Kosten Amerika (eten&Drinken)

Stel hier je vragen over Canada, de Verenigde Staten en Mexico.
Plaats reactie
AstridRz
Vakantieganger
Berichten: 17
Lid geworden op: 31 okt 2012 17:42

Bericht door AstridRz » 17 feb 2013 13:34

Hallo,

In September ga ik een rondreis maken door het westen van Amerika.
Het duurt nog wel even voordat ik ga maar ik wilde alvast weten wat ik ongeveer
kwijt ben aan het eten en drinken. Ik kan het ook nergens anders terug vinden. :?
Hoeveel kost een ontbijd, lunch en diner? En hoeveel ben je ongeveer kwijt
aan drankjes?

Alvast heel erg bedankt,

Groetjes,
Astrid
Gebruikersavatar
WizardOfOss
Reisexpert
Berichten: 1431
Lid geworden op: 09 dec 2008 22:49
Locatie: Drie keer raden...
Contacteer:

Bericht door WizardOfOss » 17 feb 2013 15:11

Uiteraard hangt het er sterk vanaf waar je gaat eten, bij een fastfoodtent ben je voor een paar dollar al klaar (waarbij vooral de Subway voor ontbijt of lunch best een geschikte optie is), maar je kan het uiteraard zo duur maken als je zelf wilt. Maar voor een Amerikaans ontbijt zal je zelden meer dan 10 euro kwijt zijn, sowieso is koffie en jus d'orange dan normaal gesproken "endless". Voor lunch en diner is de keuze reuze, maar met een beetje zoeken moet je voor een dollar of 15 al prima kunnen eten, voor 10 dollar meer heb je de restaurants voor het uitkiezen. Wat betreft drankjes, reken voor een biertje op een dollar of 5.

Bedenk wel dat hier bij restaurants met bediening geacht wordt hier bovenop nog zo'n 15% fooi te geven, al zetten sommige restaurants (zeker op toeristische locaties) reeds een service charge op de rekening.
AstridRz
Vakantieganger
Berichten: 17
Lid geworden op: 31 okt 2012 17:42

Bericht door AstridRz » 17 feb 2013 17:12

Heel erg bedankt voor je antwoord! Hier ben ik zeker mee geholpen!! ^O^
menasil
Reisexpert
Berichten: 3880
Lid geworden op: 29 jan 2010 21:37
Locatie: Warmenhuizen

Bericht door menasil » 17 feb 2013 17:40

Ik ben afgelopen januari naar usa geweest en was meestal rond de 17 dollar kwijt voor eten en drinken bij diner. Ook één keer super goedkoop. gelunched waarbij drinken zelfs gratis was. Meestal krijg je gratis refull maar als je niet zeker weet, vraag het dan even na.
Daan
Wereldreiziger
Berichten: 109
Lid geworden op: 26 okt 2011 13:12

Bericht door Daan » 28 feb 2013 09:44

Het is voor mij al een behoorlijke tijd geleden sinds ik in de USA was, maar wat ik me goed kan herinneren is dat wij vaak in een soort van 'food courts' aten. Dit waren restaurants met een buffet waarbij je zowel voor de lunch als voor diner zelf van alles kon opscheppen. Je betaalde een vaste prijs, waarbij nog wel zo'n 10% service op de bon kwam te staan. Maar dan nog was ik maximaal tussen de 10 en 15 dollar p.p. kwijt (inclusief drankjes).

Ook het uit eten gaan in een 'echt' restaurant vond ik niet heel erg duur. Wat je vaak in de grotere steak restaurants zag, is dat je je drankjes kunt 'refillen'. Hierdoor betaal je eenmalig voor het glas/ beker die je gebruikt en kun je deze blijven bijvullen. Ik weet echter niet of dat nu nog steeds zo is.

Groetjes Daniëlle
menasil
Reisexpert
Berichten: 3880
Lid geworden op: 29 jan 2010 21:37
Locatie: Warmenhuizen

Bericht door menasil » 05 mar 2013 11:41

Refill is nog steeds mogelijk, maar ligt wel aan het type restaurant. Staat vaak op de kaart en soms moet je het even vragen als ze ineens nog een keer drinken aanbieden (kan ook een instinker zijn namelijk ;))
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 0 gasten