Mauritanië

Plaats hier je overige vragen over Afrika die je bij de andere sub-forums niet kwijt kunt. (Bijvoorbeeld: Lesotho, Swaziland, Mozambique, Zimbabwe, Botswana, Namibië)
Plaats reactie
Francine
Reisexpert
Berichten: 243
Lid geworden op: 08 jun 2010 21:36

Bericht door Francine » 14 okt 2011 08:44

Is er iemand onlangs in Mauritanië geweest en weet die persoon iets over de veiligheidssituatie aldaar?
Doel van de reis is de Banc d'Arguin.
En hoe zit het met inentingen e.d. in dat gebied?
Francine
Reisexpert
Berichten: 243
Lid geworden op: 08 jun 2010 21:36

Bericht door Francine » 27 okt 2011 19:36

Helemaal niemand? Jammer...
LaosFan
Reisexpert
Berichten: 2071
Lid geworden op: 03 nov 2007 18:11
Locatie: Laos
Contacteer:

Bericht door LaosFan » 14 nov 2011 20:25

Francine schreef:Helemaal niemand? Jammer...
Afrika is buiten bepaalde landen om niet de meest bezochte bestemming. Ik ken wel iemand die in heel veel Afrikaanse landen geweest is en voor zijn werk er nog elk jaar maandenlang verblijft. Als je wilt kan ik weleens vragen of hij informatie heeft.

Heb je een LP van Afrika?
liesbeth van der Meer
Berichten: 3
Lid geworden op: 09 aug 2011 16:06

Bericht door liesbeth van der Meer » 15 jan 2012 22:58

Ik ben op 22okt 2011 vanuit amsterdam naar zuidsenegal gereden,dwars door mauretanie,prachtige rode woestijn, bij een politiepost in het zand geslapen,onder het wakend oog van politie met guns,prachtige sterrenhemel.
We hebben niets gevaarlijks meegemaakt,maar je moet niet in het donker op de weg zijn en het oosten bij de grens van mali is niet zo veilig zegt men. Maar ja als er 1 overval is geweest, wordt het direct als onveilig gezienm ;e moet .Minbuza.nl regelmatig raadplegen,alhoewel dat ook niet alles zegt.Ik heb veel Afrika ervaringNals het voor jou de eerste keer isNzou ik niet direct Mauretanie kiezen,tenzij je daar iets te doen hebt. En ja natuurlijk moet je prikken hebben,ga nAar de GGenD voor info,
Succes Liesbeth
wildmog
Berichten: 1
Lid geworden op: 09 dec 2011 18:56

Bericht door wildmog » 16 jan 2012 19:54

Ik heb er rond gereisd met mijn 4x4 camper jan-feb 2011.

Politie doet zijn best een veilig gevoel te geven, veel controleposten. Heb het land doorkruisd.
Vergeet cap Blanc (bij nouadhibou) niet: het zijn erg vriendelijke jongens daar (doe ze de groeten van mij). Veilig, behulpzaam.

Geen goede ervaringen op banc d'arguin in die zin dat de mensen er willen leven van die enkele toeristen.
En die zijn er quasi niet.
Dus je betaalt voor ingang en dan komt de dorpsoudste langs, en dan de bewoner waar je bent en dan ... .
En allemaal kunnen ze je geld goed gebruiken.
Heeft bij mij weerzin opgeroepen. Afzetterij.

Maar dat is een ervaring van daar en absoluut niet geldig voor heel het land. Voordeel: geen toeristen!

Chinguetti was bvb prachtig.

Het is een strikt islamitisch land dus pas je kleding en gedrag aan. Maar ze zijn niet bedreigend heb ik de indruk als man.

Mvg, Walter
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 3 gasten