
kohraya
Reisexpert

Re: Merapi beklimmen

Bericht door kohraya »

Google -> climbing merapi
Staat ook iets van in de Lonely Planet, maar de info is nogal pover.
Alles is trouwens afhankelijk van het 'temperament' van deze vulkaan op het moment zelf.
Ik zou alvast een alternatief achter de hand houden ...
Niellles
Reiziger

Bericht door Niellles »

De Merapi beklimmen? Ik zou het absoluut doen! Het is best zwaar, maar te doen, even doorbijten is het zeker!
Ik heb het niet zo lang geleden gedaan. (Ik zie dat je post al wat ouder is maar inmiddels staat hier ook het 1 en ander aan informatie...)

Verder vind je hier m'n blog die ik -met een knipoog- schreef na het beklimmen. Er staan ook een paar -zelfgemaakte- foto's bij.

In ieder geval vast veel plezier op Java!
Son21

Bericht door Son21 »

Beste Niels,

Dank voor je reactie! Vanuit welke plaats heb jij de Merapi beklommen? Kan het direct vanuit yogjakarta, moet je reizen naar een plaatsje bij de Merapi (Selo bijvoorbeeld?) Waar heb je de gids ingehuurd? eventuele accomodatie waar je verbleef?

Hoop snel nog wat van je te horen voor dat ik 8 juni vetrekt!

Groetjes Sonja
Niellles
Reiziger

Bericht door Niellles »

Zelf heb ik de tour geboekt vanuit Jogja, na wat onderhandelen vond ik dat je toch wel waar voor je geld krijgt.
Voordeel is dan dat je gebracht en mee terug genomen wordt en aangezien er meerdere groepen omhoog gaan kan je aansluiten bij de groep die in jouw tempo klimt.

Je vertrekt 's avonds rond 22:00 en je bent de volgende dag -afhankelijk van de lengte van de klim- rond de middag weer terug. Voordeel van 's nachts klimmen is dat het beter te doen is -ik kan me niet voorstellen hoe het overdag moet zijn, erg zwaar in ieder geval- en je krijgt de zonsopgang te zien -prachtig!
Son21

Bericht door Son21 »

Hi,

Dank voor je reactie! Heb je dit bij een toeristen (soort van VVV)kantoor oid geboek ? zo ja weet je nog welke en/of waar die ik die kan vinden of ging het via/bij je accomodatie?
Niellles
Reiziger

Bericht door Niellles »

Ik ben in Jogja bij een soort VVV-kantoor geweest, erg nuttig voor een paar gratis kaarten van Jogja en omgeving -toen we een paar dagen gingen rondrijden op scooters. Maar volgens mij verkochten ze geen tours.

Zulke tours kan je zo'n beetje bij elke local boeken. Zij hebben namelijk wel weer een kennisje bij een 'touristagency', wil je echter kunnen onderhandelen zoek dan even 1 van de vele kantoortjes op. Volgens mij kom je uiteindelijk bij de zelfde groep terecht, waar je je tour ook boekt. (LET OP: van de eerste prijs die ze bij zo'n kantoortje noemen kan nog heel veel af, op tours meestal minder dan op vervoer, maar het is zeker de moeite van het proberen waard om even bij een aantal verschillende kantoortjes te informeren.)
Plaats reactie