Ik ga begin 2015 op reis richting Zuidoost-Azië, waarna ik Japan wil bezoeken en wellicht nog meer gebieden in Azië. De meeste inentingen heb ik al gehaald, maar malariapillen moet ik nog doen.
Bij m'n consult bij de GGD een paar maanden geleden (moest er heen omdat ik mijn rabiësinentingen deelde met 2 anderen) werd mij verteld dat ik later maar terug moest komen wanneer ik mijn precieze route wist en welke gebieden ik precies ging bezoeken. Ik zei toen al dat ik dat niet precies wist en waarschijnlijk vlak voor vertrek nog steeds niet, dus of ik misschien voor 1 of 2 maanden aan pillen mee kon nemen (malarone, want wil ook duiken) en de rest aldaar kopen. Dat vond de arts geen goed idee en zei dat het maar de vraag is of de pillen die bijv. in Thailand, Cambodja enzo worden verkocht wel van voldoende kwaliteit zijn. En dat je van tevoren precies moet weten naar welke malariagebieden je wil gaan

Klopt het naar jullie idee dat de malaronepillen (of andere waar je ook mee mag duiken) te koop in deze gebieden slechter zijn?
En hoeveel zouden jullie adviseren mee te nemen uit Nederland? Heb een redelijk onbeperkte reistijd (denk nu aan 6 - 12 maanden) en wil vliegen naar Thailand en op een gegeven moment Myanmar, Laos, Cambodja en Vietnam bezoeken, daarna Hong Kong, Japan en Zuid-Korea, en dan wellicht de Filipijnen, Taiwan en Indonesië (tegen die tijd zal de reis wel langer dan 12 maanden zijn denk ik). Of misschien dat ik meer zin heb in India na Japan, maar dat beslis ik dus allemaal tijdens de reis wel.
Heb op dit moment overigens een aanvullende verzekering waarbij ik niks vergoed krijg qua inentingen en malariapillen, maar dat zou ik dus nog om kunnen zetten voor ik de pillen en laatste inenting haal begin 2015.
Alvast bedankt!
Daan