Hallo reisgenootjes!
Al 3 jaar het doel om naar Zuid-Amerika te gaan. Volgende week gesprek bij mijn leidinggevende om te kijken of ik er voor 2 a 3 maanden uit kan. Nu zal dit waarschijnlijk mogelijk zijn in de maanden februari tot april of september tot december. Ergens wil ik dan minimaal 2 maanden naar Peru Bolivia en de reis eindigen met een paar dagen duiken bij de Galapagos eilanden.
Zijn er mensen bekend op de genoemde landen binnen deze maanden. Wanneer ben je geweest en wat was je ervaring wat betreft het weer.. wat zal jij adviseren, welke maanden zijn omtrent het weer het beste? Andere tips zijn ook welkom!!
Alvast bedanlt voor de tips!
Martine
Maart en april naar Peru Bolivia en Galapagos
Re: Maart en april naar Peru Bolivia en Galapagos
Martine,
Ten eerste zou ik alleen gaan, zodat je maximale flexibiliteit hebt.
Zelf ben ik in april dit jaar in Bolivia geweest. Toen oa mogen genieten van het spiegeleffect op Salar de Uyuni. Het mooiste wat ik tot nu toe heb gezien. Vanuit mijn eigen ervaring beredeneert, zeg ik; ga voor de periode februari - april. Dit is de periode waarin je de kans hebt om het spiegeleffect te zien.
Gaarne de meerdaagse tour doen. De besneeuwde vulkaantoppen, woestijnen en Laguna Colorada zijn ook meer dan de moeite waard.
Beklimming Pico Austria en mountainbike tour (Barracuda Biking Company!) over de death road zijn ook fantastisch om te doen in Peru.
Qua kleding is het een prima optie om voor een dun donsjack te gaan en bij slecht weer een hardshell jack daarover aan te kunnen trekken. Heb zelf een hardshell jack via ali express aangeschaft (55 EUR). Deze is wind en waterdicht!
En naast een creditcard ook een pinpas meenemen gaarne. (of naast een pinpas een creditcard)
Ten eerste zou ik alleen gaan, zodat je maximale flexibiliteit hebt.
Zelf ben ik in april dit jaar in Bolivia geweest. Toen oa mogen genieten van het spiegeleffect op Salar de Uyuni. Het mooiste wat ik tot nu toe heb gezien. Vanuit mijn eigen ervaring beredeneert, zeg ik; ga voor de periode februari - april. Dit is de periode waarin je de kans hebt om het spiegeleffect te zien.
Gaarne de meerdaagse tour doen. De besneeuwde vulkaantoppen, woestijnen en Laguna Colorada zijn ook meer dan de moeite waard.
Beklimming Pico Austria en mountainbike tour (Barracuda Biking Company!) over de death road zijn ook fantastisch om te doen in Peru.
Qua kleding is het een prima optie om voor een dun donsjack te gaan en bij slecht weer een hardshell jack daarover aan te kunnen trekken. Heb zelf een hardshell jack via ali express aangeschaft (55 EUR). Deze is wind en waterdicht!
En naast een creditcard ook een pinpas meenemen gaarne. (of naast een pinpas een creditcard)
Re: Maart en april naar Peru Bolivia en Galapagos
Wij zijn in mei 2013 in Ecuador en de Galapagos geweest. In een eerder bericht heb ik je vragen al redelijk beantwoord met het weer. Hier de link daar naar toe:
reis-uitrusting-rondreis-ecuador-galapa ... ml#p160952
Mocht je nog meer vragen hebben dan zie ik ze graag. Zuid Amerika is fantastisch. Brazilie en Argentinie zijn ook mooi. Eind dit jaar gaan wij naar Chili. Bolivia zal bij ons vast nog wel eens volgen.
Veel plezier met voorbereiden.
reis-uitrusting-rondreis-ecuador-galapa ... ml#p160952
Mocht je nog meer vragen hebben dan zie ik ze graag. Zuid Amerika is fantastisch. Brazilie en Argentinie zijn ook mooi. Eind dit jaar gaan wij naar Chili. Bolivia zal bij ons vast nog wel eens volgen.
Veel plezier met voorbereiden.
Gek van reizen en eigenwijs om het onbekende te ontdekken. Wanneer de auto er niet kan komen, zal ik het lopend af moeten maken.