Leuke, mooie route voor 4 weken Indonesie

Stel hier je vragen over Indonesië.
Plaats reactie
Lela

Leuke, mooie route voor 4 weken Indonesie

Bericht door Lela »

Hoi allemaal.

Ik ga eind feb tot eind maart naar Indonesië met een vriendin. Zij zit nu nog in Australie, en ik in NL en we willen daar graag afspreken met elkaar om nog een maandje te reizen door Indonesië. We zijn alle twee nog niet heel bekend met backpacken. Wat is een leuke, mooie route voor 4 weken Indonesië? En kan ik vanuit Amsterdam beter vliegen naar Bali of Jakarta om te beginnen?

En heb je genoeg aan 600 euro voor 4 weken? low budget backpacken.
Alle tips zijn welkom!! :)

Alvast bedankt.
suurtje

Re: Leuke, mooie route voor 4 weken Indonesie

Bericht door suurtje »

Ik zelf ga begin februari voor 4 weken naar Java/Bali/Lombok. Ik heb geboekt naar Jakarta, puur omdat dat goedkoper was dan naar Bali. Ik ben nog bezig om een reis samen te stellen maar wil me eigenlijk ook niet helemaal vast leggen. Waar het 'leuk' is wil ik langer kunnen blijven zonder mijn schema in de gaten te moeten houden.
tessabergsma

Bericht door tessabergsma »

Hoi!

Eind 2013 ben ik 3,5 weken in Indonesie geweest. Begonnen in Jakarta en naar Oost-Java gereisd. Daarna de boot gepakt naar Bali en een paar dagen in Ubud gebleven en de omgeving per scooter bekeken. Daarna een aantal dagen op Gili Trawangan genoten van het strand en de zon en door gereisd naar Lombok.

De afwisseling van deze 3 eilanden vond ik zelf erg leuk! Java is islamitisch en de lokale mensen vinden het erg leuk om hun Engels met je te oefenen of met je op de foto te gaan. Yogjakarta is een gezellige stad en de Bromo-vulkaan bij zonsopgang is erg mooi. Bali is hindoeistisch en heeft hele mooie rijstvelden. Wat ik zelf minder leuk vond, is dat Bali heel erg toeristisch is. Lombok is nog helemaal niet toeristisch en er heerst wat meer armoede. Als je rondom Kuta in het zuiden van Lombok op de scooter gaat rond rijden kom je langs hele mooie baaien/stranden en onderweg krijg je wat mee van het leven van de lokale mensen.

Zelf heb ik 600 euro uitgegeven in deze 3,5 week (inclusief transport, overnachten, eten, tripjes etc.), dus ik denk dat je met dat budget wel goed zit!
Jenny
Reisexpert

Bericht door Jenny »

Of 600 euro voldoende is, hangt heel ook van het eiland af wat je wilt bezoeken. Op Java kan je voor 20 euro per dag rondkomen, op Bali ben je vaak net wat meer kwijt. Op afgelegen eilanden als Sumba of Papua red je het beslist niet voor 20 euro, omdat je veel meer geld moet neertellen voor vervoer.

Voor een eerste kennismaking met Indonesie is Java + Bali wel een mooie route. Als je tijd over houdt, kun je door naar Lombok en de Gili's.

Het je nog aardig wat geld over, dan kan je een boottocht van Lombok naar Flores overwegen met bezoek aan de Komodovaranen. Dit kost echter een paar honderd euro.
ikreis.net voor alles over reizen en fotografie
alwaysanne

Bericht door alwaysanne »

Hallo!

Ik ben zelf ook aan het kijken wat een route is die goed te doen is in ongeveer 3/4 weken Java/Bali/lombok. Maar ik vind het lastig omdat ik reistijden lastig in kan schatten en bang ben dat ik te gehaast reis.

Daarom was ik vooral nieuwsgierig naar welk reis pad Tessa heeft gevolgd in 3,5 week :).
En wat vond je er van? :)
Jenny
Reisexpert

Bericht door Jenny »

alwaysanne schreef:Hallo!

Ik ben zelf ook aan het kijken wat een route is die goed te doen is in ongeveer 3/4 weken Java/Bali/lombok. Maar ik vind het lastig omdat ik reistijden lastig in kan schatten en bang ben dat ik te gehaast reis.
Indonesie is een land wat vrij makkelijk te bereizen is. Het vervoer gaat weliswaar traag, je bent soms lang onderweg en moet vaak overstappen, maar het is geen enkel probleem om op de dag zelf (voor korte afstanden) of 1-2 dagen vantevoren (voor langere afstanden) te bepalen wat je doet. Dit geldt voor bussen, excursies, hotels en zelfs vliegtuigen! (Uitzondering is het eind van de Ramadan).

Het leuke is dat je dus nu nog helemaal geen route hóeft te bepalen. Gewoon de lonely planet mee en gaan, en dan zie je daar wel hoe snel/langzaam je wilt gaan.
ikreis.net voor alles over reizen en fotografie
Plaats reactie