Hoi allemaal,
mijn vriend en ik zijn een wereldreis van een jaar aan het plannen in Azië en Oceanië. We hadden bedacht om vanuit ZO Azië (Filipijnen en een ander land naar keuze) naar nieuw Zeeland te gaan. Nu is dat land naar keuze Indonesië geworden. Helaas hoorden wij dat hier erg veel regen valt in januari. Beide zijn we al op Bali geweest en zaten we te denken aan 1 maand naar Sumatra en/of Java te gaan. Wat is jullie ervaring met het weer in januari op deze eilanden? Is het 1x een goede bui of veel meer regen op een dag? Blijven de wegen ook begaanbaar of kan je stranden in een dorp? Het internet is er niet over uit vandaar mijn vraag aan jullie!
Groetjes Jacqueline
Indonesie (Sumatra/Java) in januari - Weersverwachtingen
-
Re: Indonesie (Sumatra/Java) in januari - Weersverwachtingen
Het regenseizoen op Java is niet veel meer dan een bui per dag. De wegen zijn redelijk goed (voor Indonesische begrippen) en de kans op omleidingen is niet zo groot.
Op Sumatra valt meer regen en zijn de wegen slechter. In de jungle is minder kans op wildlife.
Persoonlijk zou ik voor Java kiezen in die tijd van het jaar.
Op Sumatra valt meer regen en zijn de wegen slechter. In de jungle is minder kans op wildlife.
Persoonlijk zou ik voor Java kiezen in die tijd van het jaar.
ikreis.net voor alles over reizen en fotografie
-
Re: Indonesie (Sumatra/Java) in januari - Weersverwachtingen
Bedankt voor je reactie Jenny! We willen Sumatra toch ook nog wel graag zien, dus hebben besloten Indonesie wat op te schuiven in onze reis.