Japan en Z-Korea 5/6 weken

Stel hier je overige vragen over Azië, die niet opgenomen zijn in de andere sub-forums van Azië. Denk hierbij aan: Japan, Myanmar, Filipijnen, Korea, Singapore en de Stannen in Midden Azië.
Plaats reactie
kookie

Japan en Z-Korea 5/6 weken

Bericht door kookie »

Hallo iedereen,

ik wil/ga over naar Zuid-Korea en Japan :) . Ik wil beginnen in Seoul en vertrekken vanuit Osaka en ik heb een paar vragen...

Allereerst heb ik een paar keuzes over vervoer waarover ik zit te twijfelen...

Van Zuid-Korea zijn er twee opties om naar Japan te gaan, met een ferry of met het vliegtuig.
De eerste optie, met een ferry, is erg logisch qua route (Seoul-Busan-Fukuoka-etc-Osaka). Nu is dit volgens mij erg duur, tenminste dat zegt iedereen maar nergens staan prijzen... Tweede optie is met het vliegtuig vanaf Busan naar Osaka te vliegen (48 euro) en vervolgens naar Fukuoka te reizen over land en dan weer terug te vliegen naar Osaka (31 euro) of andersom. Dus welke is er beter?

Tweede vraag...
Goedkoop vervoer in Japan!!!
Om van Fukuoka naar Osaka te reizen is een flink stuk en heel duur... Dus heb ik voor "goedkope"alternatieve gezocht, je kunt vliegen met LCC's en hun prijzen zijn best redelijk maar dan zit je weer met vervoer van en naar het vliegveld toe en dat kan nogal veel geld/tijd kosten... Een ander "alternatief" zijn de nachtbussen, bijvoorbeeld Willer Express hun prijzen zijn best te doen en je bespaar een overnachting uit in een hostel. Maar heeft iemand weleens zo'n nachtbus genomen en wat was jouw ervaring en denken jullie dat ik met mijn lengte (2.09m) "pas" in de bus? ^^

Derde vraag...
Ik heb al 4300 euro gespaard en er komt waarschijnlijk meer bij :). Min de vlucht ongeveer 700 euro blijft er nog 3600 euro over, zo'n 80 to 100 euro per dag. Denken jullie dat dit genoeg is???

Vierde vraag...
Route!!!
Ik heb wel een idee welke route ik wil gaan doen. Ik wil beginnen in Seoul dan Busan, Fukuoka, Hiroshima, Osaka. Opzicht lijkt me dit wel een goeie route om te doen. Maar als je nog tips hebt hoor ik het graag :).

Overigens ben ik weleens eerder in Japan geweest toen heb ik Tokio Kyoto en Osaka bezocht, dus ik hoef niet weer naar Tokio... :)

Alvast bedankt :)!!!
ubiytsa
Reisexpert

Re: Japan en Z-Korea 5/6 weken

Bericht door ubiytsa »

Ik kan niet alles beantwoorden, omdat ik nooit in Zuid-Korea ben geweest. Toen ik in Fukuoka verbleef sprak ik met een Koreaan die daar overnachtte om de ferry te pakken. Volgens hem was dit de goedkoopste optie.

Wat betreft het vervoer:
Willer Express heb ik ervaren als zeer comfortabel. Het zit goed, je kan makkelijk slapen en daardoor lijkt het net alsof je gewoon niet onderweg bent. Alleen ben ik 1.78m lang. Ik had genoeg ruimte, maar weet eerlijk gezegd niet of dat voor iemand boven de 2m ook nog zo is.

Wat betreft het geld:
Ik weet niet wat voor reiziger je bent. Zelf gaf ik ongeveer het volgende uit: 25 euro hostel, 8 euro avondeten, 2 euro middageten, ontbijt 2 euro. Dan nog 10 euro aan snacks/drinken. En in Tokyo nog de metrodagkaarten en natuurlijk wel nog wat entree erbij, maar dat was gemiddeld per dag vrij weinig. Volgens mij zit je dus heel erg ruim met je budget.
Reisinspiratie, blogs en reisgids op http://travelogy.nl
Bird
Reisexpert
Contacteer:

Re: Japan en Z-Korea 5/6 weken

Bericht door Bird »

Ik heb alleen ervaring met Zuid Korea:
Qua budget had ik genoeg aan 35 euro per dag, ik sliep in hostels (19 nachten) en soms een love motel (4 nachten) en at twee keer per dag buiten de deur.
Beperk je niet tot alleen Seoul en Busan, er is echt veel moois te zien tussen die twee steden. Ik vond de Haein Sa tempel in Gayasan National Park erg indrukwekkend, evenals de Tap Sa tempel in Maisan Provincial Park. En steden als Gwangju en Daegu waren een leuke afwisseling met Seoul en Busan.
Je reist er heel makkelijjk met de bus, erg luxe en goedkoop. Trein kan ook, maar dat kwam voor mij steeds niet goed uit.

In Busan kwam ik veel mensen tegen die vanuit Fukuoka met de ferry kwamen, ze zeiden dat het goedkoper was dan vliegen. In Lonely Planet staan prijzen, of je moet een knopje 'English' kunnen vinden op deze site http://www.jrbeetle.co.jp/internet/index.html
Volg mijn omzwervingen op http://reizigster.blogspot.com
Plaats reactie