Ik ben een onervaren, toekomstige backpacker en heb tot september geen studie, dus ik dacht het is tijd om te reizen! Ik wilde graag naar Nieuw-Zeeland en/of Australië, dus ik ging maar op de bonnefooi naar KILROY travels vandaag. Ik zei dat ik ongeveer 2 maanden weg wilde en half maart wilde vertrekken. Al binnen een uurtje lag er een mooie offerte voor me klaar die er zo uitziet:
10 maart t/m 12 maart: vanaf Amsterdam vliegen naar Auckland.
12 maart t/m 15 april: KIWI EXPERIENCE Rangi (bijna heel Nieuw-Zeeland rondreizen -> http://www.kiwiexperience.com/nz-bus-pa ... i.aspx#map)
15 april: vanaf Auckland vliegen naar Nadi.
16 april t/m 22 april: AWESOME FIJI (in 7 dagen 4 eilanden zien -> http://www.awesomefiji.com/)
23 april: vliegen vanaf Naid naar Melbourne,
23 april t/m 20 mei: Greyhound Buspass 10000 KM (+ 1500 KM gratis erbij) -> Melbourne - Cairns
20 mei t/m 21 mei: vanaf Cairns vliegen naar Amsterdam.
kosten: 3880 euro
Nou, ik heb echt nog ontzettend veel vragen.
Ten eerste: wat vinden jullie van deze trip?

Ik ben iemand die erg van natuur houdt maar ook van steden/uitgaan. Ik heb totaal geen idee van zowel Australië als Nieuw-Zeeland als Fiji, en welke stukken dus het mooist zijn voor mij. In principe staat West-Australië mij wel aan omdat ik begrepen dat het landschap daar ruig is. Ben een beetje bang dat die oostkust mij straks een beetje gaat 'vervelen' in de zin dat je alsmaar zon, zee, strans hebt. Maar misschien heb ik wel ongelijk hoor!
Ten tweede: is het wel slim om aan tours/buspassen vast te zitten? Ik ga in ieder geen auto of camper huren. En neem aan dat buspassen en tours in principe wel goedkoper zijn dan het ter plekke uitzoeken? Heb begrepen dat de oostkust van Australië 4000 km is, en dan hou ik van die Greyhound buspas nog 7500 km over om in te wisselen voor bepaalde hostelovernachtingen en excursies. Maar dacht net ineens: straks kom ik andere backpackers tegen die een auto hebben ofzoiets. Dan zit je met al je tours en passen. En het klinkt allemaal wel erg vast, is het wel leuk om vast te zitten aan dingen?
Wat denken jullie?
Dan een algemeen probleem: ik kom met deze offerte uit op ruim 3800 euro. Hier zit bovenstaand programma in, en toeristenvisum Australïe, studentkortingskaart, annulerings- en reisverzekering en administratiekosten.
Tijdens het gesprek op het reisbureau vanmiddag vroeg ze op een gegeven moment of ik ook nog langs Fiji wilde. Uiteindelijk bleek ik voor nog geen 300 euro naar Fiji kon vliegen vanaf Auckland en dan terug naar Australië. Geen geld natuurlijk, en het lijkt me prachtig. Maarrrr: ik heb 4000 euro op een spaarrekening, en dan ben ik er dus nog lang niet als ik deze reis zoals die nu staat zou boeken. Ik moet nog een backpack kopen, eventueel wandelschoenen, intentingen, en natuurlijk: geld hebben voor alle resterende overnachtingen die buiten de tours etc vallen, en het eten. Ik gok hiervoor op dik 1000 eurp p/m. Is dat reëel?
Dan zou ik nu nog 3000 euro missen. Of ik sla een land over natuurlijk..
Over een backpack: hoeveel moet zoiets kosten?
Over wandelschoenen: volstaan Nike's (basketbalschoen-model)? Ik ben niet van plan de outback te gaan zien.
Over telefoneren: koop je gewoon daar een SIM-kaart en beltegoeden?
Over alleen reizen: eng?

Nou, ik hoor graag van alles en nog wat! Tips zijn enorm welkom.
Oja, allerlaatste vraag: ik heb me nog maar weinig in alle landen verdiept, is het wel goed om binnen 1,5 maand te vertrekken?
Dankjulliewel alvast!
Groetjes,
Mette