Israël reisroute en vragen
-
Grensovergangen Israel
Mogelijke grensovergangen Israel wanneer je vanuit met een auto vanuit Damascus vertrekt en het noorden van Israel wilt bezoeken (omgeving Nahariya).
Alvast bedankt voor de moeite!
Alvast bedankt voor de moeite!
Re: Grensovergangen Israel
Wil je van Damascus rechtstreeks naar Israël? De weinige grensovergangen tussen Israël en Syrië zijn voor toeristen/burgers namelijk niet open... Je zult dus via Jordanië moeten reizen en dan de meest noordelijke grensovergang nemen.
Wellicht overbodig te melden: als je ook weer terug wilt, hou dan rekening met het bekende visumprobleem dat je ongetwijfeld tegenkomt...
Wellicht overbodig te melden: als je ook weer terug wilt, hou dan rekening met het bekende visumprobleem dat je ongetwijfeld tegenkomt...
Don't dream your life - Live your dream
Inderdaad, Israel en Syrië zijn officieel nog altijd in oorlog. Dat betekent dat je niet de grens tussen beide landen over kan, en dat je met een stempel van Israel Syrië niet in mag. Andersom mag wel.
ikreis.net voor alles over reizen en fotografie
Israel: Naharya en omgeving
Eind september ga ik richting Israel. Om specifiek te zijn zal de uitvalsbasis Naharya worden en daar verblijven we ongeveer een week. We vliegen op Tel-Aviv en mogelijk verblijven we daar ook nog 1 dag.
Ik vroeg me af of mensen wel eens in Naharya zijn geweest of daar in de buurt en leuke ideeën hebben voor dagtripjes? Dan denk ik aan Acco, Haifa etc.
Een lonely planet heb ik al besteld en zal ik binnenkort ontvangen!
Ik vroeg me af of mensen wel eens in Naharya zijn geweest of daar in de buurt en leuke ideeën hebben voor dagtripjes? Dan denk ik aan Acco, Haifa etc.
Een lonely planet heb ik al besteld en zal ik binnenkort ontvangen!
Re: Israel: Naharya en omgeving
Ik ben zelf naar de Bahaitempel en tuinen geweest in Haifa, vond ik zelf erg mooi en zeker de moeite waard.
Mods: geen verplaatsing naar Azië?
Kijk ook eens op de pagina van onze homestay-guesthouse: https://web.facebook.com/Don-Som-Rivers ... 3/?fref=ts
Hi,
Ik heb zelf 7 maanden in Israel gewoond. Haifa en Akko (hele mooie tuinen) moet je echt heen.
Tiberias is niet speciaal, maar the Sea of Galilea moet je gezien hebben.
Verder zou ik wat langer in Tel Aviv blijven als ik jou was, dat blijft toch een wereldstad.
Waarom verblijf je in het noorden eigenlijk?
Ik heb zelf 7 maanden in Israel gewoond. Haifa en Akko (hele mooie tuinen) moet je echt heen.
Tiberias is niet speciaal, maar the Sea of Galilea moet je gezien hebben.
Verder zou ik wat langer in Tel Aviv blijven als ik jou was, dat blijft toch een wereldstad.
Waarom verblijf je in het noorden eigenlijk?
Priveredenen
aardoor is het ook niet mogelijk om langer in Tel Aviv te blijven of die stad als uitvalsbasis te kiezen
Ik geloof dat we verder 4/5 dagen vrij te besteden hebben.
Ik heb de lonely planet binnen en ga eens meer lezen over Haifa en Akko. Sea of Galilea lijkt me ook een goed idee.
Ben in het verleden al eens naar Jeruzalem en Eilat geweest. Jeruzalem gaan we nu ook niet doen.

Ik heb de lonely planet binnen en ga eens meer lezen over Haifa en Akko. Sea of Galilea lijkt me ook een goed idee.
Ben in het verleden al eens naar Jeruzalem en Eilat geweest. Jeruzalem gaan we nu ook niet doen.
Waarschijnlijk wordt het toch Akko waar ik ga verblijven, later vandaag daar uitsluitsel over.
Maar Akko lijkt me ook mooie stad om te verblijven en wil toch Baha'i Gardensgaan bezoeken
Ook de Bahaitempel in Haifa staat op het lijstje.. al zag ik net dat deze gesloten is de komende tijd :S
Maar Akko lijkt me ook mooie stad om te verblijven en wil toch Baha'i Gardensgaan bezoeken

Paspoort nodig voor Israel
Heb je voor een bezoek aan Israel een paspoort nodig of is een ID kaart voldoende?
- WizardOfOss
- Reisexpert
- Contacteer:
Re: Paspoort
Bij mijn weten (ik ga over drie weken) toch echt een paspoort, wat bij vertrek nog minimaal 6 maanden geldig moet zijn. Zo niet dan heb ik voor niks net een nieuw paspoort gehaald...
Re: Paspoort nodig voor Israel
Voor de meeste bestemmingen buiten Nederland heb je een paspoort nodig. Met je id kaart kun je de volgende landen bezoeken:
Andora; België; Bulgarije; Cyprus; Denemarken; Duitsland; Estland; Finland; Frankrijk; Griekenland; Groot-Brittannië en Noord-Ierland; Hongarije; Ierland; IJsland; Italië; Letland; Liechtenstein; Litouwen; Luxemburg; Malta; Monaco; Noorwegen; Oostenrijk; Polen; Portugal (inclusief Madeira en de Azoren); Roemenië; San Marino; Servië; Slovenië; Slowakije; Spanje (inclusief de Canarische eilanden); Tsjechië; Turkije; Zweden; Zwitserland.
Voor israël heb je dus een paspoort nodig.
Andora; België; Bulgarije; Cyprus; Denemarken; Duitsland; Estland; Finland; Frankrijk; Griekenland; Groot-Brittannië en Noord-Ierland; Hongarije; Ierland; IJsland; Italië; Letland; Liechtenstein; Litouwen; Luxemburg; Malta; Monaco; Noorwegen; Oostenrijk; Polen; Portugal (inclusief Madeira en de Azoren); Roemenië; San Marino; Servië; Slovenië; Slowakije; Spanje (inclusief de Canarische eilanden); Tsjechië; Turkije; Zweden; Zwitserland.
Voor israël heb je dus een paspoort nodig.
Re: Paspoort nodig voor Israel
Zeker weten dat je een paspoort nodig hebt!Waar moeten ze anders de fatale stempel neerzetten 
Overigens staat dit ook in onze reisinformatie over Israel. Wellicht heb je nog iets aan de reisinformatie over diverse plaatsen, vervoer in Israel etc.
Overigens tip: neem je paspoort altijd mee als je op pad gaat in Israel. Ik heb hem wel eens moeten laten zien bij een treinstation anders mocht ik er niet naar toe.

Overigens staat dit ook in onze reisinformatie over Israel. Wellicht heb je nog iets aan de reisinformatie over diverse plaatsen, vervoer in Israel etc.
Overigens tip: neem je paspoort altijd mee als je op pad gaat in Israel. Ik heb hem wel eens moeten laten zien bij een treinstation anders mocht ik er niet naar toe.
Re: Kibbutz
Ikzelf niet, maar mijn moeder heeft er heel lang geleden (in de jaren '80) tijdelijk gewerkt maar ik denk dat het toen wel anders was dan nu.
Het is natuurlijk een leefgemeenschap waar je vaak werkt op het land/met het verbouwen van gewassen.
Vanwaar je vraag? Ben je zelf van plan (tijdelijk) op een kibbutz te gaan wonen?

Vanwaar je vraag? Ben je zelf van plan (tijdelijk) op een kibbutz te gaan wonen?