Kuala Lumpur informatie

Stel hier al je vragen over het Zuid-oostelijke gedeelte van Azië.
Plaats reactie
jasmijn86
Vakantieganger
Berichten: 16
Lid geworden op: 10 mei 2008 12:50

Bericht door jasmijn86 » 11 jun 2014 19:04

Hallo,

Ik ben mij aan het oriënteren op een stage van 5 maanden.Een van de mogelijkheden is om deze in Kuala Lumpur te gaan lopen. Nu ben ik hier nog nooit geweest.
Hoe is de veiligheid in de stad als vrouw? Kun je gemakkelijk overal in de stad geraken met het openbaar vervoer? Alle info is welkom. Alvast bedankt
Erik
Site Admin
Berichten: 9946
Lid geworden op: 11 jul 2003 15:50

Bericht door Erik » 12 jun 2014 17:15

Hoi Jasmijn, ben zelf nooit in Maleisië geweest, maar neem aan dat het net als de andere Aziatische landen behoorlijk veilig is. Beter of vergelijkbaar met Nederland.

Weet niet of je toevallig ook het artikel over Kuala Lumpur al hebt gelezen?
https://www.aroundtheglobe.nl/reizen/ma ... i9918.html
Daar kun je in ieder geval wat basis informatie over de stad vinden. Misschien dat iemand anders nog kan wat extra aanvullende informatie kan geven.
jasmijn86
Vakantieganger
Berichten: 16
Lid geworden op: 10 mei 2008 12:50

Bericht door jasmijn86 » 12 jun 2014 18:00

Bedankt voor je reactie, Erik.
Kir87
Reiziger
Berichten: 92
Lid geworden op: 12 mei 2013 16:44
Locatie: Groningen, Nederland

Bericht door Kir87 » 13 jun 2014 08:24

Hi Jasmijn,

Leuk vooruitzicht!
Afgelopen jaar ben ik een aantal keren in Kuala lumpur geweest. Wel met mijn vriend, maar ik heb me geen moment onveilig gevoeld. Wij kwamen vanuit Thailand naar Maleisie en ik moest wel even wennen vanwege het vele gestaar van mannen, maar daar wen je uiteindelijk wel aan.
Verder is het qua openbaar prima geregeld! Er gaat een monorail, gratis stadsbussen, er zijn diverse busstations, treinstations etc.
Ook de prijzen hiervoor vallen erg mee.
Travelator
Reisexpert
Berichten: 2140
Lid geworden op: 04 okt 2011 15:32
Locatie: Geen

Bericht door Travelator » 13 jun 2014 10:09

Hoi Jasmijn,

Ook ik kan je vertellen dat KL zeker geen onveilige stad is. In ieder geval niet onveiliger dan de gemiddelde grote stad. En het openbaar vervoer is inderdaad prima geregeld.
KL is in vele opzichten net een westerse stad...
jasmijn86
Vakantieganger
Berichten: 16
Lid geworden op: 10 mei 2008 12:50

Bericht door jasmijn86 » 13 jun 2014 10:16

Bedankt voor jullie reacties. Het is heel apart zelfs maar te overwegen om ergens langere tijd door te brengen waar je nog nooit bent geweest. Sterker nog, ik ben nog nooit in Azië geweest.
Volgens mij kun je je wel prima vermaken in de stad. Gelukkig hoef ik op korte termijn niet te beslissen, dus ik heb nog tijd om mij te verdiepen in de stad en de cultuur.
Moira
Reisexpert
Berichten: 1048
Lid geworden op: 07 sep 2008 20:26
Locatie: Christchurch, Nieuw Zeeland
Contacteer:

Bericht door Moira » 13 jun 2014 11:53

Ik heb bij elkaar bijna 6 maanden in Kuala Lumpur gewoond. Ik was daar met mijn man maar ik ging vaak alleen op pad overdag en in de avond en ik heb me nooit onveilig gevoeld en vond het altijd zeer veilig om hier alleen rond te lopen en reizen. Mijn moeder is nog langs gekomen voor 3 weken en toen hebben we samen veel actracties bezocht en rondgereisd met de trein en taxi. Dit is altijd prima gegaan.

gr van Moira
jasmijn86
Vakantieganger
Berichten: 16
Lid geworden op: 10 mei 2008 12:50

Bericht door jasmijn86 » 13 jun 2014 12:22

Bedankt voor je reactie, Moira. Fijn om te horen dat het er relatief veilig is en dat het geen probleem is om er alleen op uit te gaan. Wat vond jij echt leuk aan de stad en jouw ervaring met het wonen in KL? En wat vond je minder leuk?
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 0 gasten