is Lesotho de moeite waard?

Plaats hier je overige vragen over Afrika die je bij de andere sub-forums niet kwijt kunt. (Bijvoorbeeld: Lesotho, Swaziland, Mozambique, Zimbabwe, Botswana, Namibië)
Plaats reactie
Gebruikersavatar
bolletjeom
Reisexpert
Berichten: 11085
Lid geworden op: 05 okt 2006 11:04
Locatie: amersfoort

Bericht door bolletjeom » 13 feb 2009 13:21

PATRICIA VROEG ZICH AF:

is het de moeite om naar Lesotho te rijden vanuit Kaapstad?
tis toch een goeie 1200 km.
we kunnen niet veel want we zijn maar 18 dagen weg
dus moeten we keuzes maken..Lesotho of één van de andere omliggende landen?
Gebruikersavatar
bolletjeom
Reisexpert
Berichten: 11085
Lid geworden op: 05 okt 2006 11:04
Locatie: amersfoort

Bericht door bolletjeom » 13 feb 2009 13:31

Zeker als je maar 18 dagen hebt is juist Lesotho een logische keus om op te nemen op je route!

Ik ben een ABSOLUUT Lesotho fan dus ik ben ernstig bevooroordeeld 8-)
Een groter contrast tussen arm en rijk zul je niet zien. En dan bedoel ik dus wanneer je Z-A verlaat en Lesotho binnen rijd.
Want in Lesotho zijn zelfs de ministers niet rijk.

Lesotho is 1 van de allerarmste landen ter wereld. Maar de bevolking is prachtig en positief. Ze hebben nooit appartheid gekend en ook de AIDS problematiek is daar lang nog niet zo groot als in Z-A

De malealea lodge is een absolute aanrader. Verblijf er minimaal 1 volle dag. Laat je door de jochies uit het dorpje rondleiden, of ga een aantal uur weg met een paard of op de mountainbike.
Het heerlijke gevoel van in the middle of nowhere zijn.
Het echte Afrika! en dat terwijl je een paar uur later weer in de "westerse" luxe staat van Zuid-Afrika.

Wanneer je vanuit kaapstad die kant op gaat kan je mooi de wijn regio meenemen, daarna naar de karoo (soort woestijn) en dan Lesohto in, Lesotho weer uit via de bovenkant en dan overnachten in de drakensbergen, en dan onderlangs de wild coast en de walvissen weer terug naar Kaapstad.

kijk maar eens op mijn site bij de verhalen maar vooral de foto's waarom Lesotho een aanrader is
Gebruikersavatar
bolletjeom
Reisexpert
Berichten: 11085
Lid geworden op: 05 okt 2006 11:04
Locatie: amersfoort

Bericht door bolletjeom » 13 feb 2009 13:40

hier de link naar de hostel review van de malealea lodge in Lesotho en de link naar hun site malealea lodge.

hier is een link naar de hostel review van Inkosane Lodge. een prachtige lodge voor backpackers en andere zelfstandige reizigers in de drakensbergen. Deze lodge staat in mijn top 5 van mooiste accomodaties (voor budgetreizigers) die ik ooit gezien heb! Dit is de link naar hun site: http://www.inkosana.co.za/
patricia
Wereldreiziger
Berichten: 125
Lid geworden op: 27 nov 2008 10:05
Locatie: heist-op-den-berg

Bericht door patricia » 13 feb 2009 13:40

het is dus echt wel de moeite! eerst had ik een beetje mijn twijfels maar nu ik je foto's bekeken heb kan ik helemaal niet meer wachten om te vertrekken!!

als Deef straks nog met vragen zit dan gooi ik ze er wel bij op!!
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 5 gasten