Meerdere landen in Afrika bezoeken

Plaats hier je overige vragen over Afrika die je bij de andere sub-forums niet kwijt kunt. (Bijvoorbeeld: Lesotho, Swaziland, Mozambique, Zimbabwe, Botswana, Namibië)
Plaats reactie
Rebecca90
Berichten: 14
Lid geworden op: 18 feb 2012 17:37

Bericht door Rebecca90 » 22 dec 2013 17:06

Hoi allemaal,

Deze vraag staat ook al in het Zuid-Afrika forum maar omdat het om meerdere landen gaat heb ik m hier ook neergezet. Ik ben druk aan het rondkijken hoe en wat rondom mijn reis voor januari 2015. Ik ben er op tijd bij, dat weet ik, maar ik mag hopelijk mijn onderzoekstage in Zuid-Afrika doen en daarvoor moet je er wel op tijd bij zijn. Naast mn onderzoekstage wil ik natuurlijk een stuk meer zien van Afrika!

Ik ben op het moment allerlei informatie aan het doorspitten over meerdere landen in het zuiden en oosten van Afrika. Welke landen me vooral aantrekken zijn Tanzania, Kenia, Namibie en uiteraard Zuid-Afrika. Nu was ik benieuwd of iemand deze landen, en misschien nog andere landen waar ik te snel overheen heb gelezen, in 1 reis hebben bezocht en mij misschien kunnen helpen.
Ik vraag me namelijk af of het handig is om een soort overland trip te doen met een groep bij een reisorganisatie of juist zelf op pad te gaan. Ik zie ondertussen door de bomen het bos niet helemaal meer dus tips zijn heel erg welkom.

Groetjes Rebecca
Tikva
Reisexpert
Berichten: 4874
Lid geworden op: 22 mar 2007 17:43
Contacteer:

Bericht door Tikva » 22 dec 2013 18:58

Ik heb je dubbele berichten verwijderd.

Je geeft aan door de bomen het bos niet meer te zien. Ik denk begin bij het begin wanneer ben je klaar met je onderzoekstage en hoelang heb je daarna nog om rond te reizen. Heb je onbeperkt de tijd of moet je bijvoorbeeld na 2 maanden al weer naar college. Verder welk budget heb je te besteden. Heb je ook al vaker gereisd en hoe prettig voel je je erbij om alleen op reis te zijn.

In theorie is namelijk alles mogelijk. Je kunt zelfs helemaal zelfstandig met het openbaar vervoer naar Egypte reizen maar je moet dan dan wel willen.

Verder kijk naar wat je leuk lijkt. Malawi is een van de makkelijkere afrikaanse landen om heen te gaan. Mozambique kan je super mooi duiken. Namibie heeft weer gave zandduinen.

Georganiseerd of zelfstandig kan beide. Als je echt heel veel nationale parken wilt bezoeken kan georganiseerd goedkoper zijn, ook is het natuurlijk makkelijk en voor je gevoel veiliger. Nadeel is wel veel minder vrijheid hebt om zelf dingen te bepalen, het tempo zit er ook flink in, daarnaast is zelf reizen meestal een stuk goedkoper.
Rebecca90
Berichten: 14
Lid geworden op: 18 feb 2012 17:37

Bericht door Rebecca90 » 23 dec 2013 09:37

Dankjewel voor je reactie

Het begin is dat er nog heel veel onzeker is en heel veel dingen nog open liggen. Vandaar dat ik aan het rondkijken ben op wat ik zou willen en hoe ik dat het beste kan doen. Ik kan a.s. 10 januari bepalen wanneer ik weer begin met college en zou dan wel een klein beetje een idee hebben van wat ik zou willen.
Ik ben inmiddels 8 maanden terug van mijn 8 maanden reis door Australie, Nieuw Zeeland en Thailand. In principe heb ik daar alleen gereisd, al heb ik ook stukken met anderen samen gereisd:) Ik heb alleen wel het gevoel dat het in deze landen iets gemakkelijker is om in je eentje rond te reizen dan in Afrika, maar dat is misschien meer gevoel.
Het grootste deel van mijn budget moet ik nog bij elkaar verdienen, ik zou het graag goedkoop houden, maar wil het wel goed doen zegmaar, niet dat ik later spijt heb van dingen die ik niet gedaan heb, mijn ouders zouden me eventueel kunnen ondersteunen qua budget.

Ik zou heel graag Tanzania bezoeken dus hou die (of Kenia) een beetje als mijn "noordelijke grens" aan wat betreft deze reis en Zuid-Afrika natuurlijk als "zuidelijke grens". Ik zou graag zelfstandig willen reizen zodat ik mn eigen tempo kan bepalen, maar ben voor mn gevoel nog behoorlijk onwetend hoe ik dat zou moeten doen. Je noemt openbaar vervoer, is dat te doen? Kom je daarmee wel op de plekken waar je heen wilt en schiet je niet voorbij bepaalde dingen? Dat idee kreeg ik namelijk bijvoorbeeld in Australie waar ik met de auto op mn gemakje bekeek wat ik wilde onderweg terwijl de mensen die met de greyhound gingen 's nachts van a naar b gingen en onderweg amper iets hadden gezien...
Heb je ervaring met een bepaalde georganiseerde tour? Of misschien iemand anders en wat vond die ervan?
Tikva
Reisexpert
Berichten: 4874
Lid geworden op: 22 mar 2007 17:43
Contacteer:

Bericht door Tikva » 23 dec 2013 20:55

Ik heb zelf kenia en tanzania bezocht met het openbaar vervoer en dat is prima te doen. Naar alle belangrijkste steden en plekken gaat wel een bus of busje. Voor bezoeken aan een national park moet je wel ter plekke een tourtje boeken. Goedkoop houden zal wel lastig zijn, Afrika is nu eenmaal behoorlijk duur.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 1 gast