Ik kijk er hierdoor toch wel iets minder naar uit moet ik zeggen

Ik snap niet helemaal wat je met deze zin bedoelt?Het kan ook makkelijk zijn als je het nog een beetje eng vind er alleen op uit te trekken om een internetafe in te duiken.
Drie lijkt kort, maar is lang genoeg om als persoon te veranderen. Zeker voor de persoon die op reis is. Wanneer je daarna elkaar weer zit moet je weer even een moment nemen om elkaar weer te leren kennen. Dat moment duurt langer dan je zou denken.Bjorn123 schreef:Het is vooral ook moeilijk omdat ik op het moment dat ik voor 3 maanden vertrek nog maar 4 maanden met haar zou gaan. Als het voorbestemd is komt alles wel goed zou je zeggen, maar je geen zorgen maken is makkelijker gezegd dan gedaan. Het is voor mij ook nog maar de 2e keer dat ik echt dit gevoel heb, dus ben ook redelijk bang dat dit een heel ongelukkig moment is zeg maar.
Wat dat betreft zal het in principe wel goed zitten, ze heeft een stuk meer gereisd dan mij, al dan wel met haar ouders (ze is 17 en ik 20) maar weet dus wat voor geweldige dingen je ziet en beleefd. Van kleins af aan is ze een aantal maanden per jaar in Indonesie geweest (Haar voorouders, ergens heel heel ver weg komen daar ook vandaan), verder heeft ze alle landen waar ik nu heen ga ook al bezocht voor langere tijd, en is van de zomer nadat ik er was voor een maand naar India geweest. Wat dat betreft zullen we dus bij terugkomst (en nu ook al) veel hebben om over te praten, dat scheelt al een hoop besef ik mij nu.Erik schreef:Drie lijkt kort, maar is lang genoeg om als persoon te veranderen. Zeker voor de persoon die op reis is. Wanneer je daarna elkaar weer zit moet je weer even een moment nemen om elkaar weer te leren kennen. Dat moment duurt langer dan je zou denken.Bjorn123 schreef:Het is vooral ook moeilijk omdat ik op het moment dat ik voor 3 maanden vertrek nog maar 4 maanden met haar zou gaan. Als het voorbestemd is komt alles wel goed zou je zeggen, maar je geen zorgen maken is makkelijker gezegd dan gedaan. Het is voor mij ook nog maar de 2e keer dat ik echt dit gevoel heb, dus ben ook redelijk bang dat dit een heel ongelukkig moment is zeg maar.
Wat volgens mij wel erg helpt is dat je echt probeert te kijken om (voor een deel) samen op reis te gaan. Al is het maar een aantal weken (vakantie). Je begrijpt elkaar dan beter, omdat je een deel van de reis dezelfde dingen meemaakt en dat deel samen kunt delen. De thuisblijver ziet ook beter hoe jij jouw reis beleefd en je kunt samen ergens naar toe leven. Je kunt dan als je terug bent ook gemakkelijker dingen met elkaar delen over je reis.
.
Blij dat er ook positieve ervaringen zijnMetor schreef:Beide kanten meerdere malen meegemaakt. Zelfs met periodes van 5-6 maanden. Als je echt om elkaar geeft dan geef je ruimte zodat een ieder zijn dromen ook kan waarmaken. Al is dat niet altijd makkelijk. Nu al 14 jaar samen en het werkt nog steeds
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 13 gasten